بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
رئیس هیأت مدیره شرکت دارویی رازک عنوان کرد:

از تکذیب یک شایعه تا علت صف خرید سهام شرکت

شایعه مذاکره با شرکای خارجی را تکذیب می کنم، چرا که تاکنون این مجموعه برای انجام کلیه فعالیت های خود با سرمایه گذاران و یا شرکت های خارجی مذاکره ای صورت نداده و قصد انجام آن را نیز ندارد.
کد خبر : ۱۶۶۱۳۰
نویسنده :
یارمحمدی

روند قیمتی سهام شرکت دارویی رازک از ابتدای خرداد ماه سال جاری و قبل از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و انجام افزایش سرمایه 100 درصدی از محل سود انباشته، با صف خرید و اقبال سهامداران همراه شده است، اما به دلیل آنکه حجم معاملات این نماد قالب توجه نبوده و حجم مبنای این سهم مورد معامله قرار نمی گیرد، قیمت آن با شیب بسیار کمی راه صعود را در پیش گرفته است که علت این تقاضا و صف خرید در این نماد معاملات جالب به نظر می رسد، علاوه بر این شایعاتی مبنی بر انجام مذاکراتی با سرمایه گذاران چینی در راستای انجام یک همکاری نیز مطرح می باشد.

در همین ارتباط رئیس هیأت مدیره شرکت دارویی رازک در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: شایعه مذاکره با شرکای خارجی را تکذیب می کنم، چرا که تاکنون این مجموعه برای انجام کلیه فعالیت های خود با سرمایه گذاران و یا شرکت های خارجی مذاکره ای صورت نداده و قصد انجام آن را نیز ندارد.

محمد تقی صباغ صالحانی در ادامه در خصوص علت روند حرکتی سهام "درازک" و صف خرید آن توضیح داد: علت روند صعودی با شیب ملایم این سهم به دلیل مشاهدات عینی سهامداران مجموعه، از اجرای پروژه در روز برگزاری مجمع عمومی فوق العاده و مشاهده وضعیت عملکرد شرکت می باشد.

وی افزود: این پروژه ارتقا و اصلاح GMP بخشی از خطوط تولید محصولات جامد از جمله قرص و کپسول و داروهای انسانی می باشد، که تصور عملکرد مناسب و چشم انداز روشنی را برای مجموعه لابراتوارهای رازک ایجاد کرده است. این پروژه یک طرح میان مدت می باشد و انتظار بهره برداری از آن تا پایان سال جاری یا اوایل سال 96 وجود دارد، البته به بهره برداری رسیدن این طرح منوط به وضعیت نقدینگی، شرایط اقتصادی، بازار فروش و دیگر عوامل اثرگذار بر محصولات شرکت می باشد.

صباغ صالحانی گفت: اجرایی شدن این طرح با اصلاح و ارتقا GMD بخش جامدات، بازسازی، نوسازی و افزایش بهره وری خطوط تولیدی شرکت را در بر دارد که البته بخش نیمه جامدات و مایعات آن نیز همانطور که عنوان شد تا پایان سال مالی جاری به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول در خصوص عملکرد 3 ماهه نخست سال مالی جاری عنوان کرد: به نظر می رسد با توجه به اینکه پروژه شرکت به تازگی به بهره برداری رسیده عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری با آنکه نسبت به بودجه ارائه شده مناسب می باشد، اما هنوز جاری رشد داشته و می تواند طی 6 ماه بهتر از آنچه محقق شده باشد.

وی در خاتمه در رابطه با دیگر برنامه های شرکت گفت: هر زمان که مرحله دوم پروژه اصلاح و ارتقا GMD خطوط تولید شرکت آغاز به فعالیت کند، جهت تأمین مالی آن افزایش سرمایه ای در دستور کار قرار خواهیم داد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر