بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
مستطيل شيشه اي تالار

مهمانی ناگهانی آقای رییس

امروز سبزی شاخص بورس با حضور رییس جدید سازمان بورس در خیابان ملاصدرا همراه شد تا بورسی ها با روند مثبت معاملات، استقبال گرمی از شاپور محمدی در روز اول تصدی اش بر این نهاد متولی بازار سرمایه داشته باشند.
کد خبر : ۱۶۶۴۲۶
نویسنده :
کیوان فر

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.05.06 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 624 واحد افزایش به رقم 53769 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 899 واحد افزایش عدد 164171 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 258 واحد افزایش به رقم 27159 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 106 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "خودرو" با 11 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 3 واحد افزایش به رقم 799 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2321 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1184 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، امروز سبزی شاخص بورس با حضور رییس جدید سازمان بورس در خیابان ملاصدرا همراه شد تا بورسی ها با روند مثبت معاملات، استقبال گرمی از شاپور محمدی در روز اول تصدی اش بر این نهاد متولی بازار سرمایه داشته باشند.

با این تغییر مدیریتی ناگهانی، شاخص های بازار سهام امروز یکدست سبز بودند و با رشد قابل توجهی نسبت به روزهای قبل مواجه شدند.

بطوریکه فعالان روند امروز و رشد بیش از 770 واحدی شاخص کل را مهمانی رییس جدید قلمداد کردند تا شاید این سبزی تابلوی معاملات پیشکشی باشد از سوی وی برای روزهای آتی حضورش در سازمان بورس.

هر چند به نظر می رسید شروع معاملات امروز قدری با هیجان های بالا همراه بود و این روند هیجان زده تا اواسط معاملات نیز پیگیری شد؛ اما در نیمه دوم بازار شاهد بازاری منطقی تر همراه با کاهش هیجانات بودیم که همین امر موجب افزایش عرضه ها در برخی نمادها شد. تا جاییکه حتی بسیاری از نمادها وارد دامنه نوسان منفی قیمت ها شدند.

البته نکته قابل توجه آنجا بود که این حرکت مثبت بیشتر خود را در نمادهای بزرگ و اثر گذار بر روند شاخص کل نشان داد؛ در حالیکه روند قیمتی اکثر گروه ها بیشتر تمایل به معاملاتی متعادل و البته در درصدهای منفی داشت.

به عنوان مثال در بین اکثر گروه ها، سرمایه گذاران معاملاتی متعادل و کم رمق را همراه با عرضه های پر حجم در نماد گروه خودرویی شاهد بودند که جلودار این فروش ها در نماد زامیاد رقم خورد.

"ورنا" هم که آگهی دعوت به مجمع افزایش سرمایه اش روی کدال نشست، قدری بی رمق ظاهر شد تا نوسانات مثبت و منفی در این نماد مشاهده شود و مخالفان این افزایش سرمایه را مجبور به فروش سهام کند.

در میان پالایشی ها هم همانند دو سه روز اخیر تحرکات مثبتی سر تا سر گروه را فرا گرفت تا رشد قیمتی در این نمادها قابل مشاهده باشد. هر چند به جز در نماد "شاوان" سایر سهام این گروه در پایان معاملات روند متعادلی را در اختیار داشتند.

امروز اما مهمترین خبرها از خیابان ملاصدرا منتشر شد؛ بطوریکه فطانت درحالی از بدنه بورس خداحافظی کرد که شاپور محمدی به عنوان رییس جدید از ادامه تلاش ها و رایزنی ها با سازمان امور مالیاتی خبر داد و این وعده را به فعالان بازار اعلام کرد که با مذاکره با سازمان امور مالیاتی معافیت تجدید ارزیابی دارایی ها را تمدید خواهد کرد.

موضوعی که برای برخی شرکت ها همچون "خودرو" و سهامدارانش اهمیت ویژه ای دارد. هر چند ایران خودرو با وجود اعلام این وعده چندان به آن واکنش نشان نداد تا شاید برای شروع حرکت خود منتظر به وقوع پیوستن این وعده بماند.

اما ریاست قبلی سازمان در حالی از بورس خداحافظی کرد که از این پس فطانت مشاور اقتصادی طیب نیا خواهد بود. هر چند نباید تلاش های وی را در توسعه بازار و بهبود فرآیندهای معاملاتی نادیده بگیریم. چرا که تحقق افزایش دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا، تغییر سامانه کدال، باز کردن نمادهای پالایشی بعد از مدت ها توقف و نیز تعیین تکلیف نرخ خوراک از مهمترین اقدامات وی بود.

از همین رو بورس نیوز ضمن قدردانی از محمد فطانت بابت خدماتی که وی طی این 20 ماه ارایه کرد، برای پنجمین رییس سازمان بورس آرزوی سلامتی و بهروزی دارد و امیدوار است ریاست جدید برای هر چه بهتر شدن اوضاع بازار و حل مشکلات و معضلات قبل تمام تلاش خود را به کار گیرد تا ثمره اقدامات فطانت و سایر روسای قبلی در آینده نیز حفظ گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
تا وقتی که حقوقی یکه تازی کند و نوسانگیر و دلال با گرد و خاکی که حقوقی به راه انداخته جولان دهد و سهامدار عادی را به خاک سیاه بنشاند فطانت و وزیر و شاپور هیچکاره اند.
هفته اینده خواهید دید که آش همان آش است و کاسه همان کاسه
غلی
-
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
رفت و تیمش هم می روند و هیچ وقت هم بر نمی گردند. مطمئن باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴
خلایق انچه که لایق
اراک بورس
-
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۸
خوشبحالشون با این پارتیهاشون ازیک جا اخراج آبرومندانه میشن ولی فردا که هیچی به خانه نرسیده میرن سر یک شغل خوب و پر مایه دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱
سبز شدن شاخص دستوری است .سهامداران فریب ندهید
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۶
شما باز کردن این شکلی پالایشیهارو از افتخارات فطانت میدونی...شما سوختن سرمایه مردم رو جزو افتخارات فطانت میدونی...شب ساعت دوازده گزارش دادن فرداش با منفی شصت باز کردن این چه افتخاری داشت؟؟؟؟؟ بخدا خجالت اوره...عدم حمایت فطانت از حقوق سهامداران لکه ننگی بود که هیچ وقت از اذهان عمومی پاک نخواهد شد....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
اقای رییس کار سازمان بورس از ساعت هشت تا دوازده خیلی خوب بود بیشتر از ان باعث خستگی بیش ار حد وعلاوه بر ان عوارض عصبی وغیره می شود هم برای کار بران مضر می باشد هم برای کار گزاران وعوامل سهامداران عمده اگر امکان دارد در زمان کار سازمان تجدید نظر شود ازنظر سنجی هم در این مورد می توان استفاده کرد با تشکر