بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
مستطيل شيشه اي تالار

پیش به سوی جاده مخصوص

معاملات روز جاری در حالی به پایان رسید که شاهد کاهش تمامی شاخص های منتخب بودیم، کلیت بازار فاقد روند خاص و مشخصی بود و با وجود آنکه بسیاری از سهام در محدوده منفی تابلوی معاملات مورد داد و ستد قرار گرفتند، برخی سهم ها با توجه به اخبار متفاوتی که در خصوص آنها مطرح شده، با صف خرید و حجم تقاضا همراه شدند، تا از ریزش قابل توجه بازار جلوگیری کنند. فارغ از این موضوع ارزش معاملات نیز از قوت چندانی برخوردار نبود و چنگی به دل نمی زد.
کد خبر : ۱۶۵۸۸۵
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.04.22 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 63 واحد کاهش به رقم 51343 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 136 واحد کاهش عدد 162741 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 59 واحد کاهش به رقم 26642 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 76 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فخوز" با 39 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحدکاهش به رقم 770 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3202 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 796 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، معاملات روز جاری در حالی به پایان رسید که شاهد کاهش تمامی شاخص های منتخب بودیم، کلیت بازار فاقد روند خاص و مشخصی بود و با وجود آنکه بسیاری از سهام در محدوده منفی تابلوی معاملات مورد داد و ستد قرار گرفتند، برخی سهم ها با توجه به اخبار متفاوتی که در خصوص آنها مطرح شده، با صف خرید و حجم تقاضا همراه شدند، تا از ریزش قابل توجه بازار جلوگیری کنند. فارغ از این موضوع ارزش معاملات نیز از قوت چندانی برخوردار نبود و چنگی به دل نمی زد.

بر اساس این گزارش، این روزها سردی و کمبود تقاضا را در اکثر گروه ها می توان مشاهده کرد، امروز نیز همانطور که انتظار می رفت بازار همچون روز گذشته کم رمق بود به طوریکه زمینه رشد در بازار کمتر دیده می شود.

در گروه خودرو امروز "خساپا" با صف فروش سنگین و با عرضه جدی همراه گشت. غایب این گروه یعنی شرکت ایران خودرو که نماد معاملاتی آن طی روز گذشته با اعلام پیغام ناظر بازار متوقف شده بود، عصر دیروز آگهی جدید دعوت مجمع عمومی را روی سامانه کدال منتشر کرد که حکایت از تغییر تاریخ آن به پایان هفته آینده و همزمان با برگزاری مجمع عمومی عادی شرکت سایپا خبر داد. در فضای مجازی حرف و حدیث ها همچنان پیرامون این دو خودروساز و روند قیمتی آنها ادامه دارد و همه فعالان بازار چشم انتظار اتفاقات پیش رو در مجامع این دو شرکت هستند چراکه با توجه به اقدامات نامناسب مسئولین مجموعه ایران خودرو و عدم رضایت سهامدارانش، "خودرو" مجمع سختی پیش رو دارد، حال باید دید بعد بازگشت این نمادها به بازار روند قیمتی آنها چگونه شکل خواهد گرفت. در بین دیگر نمادهای معاملاتی "خاذین" امروز پس از برگزاری مجمع و به تنفس خوردن آن با صف فروش به تابلوی معاملات بازگشت. زامیاد نیز امروز با افت بیش از 4 درصد به محدوده زیر ارزش اسمی تنزل یافت و در پایان معاملات نیز برای برگزاری مجمع متوقف شد.

در گروه سرمایه گذاری ها امروز "واتی" که طی هفته های اخیر با بازدهی قابل توجه و صف خرید همراه بود، چندین مرتبه صف خرید خود را عرضه کرد و در نهایت پس از جا به جایی بیش از 50 میلیون سهم در قیمت 400 تومان به کار خود پایان داد، البته ناگفته نماند که سهامداران حقوقی در این نماد امروز در نقش خریدار به خوبی ایفای نقش کردند.

در بین بانکی ها "وبملت" امروز با تأثیر مثبت 26 واحدی بر شاخص کل بورس علاوه بر اینکه مانع از افت آن شد، با رشد قیمت روبرو گردید. اما دیگر نمادهای فعال در این گروه معاملاتی کم جان در محدوده منفی و یا نزدیک به صفر تابلوی معاملات داشتند.

گروه روی امروز با وجود منفی بودن کلیت بازار به فعالیت صعودی خود ادامه داد و همچنان پر تقاضا باقی ماند. "کروی" امروز نیز بیش از دیگر نمادها مبادله شد و با رشد قیمتی همراه گشت.

در بین دیگر تک سهم ها "مرقام" از گروه انفورماتیک پر مبادله ظاهر شد و با صف خرید روبرو شد. نماد معاملاتی "تایرا" که مدتی است با صف خرید همراه است امروز از محدوده مثبت کامل به درصدهای منفی افت کرد. در رابطه با "آکنتور" که با صف فروش همراه است، شنیده می شود دلیل اصلی این صف فروش و عرضه ها بدهی سهامدار عمده به بانک و فروش وثیقه وام یعنی سهم کنتور سازی است و تا زمانی که این فروش به پایان نرسد، عرضه های آبشاری در این نماد ادامه خواهد یافت.

به این ترتیب، با وجود کاهش حجم و ارزش روزانه معاملات بازار بورس و بی توجهی بورس به تغییرات مثبت اقتصادی مانند کاهش نرخ بهره، افزایش درآمد ارزی و رشد قیمتی جهانی کالاها، به نظر می رسد این روند فرسایشی تا پایان فصل مجامع ادامه داشته باشد و پس از آن با مشخص شدن تغییرات درآمدی مجموعه های فعال در بازار سرمایه، روندهای قیمتی با چرخش همراه شوند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سرگشته
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
روحانی و تیم اقتصادیش رفتنی هستند. با ضرر سنگینی که به سهامداران زده است. و مدیرانش با حقوقهای نجومی رفتنی هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
بورس اصلا تعطیل هست
ناشناس
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
کاش تعطیل بود یه سری میلیاردر دور هم جمع شدند چشم طمع به یه قرون دوزار من و تو دوختند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
من که مدتی است مسببان اینهمه ضرر و نابودی بیش از 50 درصدی دارایی‌ام را به خدا واگذار کرده ام.
حالا خدا خودش بهتر میدونه که کیا نمیذارن سهامدارای معمولی روز خوش داشته باشن.
نادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
قفل آقای روحانی زنگ زده و نمیتونه کلیدشو بچرخونه و این قفل زنگ زده میراث دولت قبله
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
تغییرکاربری زمین واتی درصورت تصویب درکمیسیون ماده ۵شهرسازی حداقل حداقل دوسال زمان میبره وبایستی ارزش افزوده آن توسط شرکت پرداخت شود قطعا قطعا خریداران سهام دراین قیمت متضرر خواهند شد مگر اینکه کلیت بازار هم صعود کند.ومن الله توفیق
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
بورس ایران ورشکست شده...دلیل اصلیش هم سو مدیریته که داره از سر وکول مملکت بالا میره.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
ببینیدسه ساله دولت خودش رونشون داده اصلا قیمتهای اذرودی 92هیچی شماقیمتهای مرداد92یعنی شروع کاردولت رونگاه کنیدفلزی معدنی پالایشیهانصف تایک سوم اون موقعندوپترویهاساختمانی وبانکیهاهم درقیمتی به مراتب پایین تراخه مردم مرض نداشتندکه بیایندسرمایه گذاری کنندوبجایی که ظرف سه سال باسودمنطقی که اگه لااقل برابرباسودبانکی بودبایدقیمت سهم دوبرابراون موقع می شدالان نصف ثلث وحتی ربع اون موقع باشه توروخدابورس نیوزاین روتوجه کن ودریک گزارشی منعکس کن اگه کسی شبندر1800خریده الان بااین فرمول بایدقیمت سهم حدود3500باشه که ارزش پولش حفظ بشه اما440یعنی یک هشتم این قیمته پارسان 1300بایدالان باهمه سودوافزایش سرمایه اش 1000تومن باشه یعنی 5برابر200تومن الان کگل 1450سه سال قبل بایدالانب اهمه سودو..همون قیمت باشه ولی الان180تومنه یعنی یک هشتم وخیلی سهام دیگه همین طوراخه باچه امیدی وکی قراره ضررهاجبران بشه اصلا دوسال دیگه هم گذشت سهمی که الان باید8برابربشه تاجبران مافات کنه ایاتادوسال دیگه 10و12برابرمی شه