بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر : ۱۶۶۳۸۴

در جریان معاملات روز سه‌شنبه‌، معامله‌گران حدود 225 میلیون اوراق بهادار در بازار فرابورس دست به دست کردند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در معاملات 5 مردادماه 225 میلیون ورقه بهادار در 24 هزار و 467 نوبت دادوستد و ارزش آن معادل 882 میلیارد و 70 میلیون ریال شد.

در همین حال شاخص کل فرابورس پس از افت و خیز چند باره با کاهش نه چندان محسوس نسبت به دیروز، رقم 796.53 واحد را نمایش داد.

بیشترین حجم معاملات امروز مربوط به داد و ستد 102 میلیون سهم کاغذ پارس بود و بالاترین ارزش معاملات در همین نماد رقم خورد و ارزش آن به 259 میلیارد و 630 میلیون ریال رسید.

در بازار اول، 41 میلیون و 360 هزار اوراق بهادار به ارزش 73 میلیارد ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام تابان هور ثبت شد. همین طور، 160 میلیون و 130 هزار اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 450 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت در این بازار مربوط به صنایع نسوز توکا بود.

طبق این گزارش، نماد شرکت‌های صنایع نسوز توکا، لیا و قند چهارمحال بیشترین افزایش قیمت و نماد شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن تهران، ساینا و تدبیرگران فارس و خوزستان بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

همچنین‏ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن در روز سه‌شنبه در بازه 934 تا 950 هزار ریال معامله شد و بیشترین افت قیمت مربوط به نماد «تسه 9409» آذر 94 بود.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتی کوثر، بیشترین حجم معاملات را ثبت کرد و صندوق اعتماد آفرین پارسیان و آساس به ترتیب در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا3" به ارزش 66 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 160 میلیارد ریال رسید.

گفتنی است در روز جاری، نماد معاملاتی شرکت مهندسی ساختمان و تأسیسات راه آهن پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی، بازگشایی و در پایان معاملات نیز نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران کرمان با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش‌بینی سود هر سهم سال مالی 1395 متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر