بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
در حال حاضر به دلیل کمبود شکر مورد نیاز برای مصرف کنندگان، بازار این محصول با نوسان و قیمت آن با رشد همراه شده است، به نظر می رسد این رشد قیمت تنها تحت تأثیر جو روانی حاکم بر این بازار باشد و پس از مدتی به آرامش نسبی و به تعادل برسد.
کد خبر : ۱۶۶۴۰۱
نویسنده :
یارمحمدی

این روزها با توجه به کمبود شکر در شهرهای مختلف، قیمت این محصول را با نوسانات زیادی همراه کرده است، به طوریکه گفته می شود در بازار خرده فروشی هر کیلو شکر تا 4 هزار تومان نیز رشد داشته است.

در همین ارتباط مدیر عامل شرکت قند شیرین خراسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل کمبود شکر مورد نیاز برای مصرف کنندگان، بازار این محصول با نوسان و قیمت آن با رشد همراه شده است، به نظر می رسد این رشد قیمت تنها تحت تأثیر جو روانی حاکم بر این بازار باشد و پس از مدتی به آرامش نسبی و به تعادل برسد.

محمد علی افصحی در ادامه افزود: میزان شکر مورد نیاز کشور با هماهنگی هایی که از سوی مسئولین صورت گرفته بود وارد شده و در حال ترخیص می باشد، بنابر این با افزایش عرضه این محصول قطعاً بازار شکر به آرامش خواهد رسید و از هیجانات آن کاسته خواهد شد، زیرا همانطور که عنوان شد این نوسانات مقطعی و برای بازه زمانی کوتاهی می باشد.

وی تأکید کرد: با توجه به افزایش هزینه ها و دستمزد ها در سال مالی جاری، انتظار می رود دولت نرخ محصولات قند و شکر را متناسب با نرخ تورم افزایش دهد، میزان آن هنوز مشخص نشده است ولی به زودی بعد از تصمیم گیری نهایی به شرکت های فعال در این صنعت ابلاغ خواهد شد.

افصحی با اشاره به رشد اخیر قیمت شکر گفت: رشد بیش از 15 درصدی شکر با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و صنعت غیر قابل تصور می باشد و حداکثر میزانی که این نرخ ها بتواند افزایش یابد متناسب با نرخ تورم و حدود 15 درصد باشد. اما تا به این لحظه هیچگونه افزایش نرخی به شرکت های قندی ابلاغ و اعلام نشده است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: افزایش نرخ شکر نباید به حدی باشد که رشد هزینه های شرکت ها باعث کاهش سودآوری و ایجاد زیان در این مجموعه ها باشد از طرفی با رشد بیش از حد قیمت این محصول نیز ممکن است باعث افزایش سود شرکت های حاضر صنعت قند و شکر شود اما تبعات منفی زیادی بر صنایع و محصولات وابسته خواهد داشت. پس بنابرین این دولت باید با توجه به میزان افزایش هزینه ها و رشد قیمتی چغندر نرخ جدید محصولات قند و شکر را تعیین کند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر