بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
نایب رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا عنوان کرد:

افزایش رغبت سهامداران به خرید سهام با وضعیت بنیادی مناسب

در شرایط فعلی ارتباط سوئیفت بانکی برقرار نشده و این موضوع بسیاری از فعالیت ها و سرمایه گذاری های تولید کنندگان و سرمایه گذاران را تحت الشعاع قرار داده است و به نظر می رسد در صورت رفع این مشکل شاهد بهبود وضعیت سودآوری و عملیاتی شرکت ها باشیم.
کد خبر : ۱۶۶۷۹۱
نویسنده :
جمشیدی

به نظر می رسد انتظارات فعالان بازار سرمایه از اثرات مثبت ناشی از تحولات سیاسی و اجرای برجام برآورد نشده و گرچه گشایش روابط بین المللی اتفاقات خوبی را از لحاظ عدم تشدید اعمال تحریم های بین المللی رقم زده، اما تغییرات اساسی به طور واقعی در بخش اقتصاد کشور ایجاد نکرده است.

نایب رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا با این این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در شرایط فعلی ارتباط سوئیفت بانکی برقرار نشده و این موضوع بسیاری از فعالیت ها و سرمایه گذاری های تولید کنندگان و سرمایه گذاران را تحت الشعاع قرار داده است و به نظر می رسد در صورت رفع این مشکل شاهد بهبود وضعیت سودآوری و عملیاتی شرکت ها باشیم.

میر رضا صادقی به وضعیت بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: اهالی بازار سرمایه به پتانسیل های گروه خودرو برای رشد قیمت سهام و افزایش سودآوری بسیار امیدوار بودند و این در حالی است که این گروه نتوانسته انتظارات سهامداران را برآورده کند. چرا که در حالی که سهامداران انتظار بهبود وضعیت سودآوری خودروسازان را دارند، مدیران ارشد این مجموعه ها از تغییر و تحولات در وضعیت سودآوری شرکت ها طی اواخر سال 95 یا اوایل سال 96 سخن می گویند و این موضوع سبب کاهش حجم و ارزش معاملات این گروه شده است.

وی افزود: در این شرایط با توجه به کاهش نرخ برابری دلار و افزایش بهای فلزات اساسی در بازارهای جهای اقبال به سمت گروه معدنی و فلزی روی آورده و موجب افزایش قیمت سهام این شرکت ها و رشد حجم و ارزش معاملات آنها شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص گروه پالایشی ابراز داشت: روند معاملات و سودآوری شرکت های پالایشی طی سال های گذشته نشان داده که این مجموعه ها برای سرمایه گذاری چندان قابل اعتماد نیستند. چرا که قیمت فروش فرآورده های نفتی و بهای خرید نفت و در نهایت سودآوری آنها توسط شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی مدیریت می شود و این مجموعه با ابهامات فراوانی مواجه هستند که موجب شده تا گزینه های مناسب و قابل اعتمادی برای سرمایه گذاران نباشند.

نایب رییس هیأت مدیره شرکت کارگزاری توسعه سرمایه دنیا افزود: به نظر می رسد با توجه به افزایش نرخ جهانی فلزات اساسی نگاه فعالان بازار سرمایه به سمت شرکت های مرتبط با این موضوع معطوف شده و در شرایط فعلی سهامداران برای خرید سهام شرکت های دارای وضعیت بنیادی و نسبت پی بر ای مناسب تمایل بیشتری دارند. بر این اساس امیدواریم تا با برقراری آرامش سیاسی درکشور و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شاهد روند متعادل و صعودی بازار سرمایه باشیم.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
با سلام :لطفا در مورد افزایش سرمایه و سیگنال خرید کهرام (توليدي‌گرانيت‌بهسرام‌ ) نیز گزارش بنویسید .
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
امثال شماها كه ميگيد مردم سهمهاي بنيادي بخرن خوب شما به ما بگو ببينم بعد از اجراي برجام چند درصد سهامهاي بنيادي رشد قيمت داشتند در مقايسه با سهمهاي غير بنيادي؟؟؟!!! همين خاذين با ١٧٠ تومن زيان به ازاي هرسهم قيمتش چند برابر شد؟!!! و همين سهام شپلي و ساير سهمهاي زيانده.خوب پس چرا به مردم ادرس غلط ميديد؟؟؟؟!!!!