بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷
نقدینگی قابل توجهی چند روزی است که در حال تزریق به بازار سهم بوده تا به مدد آن در بورس حرکت های جدیدی آغاز شده و سهام شرکت ها با این پول های تازه نفس خود را برای عبور از سقف های قیمتی آماده کنند.
کد خبر : ۱۶۶۶۹۶
نویسنده :
کیوان فر

نقدینگی قابل توجهی چند روزی است که در حال تزریق به بازار سهم بوده تا به مدد آن در بورس حرکت های جدیدی آغاز شده و سهام شرکت ها با این پول های تازه نفس خود را برای عبور از سقف های قیمتی آماده کنند.

به گزارش بورس نیوز، این نقدینگی تازه نفس که راه خود را به بورس پیدا کرده، از سوی چند مجموعه حقوقی در حال ورود است که مدیریت آنها آشنایی خوبی از وضعیت بازار و مکانیزم بورس دارند تا با این شناخت و تجربه خود معاملات سهام را از این پس وارد فاز جدیدی کنند.

بطوریکه این شرکت ها که یکی از آنها تأمین سرمایه آرمان است طی اقدامی در خور تحسین و قابل تأمل اقدام به افزایش فعالیت خود در بازار سرمایه جهت حمایت از سهام شرکت ها کرده و در حال خرید پر حجم و سنگین در بازار هستند. مجموعه ای که مدیریت آن پیش از این به عنوان یکی از مدیران ارشد سازمان بورس در بازار فعالیت داشت و با استفاده از شناختی که طی آن دوره از سابقه حرفه ای خود از تک تک اجزای بازار سرمایه به دست آورده و اطلاعات و تجاربی که کسب کرده، می رود که به بورس جان تازه ای بخشد و ناجی بازار شود.

گرچه در دوره تصدی خود در سازمان بورس اقداماتی کرد که شاید از نظر برخی فعالان بازار چندان مناسب نبوده، اما با توجه به تجربه آن روزها و دیدی که پس از خروجش از آن سازمان به دست آورده، طرحی را کلید زده تا به کمک آن شاهد بهبود روند بورس باشیم.

اقدام شایسته ای که ما نیز به نوبه خود از آن حمایت کرده و امیدواریم این رفتار حرفه ای از سوی سایر نهادهای حقوقی، سرمایه گذاری ها، تأمین سرمایه ها و سهامداران عمده تداوم یافته و از سوی دیگر بزرگان بازار برای تقویت هر چه بیشتر آن دنبال شود.

نه آنکه چندی بعد شاهد باشیم که اقدامی که این حقوقی ها برای نجات بازار سهام از گردابی که مدتی است در آن گرفتار شده، کلید خورده، از سوی سایر حقوقی ها به آب گل آلودی تبدیل شود که بخواهند در مقابل خرید سهام توسط این شرکت ها، برای شناسایی سود در قیمت های بالاتر و به فرصتی جهت فروش و عرضه پر حجم سهام تبدیل شود. 

از همین رو از سازمان بورس به عنوان متولی اصلی بازار و حامی سهامداران درخواست می شود در تداوم این حرکت مثبت برای حمایت هر چه بیشتر از بازار مولد سهام، رایزنی های لازم را با سایر حقوقی ها و بزرگان بورس داشته باشد تا بزودی شاهد اثرات مثبت و پایدار این حرکت قابل تحسین باشیم.

ضمن اینکه این نهاد ناظر می تواند در راستای حمایت بهتر از این اقدام، تدابیری بیاندیشد که از نه تنها فروش سهام و عرضه های سنگین در بازار جلوگیری به عمل آید بلکه دیگر حقوقی ها را به پیروی و الگو برداری از این حقوقی ها مجاب کند.

چرا که چنین رفتار غیر حرفه ای و آسیب زننده ای مجدد اعتماد و اطمینانی را که در حال ایجاد است، دوباره از بین خواهد برد و برگشت دوباره آن به طور قطع زمان بر خواهد بود.

بر همین اساس، از رییس جدید سازمان بورس هم که جلسه معارفه وی هم اکنون در حال برگزاری است، می خواهیم به عنوان فردی که پیش از این به عنوان دست راست وزیر اقتصاد محسوب می شده و سابقه و آشنایی لازم و کافی را با اجزای بازار سرمایه و بدنه آن دارد، برای نیل به این هدف و جذب هرچه بیشتر نقدینگی تازه نفس به بازار اقدامات لازم را به اجرا در آورد.

زیرا به نظر می رسد از این پس با حضور شاپور محمدی در رأس سازمان بورس و با توجه به تجربه وی، به نوعی از این پس نگاه وزارت اقتصاد بر سر بازار سرمایه خواهد بود تا با اقدام مثبت و حمایت مجموعه ها حقوقی و با همراهی و مساعدت سایر مجموعه های فعال در این حوزه و به مدد رفتار حرفه ای مدیران صندوق های سرمایه گذاری و سایر شرکت های حقوقی و سهامداران عمده، از این پس شاهد جهش شاخص ها و رشد و ارتقای بازار سرمایه باشیم و به دنبال آن سهامداران و سرمایه گذاران نیز به ثمر نشستن نتیجه سرمایه گذاری خود را با کسب بازدهی های مثبت مطلوب نظاره گر باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵
آقای خواجه نصیر فردی باهوش و متعهد به شغل و حرفه خود است .
در هر سمتی که ظاهر شود پشتکار و تلاش بسیاری می کند .
چه در نقش ناظر سازمان و چه در نقش حقوقی فعال بازار
خداوند ایشان را حفظ کند
امیر
-
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
سلام بر آقای خواجه نصیر آفرین به شما زنده باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
ميشه بفرمايين پولهايى صندوق توسعه ملي چه بلايى سرش اومد؟
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
این حرفها چیه؟معضل بازار دادن مجوز معاملات آنلاین به صورت بی رویه به تعداد زیادی افراد دستپاچه است که با نیم درصد سود دست به خریدوفروش میزنن.
کاوه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
جوجه رو آخر پاییز میشمارن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
بورس نیوز عزیز اگر میتونی این را به آقای محمدی برسان که تمهیدی برای آن دسته حقوقیها بیاندیشه که آبشاری در جهت نابود کردن بازار اقدام میکنند و اونهم اینکه حقوقیها و سایرین برای خرید بدون محدودیت هستند اما برای فروش تا یک سقف خاص میتوانند اقدام کنند . شاید به این وسیله جلوی نوسانگیری حقوقی گرفته شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
چی داری می گی بورس نیوز؟ اینجا که جای امر خیر و تحسین و تمجید نیست! اگه تصور سود نداشته باشن پولشونو همونجایی می ذاشتن که تا حالا بوده. 4 روز دیگه که قیمت ها به اوج مورد نظرشون برسه رنج فروش رو رویت خواهیم کرد. امیدوارم اون روز لعن و نفرین نفرستین! درج کن لطفا
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۳
اتفاقا در این سبک خرید فقط افراد خاصی سود میکنن بیخود اینقد نوشابه باز نکنبن برای ایشون. سهم رو میارن یهو صف خرید بعد ولش میکنن فرداش منفیه و دوباره پس فردا همین سیکل تکرار میشه. مسخرس واقعا
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷
راه نجات بورس از این وضعیت فقط حمایت از سهام بنیادی خصوصا معدنیها و فلزات اساسی میباشد که متاسفانه فولاد کم تحرک ترین سهم بنیادی میباشد شاید شنبه به خروش در اید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
بیکار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵
گلادیاتور ناجی روم بود یه اس بزنید شاید یه کاری تونست بکنه اگر در دسترس باشه
هموطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲
سلام بنده هم موافقم حقوقي ها نبايد دست به سينه بنشينند،اتفاقا بايد سهام شركتهايي كه بالاتر از ارزش ذاتي معامله مي شوند به بازار عرضه كنند تا جلوي رشد حباب گونه سهما گرفته شود و مانعي براي جريان سفته بازي در بازار شود،اين مجموعه اي كه شما از ان تعريف و تمجيد ميكنيد بر أساس كدام مباني علمي و تحليلي فولاد هرمزگان ، فملي ، فولاد مباركه و .،،، سهام را تحت هر قيمتي خريداري مي كنند بهتر است نگاهي مختصر به صورتهاي مالي شركتها بيندازيم بعد متوجه مي شويم اين پولهاي بي زبان توسط مجموعه فوق صرف خريد چه مواردي مي شود،در پايان بنده هم از حقوقي ها مي خواهم دست به سينه ننشينند و سهام عرضه كنند تا تحليل بر سفته بازي غلبه كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
واقعا يا نميدونيد، يا در فكر بازاريابي ايشونيد. اولا صحبت از نجات بازار خنده داره، چون هر كسي وارد يك فضاي ريسكي نظير بازار سرمايه مي شود، به هر حال نبايد انتظار ترحم از سوي ديگران داشته باشد، به اين دليل كه هر كسي به فكر منافع خويش است. ثانيا، واقعا به نظر شما ايشون في سبيل الله يا جهت كمك به مستضعفين معامله مي كند؟؟ اوم ايشون؟؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵
در بورس ایران پول از جیب سهامداران ذر می آید و به جیب حقوقی ها و نوسانگیران ریخته میشود.حقوقی ها هم نوسانگیران قهاری هستند.حالا رییس بورس آقای محمدی باشد یا آقای فطانت یا شخص دیگری .برای حفظ ظاهر هم عملیات شاخص سازی انجام میشود. مشکل اصلی وضعیت بد اقتصادی کشور است،
تا اقتصاد اصلاح نشود بورس هم همین است .