بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
یک هفته، یک نگاه

هفته ای سخت و رخوت انگیز

بازار سرمایه طی هفته گذشته علیرغم کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و نیز کاهش نرخ تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت روند نوسانی رو به منفی همراه با رخوت و سکون را سپری کرد و در برخی از روزهای معاملاتی با افزایش فشار فروش سهام مواجه گردید. در این مدت بورس بازدهی منفی کمتر از یک درصدی را محقق ساخت و شاخص کل بورس در مرز کانال 74 هزار واحدی نوسان کرد.
کد خبر : ۱۶۵۷۵۱
نویسنده :
جمشیدی

دومین هفته معاملات بازار سرمایه با کاهش ارزش سهام شرکت ها همراه شد تا دستاورد معاملات هفته گذشته اغلب سرمایه گذاران در بورس بازدهی منفی و نامطلوب باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه طی هفته گذشته علیرغم کاهش نرخ سود سپرده های بانکی و نیز کاهش نرخ تسهیلات بانکی و اوراق مشارکت روند نوسانی رو به منفی همراه با رخوت و سکون را سپری کرد و در برخی از روزهای معاملاتی با افزایش فشار فروش سهام مواجه گردید. در این مدت بورس بازدهی منفی کمتر از یک درصدی را محقق ساخت و شاخص کل بورس در مرز کانال 74 هزار واحدی نوسان کرد.

بر اساس اطلاعات موجود، طی هفته گذشته از میان گروه های مختلف گروه محصولات چوبی به مدد رشد حدود 17 درصد قیمت تک سهم فعال در گروه یعنی فیبر ایران بیشترین بازدهی مثبت را برای معاملات هفته گذشته به ثبت رسانده و صدرنشین جدول پر بازده ترین گروه شد. علاوه بر این، صنعت فنی و مهندسی بازدهی مثبت 4.43 درصدی را به دست آورد و در ردیف دوم جدول قرار گرفت و رتبه سوم نیز به گروه وسایل ارتباطی با تحقق بازدهی مثبت 3.82 درصدی اختصاص یافت.

این در حالی است که گروه چاپ و انتشار با تحقق بازدهی منفی حدود شش درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و در جایگاه نخست جدول رتبه بندی صنایع از نظر کسب بازدهی منفی نشست. علاوه بر این، گروه ابزار پزشکی بازدهی منفی 4.61 درصدی را به ثبت رساند و در جایگاه دوم قرار گرفت و سومین جایگاه نیز از آن گروه حمل و نقل و انبارداری با کسب بازدهی منفی 2.8 درصد شد.

هفته ای سخت و رخوت انگیز

در خصوص سهام شرکت های فعال در بورس نیز صرف نظر از بازدهی 34 درصدی شرکت آرین توسکا در نماد "وآتوس" که در بازا توافقی فرابورس معامله می شود، شرکت آلومتک بازدهی مثبت 27.86 درصدی را محقق ساخت که نسبت به بازدهی سایر شرکت ها بیشترین رقم محاسبه می شود. پس از آن شرکت داروسازی امین با کسب بازدهی مثبت بیش از 18 درصدی به ترتیب جایگاه های دوم و سوم جدول طبقه بندی شرکت ها از نظر کسب بیشترین بازدهی مثبت را به خود اختصاص دادند.

در مقابل اما، شرکت های سموم علف کشی، بیمه تعاون و تهران شیمی که نماد معاملاتی هر سه مجموعه مذکور در بازار توافقی ثبت و معامله می شود، هر کدام بازدهی منفی 14 تا 16 درصدی را محقق کردند.

هفته ای سخت و رخوت انگیز

صرف نظر از سه مجموعه مذکور شرکت هایی همچون الکتریک خودرو شرق، توسعه صنایع بهشهر و نیز لوله و ماشین در ردیف های اول تا سوم جدول از نظر کسب بیشترین بازدهی منفی جای گرفتند.

در پایان این گزارش می افزاید، رتبه های اول تا پنجم نقد شونده ترین سهام به شرکت های زامیاد، ایران خودرو، پارس خودرو، سرمایه گذاری رنا و ایران خودرو دیزل اعطا می شود و در نهایت داد و ستد بیش از پنج میلیارد و 114 میلیون سهم ارزشی به مبلغ بیش از 11 هزار و 514 میلیارد ریال را در بورس رقم زده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷
مبارک ملت ایران و سهامداران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
این ایران خودرو است که به کل بازار.....کشیده است .