بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر : ۱۶۶۸۰۰
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه دیلی تلگراف روز شنبه از هشدار یک دستگاه نظارتی در انگلیس درخصوص راهبرد جدید جاسوسی 'بی.بی.سی' از کاربران اینترنتی به بهانه شناسایی مخاطبینی که هزینه اشتراک این شبکه را نمی پردازند، خبر داد.

به گزارش ایرنا، شبکه 'بی.بی.سی' پیش از این، از طریق دستگاه های فرکانس یاب سیار، افرادی که به وسیله تلویزیون این شبکه را نگاه می کردند اما هزینه اشتراکشان را نمی پرداختند، شناسایی و جریمه می کرد.

اما این بار این شبکه که با پول مردم انگلیس اداره می شود، در نظر دارد تا با استفاده از نسل جدید دستگاه های موسوم به «وافای دیتکتور»، مخاطبینی که به صورت اینترنتی اقدام به مشاهده 'بی.بی.سی' می کنند اما اشتراک خود را نمی پردازند، شناسایی و جریمه کند.

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی در این خصوص عنوان کرد که از ماه آینده ماشین های سیار 'بی.بی.سی' مجهز به دستگاه های 'وافای دیتکتور'، اجرای این راهبرد را کلید خواهند زد.

این روزنامه انگلیسی با بیان اینکه دستگاه مورد استفاده 'بی.بی.سی' از سوی دستگاه های اطلاعاتی و آژانس های مبارزه با جرائم اینترنتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: اما این شبکه موفق شده است تا به صورت قانونی حکم قضایی برای استفاده از این دستگاه را بدست آورد.

دیلی تلگراف اضافه کرد: با این حال دفتر ملی بازرسی انگلیس در گزارشی که در این خصوص منتشر کرده نسبت به سوء استفاده از دستگاه یاد شده و نفوذ به حریم خصوصی مردم هشدار داده است.

این روزنامه انگلیسی تصریح کرد: واحد موسوم به «مجوز تلویزیون» 'بی.بی.سی' از طریق این سیستم افرادی را که از طریق رایانه های قابل حمل و یا گوشی های موبایل اقدام به تماشای شبکه های 'بی.بی.سی' می کنند را ردیابی می کند.

در حال حاضر 'بی.بی.سی' امکانی را برای مخاطبینش فراهم آورده تا از طریق دستگاه های دیجیتالی و به صورت اینترنتی مجموعه شبکه های 'بی.بی.سی' را تماشا کنند.
'بی.بی.سی' این امکان را در قالب نمایشگر موسوم به «آی پلیر» تعبیه کرده است.

اما در ابتدای پخش اینترنتی این شبکه ها، از کاربران سئوال می شود که آیا مجوز تماشای این شبکه را دارند یا نه، اما تاکنون دستورالعمل قانونی برای شناسایی مختلفین در این خصوص وجود نداشت.

گفته می شود که بودجه سالیانه 'بی بی سی' بالغ بر 4میلیارد و 300 میلیون پوند است که بودجه تمامی بخش ها از سوی خانواده های انگلیسی، به صورت اجباری، تامین می شود. 
درصورتی که خانواده های انگلیسی بدون پرداخت این پول که سالانه در حدود 150 پوند است، اقدام به تماشای شبکه 'بی بی سی' از طریق تلویزیون، رایانه و سایر دستگاه دیجیتالی بکنند، تا یکهزار پوند جریمه خواهند شد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر