بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
مستطيل شيشه اي تالار

کفگیرها به ته دیگ خورده؟!

در معاملات امروز لیدر گروه پالایشی در حالی به تابلوی معاملات بازگشت که تکلیف دیگر نمادهای در را به بورس را روشن کرد. شبندر طی روز جاری علی رغم تعدیل سود اعلامی اما نتوانست نظر سهامدارانش را جلب کند و تقریباً همانگونه بازگشت که رفته بود.
کد خبر : ۱۶۶۲۹۸
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.05.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 263 واحد افزایش به رقم 52798 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 29 واحد افزایش عدد 163307 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 88 واحد افزایش به رقم 26813 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فولاد" با 93 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "فارس" با 49 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 0.7 واحد کاهش به رقم 792 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2514 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1612 میلیارد ریال رسید.

معاملات امروز بازار سرمایه با رشد بیش از 249 واحدی شاخص کل و ورود این نماگر به کانال 75 هزار واحدی به پایان رسید تا دومین روز از معاملات هفته جاری نیز با روندی صعودی همراه باشد بر اساس گزارش بورس نیوز، امروز یکی از پر ترافیک ترین روزهای بورس بعد از پایان فصل مجامع به جهت ورود مجدد نماد شرکت ها به تابلوی قرمز رنگ بود.

در معاملات امروز لیدر گروه پالایشی در حالی به تابلوی معاملات بازگشت که تکلیف دیگر نمادهای در را به بورس را روشن کرد. شبندر طی روز جاری علی رغم تعدیل سود اعلامی اما نتوانست نظر سهامدارانش را جلب کند و تقریباً همانگونه بازگشت که رفته بود.

در گروه خودرویی "خاور" و "خکاوه" نیز در حالی پا به بورس نهادند که انتظار بسیار بیشتری از آنها می رفت حداقل از نماد "خکاوه" با توجه به اخبار مربوط به افزایش سرمایه و نیز معامله بلوکی انتظار بازگشت شکوهمندانه ای می رفت اما ظاهراً کفگیرها به ته دیگ خورده است و سهامداران عمده هم خیلی توانایی عرض اندام ندارند. حال باید دید بازگشایی امروز این دو نماد می توان تأثیری بر روند دو لیدر خود یعنی سایپا و ایران خودرو در روز بازگشایی نماد داشته باشد یا خیر.

اما در گروه فلزی بورس روند به گونه دیگری بود، امروز دو نماد "فملی" و "فولاد" چراغ گروه خود را روشن نگه داشتند تا صف های خرید قابل توجه این دو نماد نظر اهالی تالار را به خود جلب کند.

بنظر می رسد پرچم لیدری گروه فلزی به دستان دو شرکتی است که امروز پتانسیل برای رشد دارند.

بر اساس این گزارش، در شرایط فعلی پتانسیل رشد و روند صعودی به بورس بسیار بالا است و بورس هر لحظه ممکن است حرکت اصلی خود را آغاز کند. لذا شاید بهتر باشد در شرایط فعلی کمی تعارف ها را کنار بگذاریم و سهام با پتانسیل مناسب را در سبد سهام خود جای دهیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
واقعا امروز یا کمبود نقدینگی در بورس بود.یا واقعا حقوقی شرکت ها خود به حرف های زده شده در مجمع اعتقاد ندارند.
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰
مواظب دام خودرویی ها باشید تمامشان یکی یکی دارند خبرهای خوبشون را رو میکنند و گران به مردم می فروشند و مردم فریب خورده هم دارند به واسطه این خبرها سهامهای گران خودرویی را می خرند......به زودی مافیای بازار از سهامهای خودرویی به شرکتهای پر پتانشیل مثل فولاد و فملی شیفت می کنند و سهامها بنجل خودرویی روی دست سهامداران خرد می ماند
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
وهور آماده حرکت شارپی است... شک نداشته باشید........ تعدیل مثبت سود در راه است و همینطور افزایش سرمایه نزدیک است........ حرفه ایها در حال خرید چراغ خاموش هستند جا نمانید.......