بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
در نظرسنجی بورس نیوز مطرح شد:

پیش بینی روند بورس تا پایان تیر ماه

وضعیت نموداری شاخص بورس نشان دهنده وضعیتی خنثی تا پایان تیر ماه می باشد و احتمال بسیار قوی بازار صعود قابل توجهی را نخواهد داشت، ولی با توجه به دستکاری هایی که با استفاده از معاملات بلوکی در برخی نمادهای بزرگ در شاخص کل بورس انجام می دهند.
کد خبر : ۱۶۵۶۳۲
نویسنده :
یارمحمدی
طی نظرسنجی اخیر بورس نیوز سوالی مبنی بر "تا پایان تیر ماه شاخص بورس صعود می کند یا نزول؟" مطرح شد که 1455 نفر با شرکت در آن اعلام رأی کردند.

به گزارش بورس نیوز، در نظرسنجی بورس نیوز بیش از 71 درصد از شرکت کنندگان به صعودی بودن شاخص کل بورس تا پایان تیر ماه رأی دادند.

پیش بینی روند بورس تا پایان تیر ماه

تعداد کل آراء: 1455 نفر

با توجه به اطلاعات تصویر بالا نظر اکثریت فعالان بازار سرمایه روندی صعودی برای 3 هفته باقی مانده تا پایان تیر ماه می باشد.

در همین ارتباط یک تحلیلگر تکنیکال بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار ما روند شاخص کل را این چنین تحلیل کرد: بازار سرمایه در حال حاضر در یک ساختار رنج تشکیل داده است که نحوه خرید و فروش فعالان این بازار گویای این بلا تکلیفی می باشد.

ابراهیم قزل گل تأکید کرد: وضعیت نموداری شاخص بورس نشان دهنده وضعیتی خنثی تا پایان تیر ماه می باشد و احتمال بسیار قوی بازار صعود قابل توجهی را نخواهد داشت، ولی با توجه به دستکاری هایی که با استفاده از معاملات بلوکی در برخی نمادهای بزرگ در شاخص کل بورس انجام می دهند شاخص در محدوده فعلی باقی بماند و از افت بیش از حد آن جلوگیری شود که با توجه به این موضوع بهتر است به شاخص وزنی- ارزشی توجه شود و بر اساس وضعیت نموداری آن تصمیم گیری صورت بگیرد.

وی افزود: با این حال با توجه به نمودار شاخص کل محدوده 74 هزار واحدی تا 75 هزار و 200 واحدی محدوده مقاومتی محسوب می شود که در صورت عبور از این سطح سیگنال خرید صادر می شود، خصوصاً با عبور از سطح 75 هزار و 200 واحدی روند کلی بورس صعود می شود، اما در صورت افت عدد شاخص یک بورس به سطوح کمتر از 73 هزار واحدی هشدار برای خروج و فروش صادر می کند. البته در محدوده 72 هزار 500 واحدی سطح حمایت برای شاخص قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تحلیل تکنیکال شاخص وزنی- ارزشی گفت: شاخص قیمتی یا همان شاخص وزنی- ارزشی در سطوح 26 هزار و 600 واحدی حمایتی دارد که احتمال شکسته شدن آن تا پایان تیر ماه وجود دارد و در صورت افت بیش از این سطح، محدوده 26 هزار واحدی حمایت بعدی آن می باشد.

قزل گل تصریح کرد: تیر ماه آخرین فصل برگزاری مجامع می باشد که با توجه به عدم توزیع سود نقدی شرکت های بورسی، سرمایه گذاران از شرکت در مجامع گریزان هستند و به همین دلیل برخی از فعالان بازار در خریدهای خود اندکی دست نگه داشته اند.

وی در خاتمه گفت: با توجه به تمامی شرایط و عوامل ذکر شده به نظر می رسد علی رغم نظر اکثر فعالان بازار سرمایه که به صعودی بودن بورس تا پایان تیر ماه رأی داده اند، به نظر می رسد برآیند کلی بازار سرمایه در حالتی منفی یا خنثی قرار بگیرد مگر اینکه جریان پول تازه نفس به آن ورود پیدا کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
ROMANIA
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
من نمی دانم وقتی فلزات صعودی است وقتی نفت صعودی است وقتی تک نرخ شدن ارز و ان دو به ضرر خودروی است وزیان انباشته خودرو سازها سر جای خودش هست این ورشکسته ها را برای چی می خرند