بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۵۳
کد خبر : ۱۶۶۷۱

خبرگزاري فارس: دبيركل سابق سازمان بورس گفت: موج اول كاهش قيمت سهام و شاخص‌هاي بورس ناشي از كاهش قيمت كالاهاي اساسي است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، حسين عبده تبريزي عصر روز گذشته در نشست بررسي وضعيت بورس كه توسط كانون نهادهاي مالي برگزار شده بود، اظهار داشت: شرايط سختي در دنيا حاكم شده و فارغ از اينكه ايران با دنيا ارتباط كمتري دارد شرايط اقتصاد و بورس كشور نامطلوب است.
وي ادامه داد: اگر سال گذشته مي گفتند كه بانك‌هاي بزرگ آمريكايي و اروپايي، دولتي خواهند شد و دولت‌هاي امريكايي و اروپايي مبالغي را خرج خواهند كرد، تعجب مي‌كرديم و انتظار نداشتيم كه همه بانك‌هاي ايسلند هم به ورشكستگي برسند اما واقعيت اين است كه اين اتفاقات افتاده است.
وي ادامه داد‌: برخي بورس‌ها با افت 80 تا 40 درصدي ارزش بازار مواجه شده و به غيرمشكلات مربوط به صنعت ساختمان با عدم نظارت مناسب سازمان‌هايي ناظر مواجه شده‌اند.
وي با بيان اينكه اقتصاد ايران به دليل عدم وابستگي، كمتر تحت تاثير بحران جهاني قرار گرفته، گفت: تنها جايمتاثر از اين موضوع قيمت نفت است كه تعيين كننده همه ارزش‌ها در كشور است و ما علاقمنديم بدانيم كه قيمت نفت در سال آينده چه خواهد شد و با توجه به بزرگ شدن دولت در بودجه چه قيمتي مدنظر خواهد بود، چرا كه اقتصاد ما به اين موضوع وابسته است.
عبده تبريزي در رابطه با وضعيت بورس تهران خاطرنشان كرد: كاهش موج اول شاخص‌ها و قيمت سهام در بورس ناشي از كاهش قيمت كالاها مانند فلزات اساسي بود به طوري كه واحد‌هاي عمده وارد كننده نيز نگران تدوام كاهش قيمت‌ها هستند.
وي گفت: هرچند به اقتصاد جهاني وابستگي نداريم، اما كاهش قيمت نفت مشكلات اساسي را به وجود آورده و باعث شده تا بازار سهام با شرايط سختي مواجه شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر