بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
یک کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

اغلب سرمایه گذاران دید تکنیکال دارند

اثرات واقعی توافق هسته ای در بلندمدت نمایان خواهد شد، هیجانات بورس فرونشته و در حال حرکت به سمت تعادل و توازن عرضه و تقاضا هستیم، با این وجود چشم انداز کلی بورس مثبت است.
کد خبر : ۱۶۵۲۴۵

روند کلی بازار سرمایه در بلندمدت مثبت و روبه رشد است و دلیل نزول های مقطعی بورس، رشدهای شتابان این بازار در دو ماهه پایانی سال 94 و همچنین عدم آگاهی کافی سرمایه گذاران از بورس و اخذ تصمیمات هیجانی است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن ابراز این مطالب به خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: اثرات واقعی توافق هسته ای در بلندمدت نمایان خواهد شد، هیجانات بورس فرونشته و در حال حرکت به سمت تعادل و توازن عرضه و تقاضا هستیم، با این وجود چشم انداز کلی بورس مثبت است.

رشید بیگی در ادامه تاثیر کاهش سود سپرده بانکی بر بازار سرمایه را توضیح داد و در این خصوص بیان داشت: با کاهش سود سپرده های بانکی p بر e بازار سرمایه افزایش خواهد یافت، از طرفی هزینه مالی شرکت ها کاهش می یابد که باعث افزایش حاشیه سود شرکتها و رونق بازار سرمایه خواهد شد.

وی صنعت پیمانکاری و خدمات فنی مهندسی را از جمله صنایع دارای پتانسیل مناسب سرمایه گذاری معرفی کرد و در ارتباط با صنعت پتروشیمی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی وابستگی مستقیم به قیمت نفت دارد، در صورت ثبات نرخ دلار، طی یک دوره شش ماهه این صنعت در بورس وضعیت خود را مطابق با قیمت نفت تغییر می دهد، روشن است که رشدهایی که سال های قبل در صنعت پتروشیمی شاهد بوده ایم امسال به دلیل یکسان سازی نرخ ارز نخواهیم داشت. چرا که در سال های گذشته پتروشیم یها مواد اولیه را با دلار دولتی دریافت می کردند و محصول را با دلار آزاد می فروختند و از ما به تفاوت این نرخ ارز سود کسب می کردند.

بیگی دید غالب سرمایه گذاران بورس را تکنیکال و کوتاه مدت عنوان کرد و در ادامه تصریح کرد: به این علت که آموختن تحلیل تکنیکال از تحلیل فاندامنتال ساده تر می باشد، بسیاری از سرمایه گذاران جهت اخذ تصمیمات مالی خود از تحلیل تکنیکال بهره می برند که باعث می شود افق سرمایه گذاری در بورس کوتاه مدت باشد.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه به وضعیت بازارهای موازی سرمایه اشاره کرد و گفت: با کاهش سود سپرده های بانکی نقدینگی کاملا آزاد نمی شود چرا که نرخ بهره بین بانکی بالا باقی می ماند و بانکها مشکل کاهش نرخ سود نخواهند داشت، از طرفی در دولت جدید شاهد ثبات بازار مسکن، طلا و ارز هستیم. از این رو با کاهش سود سپرده های بانکی تورم در حد ملایمی بالا می رود و شاهد خروج از رکود و جریان یافتن نقدینگی آزاد شده به سمت بازار سرمایه خواهیم بود، قیمت های کنونی بازار جذاب است و اکنون بهترین زمان برای سرمایه گذاری است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
از اول دولت روحانی میگید الان زمان خرید سهام با دید بلند مدت است .افرادی که در این دولت سهام با دید بلند مدت خریدند به خاک سیاه نشستند
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
خداوند پشت و پناه این کارشناس ها که اگر نبودن الان نود درصد سهام دارها ورثه ها شون باید تو دادگاه ها دنبال کار کفن ودفن بودن خدا خیری بهتون بده .شما چقدر خوبین که هیچ وقت آدم رو حساب نمی کنید . که ما هم یه خورده عقل داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲
دولت روحانی مخالف شدید بورس است بخاطر همین از اول امدن این دولت تمام سهام در حال نزولن که تا خالا ادامه داره.