بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
کد خبر : ۱۶۶۰۶۵

در جریان معاملات امروز بازار فرابورس ایران، معامله‌گران افزون بر 352 میلیون اوراق بهادار را داد و ستد کردند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 28 تیرماه فرابورس ایران، 352 میلیون و 420 هزار ورقه بهادار به ارزش 875 میلیارد و 690 میلیون ریال در 22 هزار و 816 نوبت معامله شد.

صنایع بهداشتی ساینا در کنار گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و توسعه خدمات بندری سینا بیشترین افزایش قیمت سهم را داشتند در حالی که سهام شرکت‌های روان فن‌آور و نفت ایرانول با بالاترین کاهش قیمت مواجه شدند.

این گزارش حاکی است، بیشترین حجم و ارزش معاملات امروز در اختیار مدیریت انرژی تابان هور با خرید و فروش 17 میلیون و 700 هزار سهم بود که ارزش آن معادل 35 میلیارد ریال شد.

همچنین آیفکس با حدود یک واحد افت، عدد 771.9 واحد را نشان داد و نمادهای ذوب آهن اصفهان و پتروشیمی زاگرس تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

در بازار اول 30 میلیون ورقه بهادار به ارزش 52 میلیارد و 340 میلیون ریال داد و ستد شد و بیشترین حجم و ارزش معاملات در نماد تابان هور اتفاق افتاد. علاوه بر این، 80 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 204 میلیارد و 960 میلیون ریال خرید و فروش شد.

طبق این گزارش، اوراق تسهیلات مسکن در روز دوشنبه در محدوده 896 تا 940 هزار ریال معامله شد و نماد آبان‌ماه 93، بیشترین افت قیمت را در میان نمادهای اوراق تسهیلات نشان داد.

همچنین، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با معامله یک میلیون سهم بالاترین حجم معاملات صندوق‌های قابل معامله را به خود اختصاص داد.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم معاملات متعلق به اوراق اجاره چادرملو بود ضمن آنکه در مجموع یک هزار و 175 میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی در این بازار داد و ستد شد.

این گزارش می‌افزاید، امروز شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت نفت پاسارگاد، شرکت پالایش نفت تهران، شرکت صنایع فولاد آلیاژی یزد و شرکت پتروشیمی امیرکبیر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم بودیم.

در پایان معاملات امروز، نمادهای معاملاتی شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، شرکت اعتباری کوثر مرکزی و شرکت بانک سرمایه جهت برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌‌گذاری مسکن تهران با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1395 و نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر جهت برگزاری مجامع عمومی فوق العاده و عادی سالیانه صاحبان سهام در روز چهارشنبه، متوقف شد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹
نفت پاسارگاد داردسهام زنان سهامشان را با قیمت 900 تومان حراج کرده یک بار با 3500 تومان عرضه کرده