بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
مستطيل شيشه اي تالار

مأموریت سکاندار جدید چیست؟

تزریق سوخت سبز پالایشی ها بر بورس در معاملات روز جاری سبب شدن تا جان تازه ای به بازار سرمایه دمیده شود، اتفاقی که خیلی ها در بازار سرمایه منتظر تداوم آن هستند بنظر می رسد پالایشگاهی ها حرفی برای گفتن داشته باشند اما باید دید تأثیر یکسان سازی نرخ ارز بر روی آنها چگونه خواهد بود.
کد خبر : ۱۶۶۶۵۵
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 95.05.12 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 284 واحد افزایش به رقم 54472 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 1114 واحد افزایش عدد 165487 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 157 واحد افزایش به رقم 27467 واحد رسيد.

همچنین در این روز "همراه" با 134 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 8 واحد افزایش به رقم 808 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1993 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1029 میلیارد ریال رسید.

در روز سبز بورس شاخص کل با رشدی بیش از 442 واحدی توانست کانال 77 هزار واحدی را فتح نماید روندی که به اعتقاد اغلب اهالی تالار می تواند در میان مدت نیز ادامه دار باشد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، تزریق سوخت سبز پالایشی ها بر بورس در معاملات روز جاری سبب شدن تا جان تازه ای به بازار سرمایه دمیده شود، اتفاقی که خیلی ها در بازار سرمایه منتظر تداوم آن هستند بنظر می رسد پالایشگاهی ها حرفی برای گفتن داشته باشند اما باید دید تأثیر یکسان سازی نرخ ارز بر روی آنها چگونه خواهد بود.

اما درگروه فلزات اساسی نیز امروز شاهد روند صعودی پر حرارتی بودیم و این روند با تداوم حرکت صعودی گروه روی نیز بیشتر شد. بنظر می رسد از نگاه بنیادین باید منتظر تغییرات قابل قبول مثبتی در شرکت های گروه فلزی باشیم.

در گروه خودرویی نیز امروز ایران خودرو بعد از مدت ها یک تکانی به خود داد چرا که امروز در حالی روند قیمتی این سهم از مثبت به منفی تغییر کرد که سایپا و برخی از زیر مجموعه ها روندی نزولی داشتند البته پارس خودور امروز خلاف جهت سایپا حرکت کرد و با روند خود توانست اهالی تالار با مجاب به صف نشینی نماید.

اما در گروه توکا امروز در حالی "وتوکا" با روندی نزولی همراه بود که اغلب زیر مجموعه های این شرکت روندی صعودی همراه با صف خرید داشتند. بنظر می رسد رشد زیر مجموعه های این شرکت بتواند بر خود او نیز تأثیر گذار باشد. همچنین گفته می شود "شتوکا" شرکت زیر مجموعه "وتوکا" بزودی قرارداد فروش بلوکی به سرمایه گذار خارجی را نهایی خواهد کرد البته رقم های شنیده شده از قیمت بلوکی "شتوکا" اختلاف قابل توجهی با قیمت های فعلی دارد که به جهت برخی مسایل فعلاً از اعلام این قیمت خودداری می کنیم.

در گروه شرکت های پتروشیمی شاهد همان روندی هستیم که در شرکت های سیمانی دیده می شود ظاهراً این دو گروه در هیچ کجای اخبار مثبت اقتصادی جا ندارند.

اما در خصوص بورس و روند فعلی بنظر می رسد حرکت های نوسانی بازار که یک روز هیجانی مثبت و روز دیگر هیجانی منفی است نشان از سر درگمی اهالی تالار دارد اما از آن طرف شواهد موجود اقتصادی موید بورسی همراه با رونق نسبی می باشد و شواهد سیاسی نیز خبر از در راه بودن سونامی صعود می دهد اما نکته قابل توجه میزان نقدینگی به بازار است که فعلاً خبری از حجم بالای نقدینگی نیست و هر چه هست پول همان سهامدارانی است که به امید سود در این بازار مانده اند.

رئیس جدید سازمان بورس هم که فردا رسماً معارفه می شود تا از هفته آینده صندلی اتاق طبقه ششم ساختمان ملاصدرا به فردی برسد که تا هفته پیش دست راست وزیر اقتصاد بوده است، وزیر اقتصادی که گفته می شود امروز اولویت اول برنامه هایش نشان دادن آثار اقتصادی سه سال فعالیتش در باب همایون می باشد.

امروز دماسنج و آیینه اقتصاد کشور یا همان بازار سرمایه به خاطر کدری حاصل از عدم اعتماد و اطمینان قادر به نشان دادن دما و صورت فعلی اقتصاد نیست، امروز شاید مهمترین مأموریت شاپور محمدی پاک کردن آیینه باب همایون برای بهتر دیده شدن دستاوردهای اقتصادی از طریق بازار سرمایه است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
GERMANY
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
شاخص سازی و ارایه اماربرای وزیر از برنامه اوست ؟؟ مبارک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
مه ماست.اموریت شیپور ادامه شاخص سازی و از بین بردن باقیمانده دارایی سهامداران خرد در بورس است.همانطور که دیدیم در چند روز گذشته 15درصد دیگر به ما ضرر زد.
Hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۱
بورس نیوز لطفا بررسی کن چرا بانک گردشگری (ضامن) پول صاحبان اوراق مشارکت نارنج را که در فرابورس معامله می شد و به اتمام رسیده است را عودت نمی دهد. نه سود را پرداخت کرده نه اصل سرمایه را. خواهش می کنم در اینمورد تحقیق کن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۸
در این چند روزشاخص 5000 بالا آمده اما سبد من 20درصد کاهش دارد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۳
سلام در مورد انتخابات امریکا ترامب ارجحیت دارد سخنان اخیر ترامب در مورد واقعیات امریکا وفقر وفلاکت ان نشانهای افول امریکا است البته از 15 سال بیش معلوم بود در هر جهت ترامب ظاهرا واقعیات ملت امریکا را خوب می شناسد ومی تواند بدیده وهوای تازه ای برای مردم امریکا وجهان باشد امریکائی که اسیر در گرداب فنا وزوال حتمی است وخانم کلینتون می تواند مردم امریکا را با لوازم ارایشی وضاهر سازی مشغول کند در حالیکه امریکا در لجنزار عربی وعبری در حال غرق شدن کامل است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
پولهایی که با ضرر کردن مردم بیجاره بدست می آورید از گلویتان پایین نخواهد رفت.