بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
در پی از دست رفتن سطوح حمایتی:

شاخص کل بورس وارد کانال 72 هزار واحدی شد

این روزها که حجم و ارزش معاملات رو به کاهش گذاشته، شاخص کل بورس علیرغم معاملات بلوکی جهت جلوگیری از افت عدد این نماگر بازار سرمایه، روند نزولی به خود گرفته و هر روز شاهد کاهش و بازگشت آن به سطوح پایین تر هستیم. به طوریکه طی معاملات روز جاری شاخص وارد کانال 72 هزار واحدی شد، سطحی که آخرین بار در تاریخ 12 بهمن ماه سال 94 در آن قرار گرفته بود.
کد خبر : ۱۶۵۲۴۸
نویسنده :
یارمحمدی

طی معاملات روز جاری شاخص کل بورس همراه با افت قیمت اغلب سهم های حاضر در بازار به روند نزولی روزهای گذشته خود ادامه داد و در ساعات ابتدایی روز جاری وارد کانال 72 هزار واحدی شد.

به گزارش بوس نیوز، این روزها که حجم و ارزش معاملات رو به کاهش گذاشته، شاخص کل بورس علیرغم معاملات بلوکی جهت جلوگیری از افت عدد این نماگر بازار سرمایه، روند نزولی به خود گرفته و هر روز شاهد کاهش و بازگشت آن به سطوح پایین تر هستیم. به طوریکه طی معاملات روز جاری شاخص وارد کانال 72 هزار واحدی شد، سطحی که آخرین بار در تاریخ 12 بهمن ماه سال 94 در آن قرار گرفته بود.

بر اساس این گزارش، پس از گذشت یک ساعت از آغاز معاملات، بیشترین تأثیر منفی را نمادهای "تاپیکو"، "خودرو"، "فولاد"، "خساپا" و "کگل" بر شاخص دارند و تنها دو نماد معاملاتی "اخابر" و "وبصادر" در جهت حمایت از شاخص کل برآمده اند، که البته اولین معامله بلوکی روز جاری تا کنون در نماد معاملاتی "اخابر" صورت گرفته و باید دید در ساعات بعدی نوبت به کدام شرکت می رسد! گذشته از اینها در بازار این روزها نیروهای منفی را هیچکس جلودار نیست و هر روز شاهد درجا زدن بازار یا ادامه روند نزولی آن هستیم.

امروز هم گروه های مطرح و شایعه ساز بورس با روندی نزولی همراهند و دیگر خبری از طراوت شادابی و رنگ سبز در بازار سرمایه نیست. انتظار می رفت با توجه به رفتار سهامدارن حقوقی در روز گذشته و جمع آوری سهام از صف فروش امروز روند معاملات متعادلتر شود. اما همچنان گروه های خودرویی، بانکی، پتروشیمی ها و پالایش گاهی ها قرمز پوشند.

نماد معاملاتی "گوهران" نیز که روز گذشته عرضه اولیه شد، یادآور خاطرات سهامداران "سخوز" شد سهمی که از اولین روز معاملاتی به برخی از سهامداران ضرر رسانده و خبری از صف خرید در این نماد معاملاتی نیست.

"ذوب" هم که روز گذشته پس از اعلام لغو معامله بلوک 73 درصدی سهام شرکت با صف فروش سنگین مواجه شده بود، معاملات روز جاری خود را نیز با صف فروش آغاز کرد، اما در حال حاضر دیگر با صف فروش همراه نیست اما خریداری نیز برای این سهم حضور ندارد.

در پایان گفتنی است از دیدگاه برخی تحلیلگران تکنیکال اولین حمایت پیش روی شاخص در محدوده 71500 واحدی وجود دارد که در صورت لمس این حمایت تکنیکی، چنانچه حجم معاملات افزایش یابد می توان منتظر چرخش روند قیمت سهام و شاخص کل بورس و شاهد تشکیل یک آرایش پر قدرت در بازار سرمایه باشیم. بنابراین باید دید روند روزهای آتی در بازار بورس چگونه رقم خواهد خورد چرا که در پایان روندهای نزولی حجم معاملات نیز با کاهش همراه می شود و حال کاهش این حجم احتمالاً نوید بخش بازگشت روزهای خوب بازار باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
علت ریزش شاخص دروغگویی وزیر اقتصاد هست که همش وعده رونق میده ولی از طرف دیگه دستور ریزش به بازار میده که مثلا تورمو تک رقمی بکنه.دلیل بعدی هم دروغ خودروسازان بابت قراردادهای خیالی با خارجیاست.
مهدی
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
اگر کمی تاریخ بازار را نگاه کنید این تنها روحانی نبود که دروغ افاضه کرد دروغ گویی در اقتصاد ایران نهادینه شده حالا فردا میگن سود پایین امده بازار حمایت میشود مگر مرده را میتوان زنده کرد؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به برکت کاهش نرخ تورم از سوی دولت روحانی میرویم تا شکست کامل تولید و بورس و نابودی سهامداران را داشته باشیم.
درود بر روحانی. مرگ بر امریکا!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵
تسسسسسسسسسسسسسسسلیت
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
هدف دولت تک رقمی کردن تورم حالا اگر هم عدهای از مردم بدبخت هم شدند بشوند از قدیم هم یک مثالی زدند گفتند کسی که سیر است از گوشنه خبر نداردحکایت ما مردم است کسانی که آن حقوقهای بالا را میگیرند چه حالی از ما میدانند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۹
حقیقت اینه خرید و فروش سهام با دید کوتاه مدت یک جور قمار هست و همه ما متاسفانه این قمار را باختیم!!!! اما به کی؟ به تصمیمات و دخالت های بیجای وزازت اقتصاد . و مجلس صد البته .... چه دو سال پیش یکهویی بحث خوراک و بابک زنجانی مطرح شد چه الان که الکی با یه بحث بیخود مالیات و ندادن یارانه ... مجلسی که اجازه انتشار اوراق قرضه را ندادکه هترین وسیله برای جمع کردن نقدینگی هست به نظرم . و میتونه همیشه قیمتش در حال افزایش باشه بدون اینکه قیمت اقلام مورد نیاز گران بشه مثل مسکن و .... لعنت به برخوردهای جناحی و ممفعت طلبی شخصی مسولین ...