بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
تمامی محصولات شرکت توسط شرکت نوین آلیاژ سمنان به عنوان حق العمل کار و به شرکت Star Centary(China) به فروش می رسد.
کد خبر : ۱۶۵۸۹۷
نویسنده :
صالحی-ارسالی

نگاهی به شرکت

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

از تاریخ 95.01.01الی95.04.20

معرفی شرکت

 تاریخچه تاسیس

شرکت معادن بافق (سهامی عام) در تاریخ ۱۶ خرداد ماه سال ۱۳۴۵ به صورت شرکت سهامی خاصی تاسیس شده و طی شماره ۱۰۷۲۵مورخ ۱۸ خردادماه ۱۳۴۵ در اداره ثبت شرکتها ومالکیت صنعتی تهران وطی شماره ۵۷ مورخ ۱۳۷۲/۵/۱۴ در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی بافق به ثبت رسیده است. شرکت در تاریخ ۱۳۷۰/۳/۲۱ به شرکت سهامی عام تبدیل و در تاریخ ۱۳۷۵/۱۲/۲۰ در بورس اوراق بهادار تهران پذیرفته شده است، در حال حاضر مرکز اصلی شرکت معدن سرب و روی کوشک واقع در کیلومتر ۴۵ محور راه بافق - بهاباد در کنار روستای کوشک میباشد.

 موضوع فعالیت

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده ۳ اساسنامه عبارت است از اکتشاف و استخراج و بهره برداری از معادن سرب وروی کوشک و تجزیه مواد معدنی و عملیات بازرگانی شامل واردات، صادرات و توزیع وفروش فرآورده ها و ماشین آلات معدنی و بموجب رای مورخ ۱۳۴۵/۷/۳ شورای عالی معادن اجازه بهره برداری از معدن سرب و روی کوشک که قبلا از سال ۱۳۳۷ بمدت بیست سال به شرکت صنعتی و معدنی ایرانی (سهامی خاصی) واگذار شده بود به شرکت معادن بافق منتقل و طی پروانه بهره برداری شماره ۳۷۲ هر ۱۰۰ مورخ ۱۳۶۷/۳/۱۹ بمدت ده سال دیگر تمدید ومجددا پروانه بهره برداری شماره ۴۰۱-۵۴۰۶ مورخ ۱۳۷۸/۹/۲۸ بمدت بیست سال از تاریخ ۱۳۷۸/۳/۲۷ بنام شرکت معادن بافق صادر گردیده است.

 سهامداران

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

 ترکیب مواد اولیه و محصولات شرکت

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

 فاکتورهای اساسی موثر بر شرکت

عوامل موثر بر سودآوری شرکت، نرخ های جهانی روی و سرب، و همچنین نرخ ارز می باشند

تحقیق و توسعه

اطلاعات طرحهای توسعه شرکت، طرح ها و پروژه های عمده شرکت شامل موارد ذیل است:

1. طرح روباز کردن معدن زیر زمینی نظر به افزایش سرمایه انجام شده در سال ۱۳۹۳ روند اجرایی آن در خصوص روباز نمودن معدن زیر زمینی و همچنین توسعه معدن روباز؛ ماشین آلات مورد نیاز از طریق بازار داخلی فراهم گردیده است و با توجه به حجم باطله برداری و وسعت معدن نیاز به سرمایه گذاری مجدد میباشد.

2. طرح گسترش کارخانه فلوتاسیون در طی سال ۱۳۹۴ عملیات توسعه کارخانه فلوتاسیون در مراحل پایانی ساخت سازه میباشد و با توجه به خرید و آماده سازی دستگاه های مورد نیاز بلافاصله پس از اتمام سازه نصب آن در کوتاهترین زمان ممکن (پایان سال ۹۵) میسر خواهد شد.

 تامین مواد اولیه

تامین مواد از طرق استخراج سنگ کم عیار می باشد.

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

بازار فروش محصولات

تمامی محصولات شرکت توسط شرکت نوین آلیاژ سمنان به عنوان حق العمل کار و به شرکت Star Centary(China) به فروش می رسد.

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

 خلاصه نکات کلیدی ترازنامه

 جمع دارایی ها طی سال های اخیر افزایشی بوده است ،از سال 91 ، با توجه به افزایش نرخ و مقدار فروش، سودآوری شرکت و در نتیجه آن جمع دارایی ها افزایش قابل توجه یافته است.

 عمده سرفصل بدهی های شرکت از حسابهای پرداختنی و ذخیره مزایای پایان خدمت تشکیل گردیده است.

 سرمایه شرکت در سال 93 از 50,625 میلیون ریال به 202,500 افزایش یافته است. همچنین میزان سودانباشته نیز طی این سال ها همواره افزایشی بوده است.

مقایسه نموداری

1. نمودار مقایسه ای سود آوری شرکت

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

2. مقایسه حاشیه سود


تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

نسبتهای مالی

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

پیش بینی سود سال 1395

1. مفروضات بودجه

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

· با توجه به افزایش قیمت جهانی روی ، میانگین نرخ شمش روی برای سال95 معادل 2000 دلار در نظر گرفته شده است که بر همین اساس میانگین نرخ فروش کنسانتره روی 548 دلار در نظر گرفته شده است.

· با توجه به ثابت ماندن نرخ سرب در محدوده 1800 دلار، نرخ این محصول مطابق بودجه لحاظ شده است.

2. پیش بینی سود

تحلیل بنیادی شرکت معادن بافق

نتیجه گیری:

با توجه به مفروضات کارشناسی که درآن میانگین نرخ شمش روی برای سال 95، 2000 دلار به ازای هر تن در نظر گرفته شده است، سود هر سهم معادل 459 ریال پیش بینی میگردد.

لازم به توضیح است افزایش هزینه های عمومی اداری از بابت افزایش مبلغ فروش و به تبع آن افزایش هزینه حق العمل کار و کمیسیون فروش می باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر