بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹
کد خبر : ۱۶۵۰۴۸
سخنگوی کاخ سفید دلیل خودداری اوباما از بکار بردن عنوان «مسلمانان افراطی» در توصیف گروه داعش را تلاش این گروه برای مشروعیت بخشیدن به اقدامات تروریستی خود با استفاده از نام اسلام دانست و گفت: بهره گیری از این تعابیر آنها را به اهدافشان می رساند.

به گزارش ایرنا، یکی از خبرنگاران روز دوشنبه درکنفرانس خبری مربوط به تیراندازی در کلوپ شبانه اورلاندو از جاش ارنست پرسید، هیلاری کلینتون گروه های تروریستی را جهادگرایان افراطی خوانده است، موضع باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در این رابطه چیست؟

ارنست در پاسخ گفت، موضع رئیس جمهوری آمریکا در این خصوص از ابتدا روشن بوده و او آگاهانه از بکار بردن تعبیر'مسلمانان افراط گرا' و یا تعبیرهای نظیر آن درمورد تروریستها خودداری کرده است.
وی افزود: اوباما و دولت او از ابتدا دشمنان خود را در نبرد با تروریسم «تشکیلات تروریستی» خوانده که هدف آنها (تروریستها) تحریف اسلام است.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: دلیل خودداری مصرانه اوباما از بکار بردن کلمه مسلمانان افراط گرا این است که نمی خواهد به گروه های تروریستی نظیر داعش مشروعیتی ببخشد.

وی اضافه کرد، گروه داعش و سایر گروه های تروریستی به دنبال آن هستند تا به مردم دنیا بقبولانند که نمایندگان اسلام در جهان بشمار می روند درحالی که از نظر دولت اوباما این ادعایی دروغ ،خالی و موهوم است.

جاش ارنست درادامه اضافه کرد: در واقع بیشتر قربانیان اقدامات تروریستی این گروه زنان، مردان وکودکان بی گناه مسلمان جهان هستند.

وی اضافه کرد که در مبارزه علیه این تروریست ها، بسیاری از متحدان آمریکا، کشورهای مسلمان هستند.

سخنگوی اوباما گفت که ائتلاف کشورهای اسلامی در این مبارزه علیه داعش بایستی این پیام را به تروریست ها و مردم جهان برساند که این گروه ها نمایندگان اسلام نیستند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
اوباما هم روشنفکر دینی شده!