بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۳
باید معقولانه و بر اساس داشته های خود تصمیم گیری کنیم و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و از نیمه دوم سال کشور حال و هوای انتخابات را به خود می گیرد و به طور قطع موانعی بوجود می آید می بایست محتاطانه عمل کنیم تا به بازار سرمایه و ایجاد رونق اقتصادی توجه شود و بتوانیم قسمتی از انتظارات افراد جامعه را برآورده کنیم.
کد خبر : ۱۶۵۱۸۳
نویسنده :
جمشیدی

بازار سرمایه طی چند وقت اخیر با فراز و نشیب های متعددی همراه شد و با این حال هنوز ثبات در این بازار ایجاد نشده است. از این رو چاره اندیشی برای بازار سرمایه به عنوان نبض اقتصادی کشور لازم به نظر می رسد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با بیان این مطلب درگفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حالی خروج بازار سرمایه از شرایط فعلی مستلزم ارائه راهکارهایی کارآمد است که می بایست روش هایی در نظر گرفته شود که پاسخگوی مشکلات باشد و نتایج خوبی را به همراه داشته باشد.

ابراهیم نکو افزود: اگرچه مدیران با کفایتی در بازار سرمایه وجود دارند، اما آنچه که به قضاوت گذاشته می شود عملکرد و خروجی تصمیمات آنهاست که آنطور که باید و شاید مورد قبول نبوده است. بر این اساس لازم به نظر می رسد تا وضعیت فعلی بازار سرمایه از نظر کارشناسان متعدد و صاحب نظران بررسی شود تا بتوانیم با ارائه راهکارهای اساسی قلب تپنده اقتصاد کشور را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان بازار سرمایه نبایستی نگران باشند و تا اجرایی شدن طرح برجام منتظر بمانند، در خصوص چشم انداز اقتصادی کشور اظهار داشت: به طور مسلم نمی توان در خصوص وضعیت آتی با قطعیت صحبت کرد و انتظار داشت تا تمام گفته ها و پیش بینی ها اتفاق بیفتد و قطعاً در هر کشوری دستیابی به رشد اقتصادی به عوامل مختلفی بستگی دارد که در صورتیکه کلیه این عوامل در کنار هم قرار بگیرند امکان دستیابی به رشد اقتصادی محقق می شود.

نماینده مردم بهارستان و رباط کریم در مجلس نهم شورای اسلامی به فاکتورهای لازم جهت رسیدن به رشد اقتصادی اشاره کرد و ابراز داشت: جهت ایجاد تحرکات اقتصادی نباید به روش های فعلی و عادی اکتفا کرد و باید تجدید نظرهایی در رفتارها و تصمیم گیری ها همچون اعمال اصلاحات کافی در بازار سرمایه و جذب سرمایه گذاران خارجی انجام داد و برای رفع موانع برنامه ریزی های کافی انجام شود تا موانع سبب کاهش سرعت رسیدن به رشد اقتصادی نشوند.

نکو با بیان اینکه نمی توان صرفاً با حرف زدن و مصاحبه کردن با رسانه ها هدف دست یابیم، در این خصوص گفت: طبق تجربه ای که بنده در مجلس شورای اسلامی داشتم یکی از عواملی که موجب شد تا در بسیاری از زمینه ها موفق نباشیم تولید قوانین متعدد، اما بدون پشتوانه یا با پشتوانه ضعیف بوده است. از این رو اینکه صرفاً قوانینی تدوین شود و طبق آن افقی روشن و بهشت برین برای یک بخش اقتصادی تصور شود، کفایت نمی کند. چرا که می بایست تصمیمات و قوانین بر اساس منابع موجود و محدودیت ها اتخاذ گردد.

وی افزود: بطور مثال مطرح کردن این موضوع که می بایست مشکلات فعالیت کلیه صنایع تا چهار ماه آینده مرتفع شود، امکان پذیر نیست و می بایست منابع کافی و بسترهای لازم فراهم شود و در بسیاری از موارد محدودیت های مالی، کمبود بودجه و درآمدهای ناکافی دولت موانعی هستند که موجب می شود تا اغلب صنایع به حالت تعطیلی یا نیمه تعطیلی در بیایند.

دبیرکمیسیون اقتصادی مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه اتخاذ برخی از تصمیمات و تدوین قوانین جز بدبینی نسبت به عملکرد دولت عایدی دیگری نداشته، در این خصوص ابراز داشت: به طور مثال اعطای وام ازدواج 10 میلیونی موضوعی است که در این خصوص اظهارات متعددی از سوی مقامات مختلف مطرح شده و در نهایت چیزی عاید مردم نشده است و از این رو مجلس نباید دولت را وادار به انجام کاری کند. چرا که بسیاری از نمایندگان مجلس می دانند که منابع و درآمدهای دولت به چه میزان است و اطلاع دارند که آیا امکان تحقق بودجه سال 95 دولت وجود دارد یا نه؟. به نظر می رسد با تداوم روند فعلی و در خوش بینانه ترین حالت حدود 20 تا 25 درصد از بودجه دولت محقق نمی شود.

نکو در خاتمه افزود: باید معقولانه و بر اساس داشته های خود تصمیم گیری کنیم و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و از نیمه دوم سال کشور حال و هوای انتخابات را به خود می گیرد و به طور قطع موانعی بوجود می آید می بایست محتاطانه عمل کنیم تا به بازار سرمایه و ایجاد رونق اقتصادی توجه شود و بتوانیم قسمتی از انتظارات افراد جامعه را برآورده کنیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰
مرد حسابی به خدا قسم با دهن روزه قسم میخورم از اول خرداد تا امروز حدود 25 درصد سرمایه یک عمر بدبختیم به باد فنا رفته. حالا میگی نگران نباشیم.
خدا از مسببان اینهمه ضرر نگذره. همشون رو به خدا واگذار میکنم.
متین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۴
ایول پس دارین پول ها رو جمع میکنید وقتی شاخص 69 هزار دید یه سود توپول ببرید
فرهاد
-
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
یعنی حالا تا نیمه دوم سال بازار را بصورت واقعی چند هزار واحد دیگه میریزند تا در نیمه دوم بصورت نمایش و بزک انتخاباتی و با شاخص سازی یه دو سه هزار واحد مثبتش کنند؟!!
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
بازارتا انتخابات بعدی که به رای مردم نیاز دارن ریزش نزدیک انتخابات سبزبعد ازانتخابات قرمز