بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰
سرپرست معاملات کالای کارگزاری مبین سرمایه خبر داد:

عرضه فیزیکی سیمان در بورس کالا کلید خورد

عرضه فیزیکی سیمان شرکت سیمان اصفهان در معاملات روز گذشته در قیمت 1055 ریال انجام شد که یک شرکت این محصول را به صورت نقد خریداری کرد.
کد خبر : ۱۶۵۱۸۵
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز گذشته، یک هزار تن سیمان محصول شرکت سیمان اصفهان از طریق کارگزاری مبین سرمایه در بورس کالا عرضه شد.

سرپرست معاملات کالایی کارگزاری مبین سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: عرضه فیزیکی سیمان شرکت سیمان اصفهان در معاملات روز گذشته در قیمت 1055 ریال انجام شد که یک شرکت این محصول را به صورت نقد خریداری کرد.

ایرج فرجی در ادامه افزود: فاز دوم این عرضه ها احتمالاً از طریق قرارداد سلف موازی استاندارد صورت خواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: در برنامه داریم تا با توجه به شرایط فعلی و بازدید ساختمانهای موجود عرضه فیزیکی در رینگ صنعتی کالا، به صورت دوره ای و در هر 7 یا 10 روز یکبار داشته باشیم و در صورتی که زیر ساخت های لازم در بورس کالا ایجاد شود این عرضه ها به هفته ای سه یا چهار مرتبه نیز افزایش یابد.

فرجی گفت: از سال 91 از عرضه فیزیکی سیمان در بورس کالا جلوگیری شد، روز گذشته اولین عرضه سیمان در بورس کالا توسط شرکت کارگزاری مبین سرمایه صورت گرفت. شرکت های مختلف دیگری که برخی از آنها سهامشان در بازار بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار دارد نیز برای فروش محصولات خود از طریق رینگ صنعتی کالا مذاکراتی انجام داده اند که به زودی اقدامات لازم در خصوص پذیرش شرکت ها و عرضه محصولاتشان در بورس کالا انجام خواهد شد.

این مقام مسئول تأکید کرد: شاید این عرضه که بعد از گذشت چند سال انجام شد، دریچه و راهی برای بهبود وضعیت شرکت های گروه سیمانی و افزایش شفافیت اطلاعات آنها باز شود. البته بورس کالا نیز باید فرآیند عرضه و یا تسویه ها را باید مورد بازنگری و تسهیل قرار دهند.

وی در خاتمه با اشاره به ضعف و کمبود نقدینگی که در بازار موج می زند، افزود: همواره شرکت های تولید کننده سیمان برای عرضه محصولات خود در بورس کالا با نحوه عملیات تسویه و ضمانت که خریدار باید ارائه می کرد، مواجه بودند که در این راستا بهتر است که در عرضه فیزیکی و یا قرارداد سلف موازی استاندارد فرآیند تسویه تسهیل گردد و موانع عرضه سیمان در بورس کالا از بین برود و روز به روز شاهد بهبود شرایط بازار باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر