بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
در شرایط فعلی بسیاری از شرکت های سیمانی پرداخت هزینه های خود نقدینگی کافی ندارند و حتی از عهده پرداخت هزینه های متغیر بر نمی آیند، از این رو می توان گفت به طو قطع اعمال افزایش نرخ فروش سیمان تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری آنها در پی خواهد داشت که البته این موضوع به اجرای دستور افزایش نرخ فروش سیمان از سوی کلیه شرکت ها بستگی دارد.
کد خبر : ۱۶۵۶۹۹
نویسنده :
جمشیدی

معاون اول رییس جمهور در حالی طی یک شنبه هفته جاری با افزایش قیمت 15 درصدی سیمان موافقت کرد که در پی انتشار این خبر سهام شرکت های سیمانی با افزایش تقاضا و تشکیل صف خرید سهام مواجه شدند.

در همین ارتباط، مدیر عامل سابق شرکت سرمایه گذاری توسعه صنایع سیمان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی بسیاری از شرکت های سیمانی پرداخت هزینه های خود نقدینگی کافی ندارند و حتی از عهده پرداخت هزینه های متغیر بر نمی آیند، از این رو می توان گفت به طو قطع اعمال افزایش نرخ فروش سیمان تبعات مثبتی بر وضعیت سودآوری آنها در پی خواهد داشت که البته این موضوع به اجرای دستور افزایش نرخ فروش سیمان از سوی کلیه شرکت ها بستگی دارد.

محمود موذن چی افزود: شرکت های سیمانی می بایست مصوبه افزایش قیمت سیمان را اجرا کنند و ارزان فروشی نکنند و رقابت منفی میان شرکت های سیمانی برای عرضه محصولات با قیمت های پایین از بین برود. از این رو به نظر می رسد دولت نیز باید همانطور که برای گران فروشی جریمه اعمال می کند برای ارزان فروشی نیز جریمه تعیین نماید.

وی در خصوص احتمال اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی شرکت های سیمانی از محل افزایش نرخ فروش محصولات اظهار داشت: به طور قطع وضعیت سودآوری مجموعه های فعال در این گروه رو به بهبودی پیش می رود و به طور حتم با اعمال افزایش نرخ فروش محصولات تعدیل مثبت سود برآوردی را اعلام خواهند کرد که البته این موضوع به نحوه تدوین بودجه برآوردی سال مالی جاری و شرایط سودآوری و عملیاتی آنها بستگی دارد.

این کارشناس صنعت سیمان در خصوص چشم انداز این گروه ابراز داشت: وضعیت صنعت سیمان بر پایه و اساس رشد اقتصادی است و در صورتیکه برنامه های دولت جهت دستیابی به رشد اقتصادی محقق شود، در پی آن روند اجرای پروژه های عمرانی و شرایط اقتصادی نیز بهبود خواهد یافت و در نهایت رشد و پویایی در صنعت سیمان ایجاد خواهد شد.

موذن چی با اشاره به کاهش میزان صادرات سیمان به کشور عراق به دلیل کاهش درآمدهای نفتی این کشور ناشی از افت بهای جهانی نفت و تنش های سیاسی، در این خصوص گفت: در حال حاضر روند اجرای طرح های عمرانی کشور عراق به دلیل مشکلات سیاسی و اقتصادی آن با وقفه مواجه شده و انتظار می رود تا این شرایط با بهبود شرایط اقتصادی و امنیت سیاسی کشور عراق رو به بهبودی پیش برود. این در حالی است که در شرایط فعلی اقداماتی جهت شناسایی بازارهای هدف صادراتی در برخی از کشورها همچون آفریقا و روسیه انجام پذیرفته است تا به عنوان بازار جایگزین در نظر گرفته شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶
سیمان تهران درمجمع ۲۰ریال تصویب نمود درحالیکه درسایرموارد بخشندگی وگشاده دستی به خرج میدهند که مسبوق به سابقه است