بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
کد خبر : ۱۶۵۳۴۷



الشیخ قاسم

مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه سلب تابعیت روحانی برجسته شیخ عیسی احمد قاسم هیچ توجیهی ندارد گفت: این اقدام آل خلیفه محکوم است.

مولوی خلیل مرتضایی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دربیرجنداظهار داشت: سلب تابعیت روحانی برجسته کشور بحرین از سوی دولت مردان این کشور اقدامی بسیار ناشایست است و هیچگونه توجیهی ندارد و برخلاف مقررات بین‌المللی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام آل‌خلیفه برخلاف مقررات بین‌المللی و اجتماعی است افزود: این اقدام آل‌خلیفه کار درستی نیست که شخصی را که شاید مخالف ایده‌های آنان باشد سلب تابعیت کرده و از کشور اخراج کنند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیرجند با بیان اینکه آزادی حق هر انسانی است بیان کرد: هر انسانی در هر کشوری با هرحکومتی این اجازه را دارد که منویات خودش را با صراحت بیان کند و این اقدام آل‌خلیفه محکوم است.

مولوی مرتضایی با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام از همه چیز بیشتر به وحدت و انسجام نیاز دارد تصریح کرد: در کشورهایی که مذاهب گوناگون و اقوام مختلف در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند باید دولتمردان اقدامی انجام ندهند که باعث تحریک احساسات قومی و مذهبی شود.

وی خاطرنشان کرد: امروزه چالش بزرگ جهان اسلام این است که متأسفانه در برخی از کشورهای اسلامی از جمله بحرین توجهی به این موضوع ندارند و هر از گاهی به سرکوب ملت خود که خواستار احقاب حقوق خود می باشند می‌پردازند و باعث ایجاد تفرقه و اختلاف در جامعه می شوند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت بیرجند با اشاره به اینکه این اقدام آل‌خلیفه باعث تفرقه و اختلاف در جامعه می‌شود یادآور شد: این تنش‌ها به خارج از مرزها نیز کشیده می شود و جنگ‌های قومی و مذهبی به راه می‌افتد.

مولوی مرتضایی اظهار داشت: در دنیای امروز خصوصا در خاورمیانه که استکبار جهانی تلاش می‌کند منطقه را به آشوب بکشد سران کشورهای اسلامی باید بیش از پیش بیدار بوده تا دست دشمنان کوتاه شود.

وی با بیان اینکه باید به امر وحدت و انسجام که یک واجب الهی است توجه بیشتری شود افزود: سران کشورهای اسلامی باید به حقوق ملت‌های خود پایبند بوده و در این راستا اقدامات لازم را به عمل آورند.

انتهای پیام/


اشتراک گذاری :
ارسال نظر