بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۷ - ۰۹:۳۷
تداوم سير نزولي قيمت سهام تكنوتار

كاهش انتظارات آتي سرمايه گذاران تكنوتار

اين شركت در گزارش 6 ماهه خود اعلام نموده است كه تنها 39 ريال از 706 ريال سود اعلام شود خود را در اين مدت پوشش داده است يعني در حدود 5 درصد از EPS خود را توانسته محقق سازد .
کد خبر : ۱۶۵۹۷

شركت مهندسي تكنوتار در سال 1348 به ثبت رسيده است گفتني است سهام اين شركت در سال 1382 در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شده است زمينه اصلي فعاليت اين شركت ساخت انواع پمپ هاي توزيع سوخت جايگاهي ، جايگاه سوخت ، مخازن ذخيره گاز و ... مي باشد .

به گزارش بورس نيوز همانطور كه ملاحظه شود زمينه فعاليت اين شركت با توجه به نياز روز افزون كشور به اين نوع محصولات بسيار زياد مي باشد . همچنين زمينه فعاليت اين شركت در كشور هاي همسايه نيز بسيار گسترده مي باشد .

اما علي رغم اين موضوع مشاهده مي شود اين شركت در چند سال گذشته نتوانسته است به جايگاه واقعي خود دست يابد . گفتني است سود سال مالي جاري اين شركت در مقايسه با سال مالي گذشته 4 درصد كاهش نشان مي دهد اين شركت در گزارش 6 ماهه خود اعلام نموده است كه تنها 39 ريال از 706 ريال سود اعلام شود خود را در اين مدت پوشش داده است يعني در حدود 5 درصد از EPS خود را توانسته محقق سازد .

به گزارش بورس نيوز ؛ بازدهي اين شركت در يك سال گذشته 14/5-درصد بوده است كه اين رقم در 3 ماه گذشته به 13- درصد افزايش يافته است كه اين به معني تشديد روند نزولي قيمت سهام اين شركت در بازار سرمايه مي باشد.

در پايان نكته مهم ديگر در خصوص اين شركت نيز كاهش شديد نسبت به P/E و به دنبال آن افزايش سود تقسيمي اين شركت طي 3 سال گذشته است كاهش نسبت به P/E اين شركت در 3 سال گذشته مي تواند نشان دهنده كاهش انتظارات آتي فعالان بازار سرمايه نسبت به اين سهم باشد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر