بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
شرکت گلتاش فعال در گروه شیمیایی، شرکت های فعال در بخش غذایی همچون بهشهر و بهپاگ و نیز شرکت های پتروشیمی مبین و فجر و نیز دو مجموعه داروسازی سبحان و فارابی به علاوه برخی از تک سهم ها پرتفوی سرمایه گذاری "وسپه" را تشکیل می دهند که البته 26 درصد از سبد بورسی این مجموعه سرمایه گذاری به صنعت سنگ آهن اختصاص دارد.
کد خبر : ۱۶۶۲۱۹
نویسنده :
جمشیدی

بیشترین وزن پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری سپه به صنایعی همچون سنگ آهن شامل سه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، چادرملو و سرمایه گذاری امید در کنار صنایع پترشیمی غذایی، شیمیایی و دارویی اختصاص دارد.

مدیر سرمایه گذاری های شرکت سرمایه گذاری سپه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت گلتاش فعال در گروه شیمیایی، شرکت های فعال در بخش غذایی همچون بهشهر و بهپاگ و نیز شرکت های پتروشیمی مبین و فجر و نیز دو مجموعه داروسازی سبحان و فارابی به علاوه برخی از تک سهم ها پرتفوی سرمایه گذاری "وسپه" را تشکیل می دهند که البته 26 درصد از سبد بورسی این مجموعه سرمایه گذاری به صنعت سنگ آهن اختصاص دارد.

فرهاد امیر حسینی با بیان اینکه شرکت سرمایه گذاری سپه پرتفوی متنوعی در اختیار دارد، در این خصوص افزود: استراتژی همیشگی شرکت سرمایه گذاری در صنایع برتر بنا نهاده شده است و برخی از سرمایه گذاری ها استراتژیک بوده و ورود و خروج آن بر اساس شرایط بازار سرمایه می باشد.

وی به گروه سنگ آهن اشاره کرد و اظهار داشت: این مجموعه معتقد است که صنعت سنگ آهن بحران ها رو پشت سر گذاشته و با توجه به رسیدن قیمت جهانی سنگ آهن به کف قیمتی انتظار می رود تا این گروه رشد کند که البته روند صعودی آن چندان پرشتاب نخواهد بود و می توان گفت اوضاع سنگ آهنی ها در سال جاری نسبت به سال گذشته بهتر خواهد بود. علاوه بر این، شرکت های معدنی و صنعتی چادرملو و گل گهر برنامه های عظیمی دارند و در حال حاضر مشکلات آب و برق نیروگاه های آنها مرتفع شده است.

مدیر سرمایه گذاری "وسپه" در خصوص گروه های پتروشیمی و دارویی گفت: واحدهای پتروشیمی می توانند با کمک دولت و رفع محدودیت های صادراتی اثرات منفی ناشی از کاهش نرخ فروش محصولات را از محل افزایش تولید جبران کنند. علاوه بر این، شرکت های دارویی نیز با گشایش اعتبارات LC و نیز کاهش هزینه های مالی ناشی از کاهش نرخ بهره تسهیلات بانکی از پتانسیل رشد برخوردارند.

امیر حسینی در خصوص ارزش روز پرتفوی بورسی شرکت سرمایه گذاری سپه ابراز داشت: در شرایط فعلی در حالی ارزش روز پرتفوی بورسی "وسپه" با احتساب سود نقدی تقسیمی شرکت های زیرمجموعه بیش از 800 میلیارد تومان محاسبه می شود که این رقم با توجه به شرایط فعلی بازار سرمایه می باشد و با بهبود اوضاع می تواند به سمت 1000 میلیارد تومان سوق یابد. همچنان که ارزش روز سبد بورسی "وسپه" در دوران صعود بازار سرمایه به 1500میلیارد تومان نیز رسیده است.

وی با مثبت ارزیابی کردن عملکرد شرکت طی شش ماهه اول سال مالی جاری، در این خصوص افزود: پوشش سود برآوردی طی عملکرد نیمه اول امسال نسبت به دوره گذشته سال گذشته مناسب تر بوده و در این مدت سود خالص و نیز درآمد عملیاتی "وسپه" با رشد بیش از 22 درصدی همراه بوده است.

مدیر سرمایه گذاری های "وسپه" با اشاره به پرتفوی غیر بورسی این مجموعه، گفت: بیش از 90 درصد از سرمایه گذاری ها در پرتفوی بورسی انجام شده و اصلی ترین دارایی غیر بورسی "وسپه" زمین های لواسان با بهای تمام شده ناچیز است که در صورت رفع مشکلات موجود، می تواند تحول بزرگی را در سودآوری شرکت ایجاد کند و می توان گفت زمین های لواسان بزرگترین پتانسیل "وسپه" به شمار می رود و ارزش روز آن بیش از سود یک سال شرکت است.

امیر حسینی در خاتمه با بیان اینکه قیمت هر سهم "وسپه" حدود 70 درصد NAV هر سهم آن معامله می شود، عنوان کرد: افزایش سرمایه شرکت طی دو ماه آتی و پس از واگذاری حق تقدم های استفاده نشده به ثبت می رسد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فردوسی
UNITED KINGDOM
شنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
سپه فارق از مسایل جاری جناحی و ... هر ساله حداقل 50% بازدهی برای سهامدارانش بهمراه داشته.
منو توپول که سالهاس در سبد داریم و ازش راضی هستیم.
والله بخدا.....منو توپول