بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶
در گفتگو با مدیرعامل شرکت توسعه توکا مطرح شد:

ورود "حتوکا" به صنعت پالایشگاهی/ در "توریل" چه می گذرد؟

شرکت حمل و نقل توکا که پتانسیل های مثبتی جهت رشد و ترقی دارا می باشد، ورود به حوزه های فعالیتی غیر از صنعت فولاد را در دستور کار قرار داده که یکی از مهمترین آنها وارد شدن "حتوکا" به صنایع پالایش گاهی است. که در صورت عملیاتی شدن این طرح بر درآمدزایی شرکت اثر مثبت خواهد داشت.
کد خبر : ۱۶۵۵۱۴
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته همراه با رشد کلی گروه های فعال در بازار بورس، زیر مجموعه های شرکت سرمایه گذاری توکا فولاد نیز با روندی مثبت همراه شده و انتشار چند خبر نیز جو مثبت این شرکت ها شدت بخشیده است.

در همین ارتباط مدیرعامل شرکت توسعه توکا در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت حمل و نقل توکا که پتانسیل های مثبتی جهت رشد و ترقی دارا می باشد، ورود به حوزه های فعالیتی غیر از صنعت فولاد را در دستور کار قرار داده که یکی از مهمترین آنها وارد شدن "حتوکا" به صنایع پالایشگاهی است. که در صورت عملیاتی شدن این طرح بر درآمدزایی شرکت اثر مثبت خواهد داشت.

مظاهری گفت: در دستور کار قرار گرفتن این طرح به منزله قریب الوقوع بودن آن نمی باشد، اما احتمال بسیار زیاد تا پایان سال مالی جاری در صورت فراهم شدن شرایط، اجرایی می گردد.

وی در خصوص برنامه های مهمی که شرکت توکاریل در دستور کار قرار داده، توضیح داد: شرکت توکاریل که در زمینه حمل و نقل جا به جایی بار انواع کالا و مسافر فعایت دارد با توجه به موقعیت خود پتانسیل های موجود در کشور، باید واگن های خود را افزایش دهد. تاکنون نیز قراردادی مبنی بر خرید 400 واگن توسط یکی از زیر مجموعه هایش منعقد کرده است و از این پس نیز توسعه ناوگان حمل و نقل خود را در برنامه داشته و پیرو آن قصد خرید واگن های بیشتری را دارد.

این مقام مسئول در خصوص نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت تهیه واگن های جدید و توسعه ناوگان حمل و نقل "توریل" گفت: توکاریل به منظور تأمین منابع مالی مورد نیاز جهت خرید واگن های جدید قصد افزایش سرمایه از محل آورده نقدی و مطالبات حال شده سهامداران به میزان 54 میلیارد تومان را دارد که با توجه به اتمام مهلت انجام این افزایش سرمایه تا پایان آذر ماه سال جاری، به زودی این برنامه خود را عملیاتی خواهد کرد.

مظاهری در خاتمه گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل، توکاریل با توجه به پتانسیل های موجود در کشور قطعاًً اثر مثبتی بر درآمدهای عملیاتی "توریل" خواهد داشت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
لطفا از ایشان در مورد وضعیت نسوز توکا ( کتوکا ) و توکا رنگ ( شتوکا ) هم بپرسید
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
ایشان تو مجامع شرکتهای توکافولاد بشدت مورد اعتراض سهامدارا قرار گرفت و هیت مدیره ها هم بهشون تذکر دادن که از این مصاحبه های .... انجام ندن ! ایشون سهمهای گروه رو بردن تو کما با فروشها و نوسانگیری هایی که رو سهم های خودشون انجام میده !! بهترین کاری که میتونم پیشنهاد بدم که انجام بدن اینه که سکوت کنن و یا حداقل کاری انجام ندن ! با کارهای که انجام میدن انجنان بدبینی به سهم های توکایی ایجاد شده که روزایی که آشغال ترین سهمها هم مثبتن . وتوکا .توریل حتی منفی هم معامله میشن !