بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد

بروز رفتارهای هیجانی در اثر نداشتن سواد مالی

خرید و فروش سهام نیاز به کسب مهارت کافی دارد، سرمایه گذار موفق کسی است که دانش مالی کافی داشته باشد، افرادی که در ابتدای کار هستند و به تازگی وارد بورس شده اند بهتر است از مشاوره شرکت های تخصصی بورس استفاده کنند.
کد خبر : ۱۶۵۲۴۴
نویسنده :
فرشادفر

سواد مالی در بازار سرمایه امری ضروری است، دلیل شتاب زدگی و تصمیمات هیجانی برخی سرمایه گذاران عدم شناخت کافی از دانش مالی و زیر و بم های بورس می باشد. در واقع تغییر جهت های ناگهانی صف های خرید و فروش به علت پیروی نا آگاهانه سرمایه گذاران از یکدیگر در فضای مجازی و نداشتن دانش کافی تجزیه و تحلیل مالی است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز این مطالب به خبرنگار بورس نیوز اظهار کرد: خرید و فروش سهام نیاز به کسب مهارت کافی دارد، سرمایه گذار موفق کسی است که دانش مالی کافی داشته باشد، افرادی که در ابتدای کار هستند و به تازگی وارد بورس شده اند بهتر است از مشاوره شرکت های تخصصی بورس استفاده کنند. متاسفانه شرکت های کارگزاری، بدون سنجش کافی میزان دانش مالی سرمایه گذاران، به راحتی کد آنلاین به متقاضیان ارائه می کنند و نتیجه آن چیزی است که اکنون در بازار سرمایه شاهد آن هستیم، رفتارهای شتابزده و هیجانی به دور از تجزیه و تحلیل بنیادی!!!

محمد رضا نوابیان مشکل دیگر بازار سرمایه را نداشتن شرکت های اعتبار سنجی در کشور عنوان کرد و گفت: در کشور ما بانک ها خود باید ریسک شرکتها را بسنجد و بر آن اساس به شرکتها تسهیلات ارائه کنند که منجر به عم شفافیت و تحمل هزینه اضافی بر دوش بانکها شده است. در شرايط کنونی کشور عده ای از تسهيلات بانکی برخوردارند که شرايط لازم جهت دريافت تسهيلات را دارا نمی باشند و بالعکس عده ای که شرایط کافی را دارند قادر به دریافت تسهیلات نیستند. شركت های اعتبارسنجی با رعايت استانداردهای بين المللي و با توجه به اعمال کردن معيارهای داخلی کشور، در مورد رتبه اعتباری مشتريان اقدام مي نمايند.

وی وضعیت بازار سرمایه را در بلندمدت مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به نشانه های خروج کشور از رکود در آینده نزدیک تصریح کرد: با کاهش سود سپرده های بانکی،به توافق رسیدن برجام و ورود سرمایه گذاران خارجی، اعطای وام دولت به موسسات کوچک و متوسط و همچنین اصلاحیه بودجه 95 مبنی بر تسویه بدهی دولت به بانکها شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی که بزرگترین معضل کنونی کشور است خواهیم بود.

نوابیان در خاتمه به سرمایه گذاران غیر حرفه ای توصیه کرد : برای شروع کار سرمایه گذاران مبتدی سرمایه مازاد خود را به کار گیرند و همچنین سبد سهام تشکیل دهند. نکته دیگر این است که معمولا افراد تازه کار، هیجان زده و براساس شایعات تصمیم می گیرند که اشتباه بزرگی است. بهتر است درصورت نداشتن وقت و دانش کافی به صورت غیر مستقیم و ازطریق صندوق های سرمایه گذاری اقدام به معامله در بورس کنند و در آخر توصیه من به سرمایه گذاران این است که از خرید و فروش سهام در صف‌ها پرهیز کنند تا متحمل زیان در بازار نشوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر