بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر : ۱۶۶۳۱۷
نویسنده :
سهیلا صالحی

به گزارش خبرنگار بورس نیوز، شرکت صنعتی بهشهر براساس گزارش شفاف سازي اطلاعات در خصوص پيش بيني سود در بودجه سال ۱۳۹۵ اعلام نموده که بهای تمام شده روغن خام مصرفی تابعی از قیمت جهانی روغن خام، نرخ ارز جهت خرید روغن خام، عوارز گمرکی و سایر هزینه های ترخیص می باشد. علاوه بر موارد فوق ترکیب و میزان مصرف هر نوع روغن خام نیز بر بهای تمام شده کل اثر گذار است. ترکیب روغن خام به نوع روغن ساخته شده و فرمول های تایید شده وزارت بهداشت و سایر استاندارد های ملی بستگی دارد.

از ابتدای سال 1395 عوارض روغن خام مصرفی برای انواع روغن پالم از 10 درصد به 40 درصد و سایر روغن ها از 7 درصد به 20 درصد افزایش یافت. شرکت صنعتی بهشهر از طریق انجمن صنفی روغن نباتی تقاضای افزایش نرخ خود را تقدیم سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار نمود و فرایند تصویب افزایش نرخ چندین ماه به طول انجامید و سرانجام از ابتدای مرداد ماه مجوز افزایش نرخ 9 درصدی برای کلیه کالاها صادر گردید.

بودجه ارسال شده به سازمان بر اساس آخرین نرخ های جهانی روغن خام، نرخ ارز 31200 ریالی و عوارض گمرکی (و تفاوت بهای دانه های روغنی) و شرایط بازار در نظر گرفته شده است. عمده ترین دلیل تعدیل منفی پیش بینی درآمد هر سهم تاخیر در تصویب افزایش نرخ کالاها و عدم افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش نهاده های تولید توسط دولت بوده است.

به نظر مدیریت عدم بروز رویداد غیر منتظره در نرخ ارز و قیمت های جهانی بودجه ارسالی شرکت در 6 ماهه دوم سال محقق خواه شد. بدیهی است در صورت تغییر با اهمیت سود مراتب به عموم اطلاع رسانی خواهد شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر