بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰
کد خبر : ۱۶۶۸۳۲

معاملات امروز فرابورس ایران در حالی به پایان رسید که معامله‌گران افزون بر 291 میلیون اوراق بهادار را داد و ستد کردند.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران در معاملات 17 مرداد‌ماه، 291 میلیون و 690 هزار ورقه بهادار در 28 هزار نوبت دادوستد شد و ارزش آن به بیش از یک هزار و 301 میلیارد ریال رسید.

در همین حال شاخص کل فرابورس ایران در ابتدای ساعت بازار روند صعودی به خود گرفت اما در ادامه افت کرد و در نهایت با 2 واحد رشد نسبت به دیروز روی عدد 816.97 واحد متوقف شد.

بیشترین حجم معاملات بازار سهام متعلق به نماد پالایش نفت تهران به میزان 49 میلیون سهم بود و بالاترین ارزش معاملات با رقم 152 میلیارد ریال در همان نماد به ثبت رسید.

در بازار اول، 75 میلیون و 950 هزار اوراق بهادار به ارزش 119 میلیارد و 330 میلیون ریال داد و ستد شد که طی آن بالاترین حجم معاملات به نام گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان ثبت شد. همین طور، 160 میلیون اوراق بهادار در بازار دوم به ارزش 450 میلیارد ریال دست به دست شد و بیشترین افزایش قیمت این بازار مربوط به آتیه داده پرداز بود.

علاوه بر این، اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن امروز هم به روند کاهشی خود ادامه داد و هر ورقه آن در بازار فرابورس در محدوده 931 تا 951 هزار ریال دست به دست شد، بیشترین افت قیمت مربوط به تسه مهر‌ 93 بود.

در این روز داد و ستد اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" به میزان 86 میلیارد و 630 میلیون ریال، بالاترین حجم و ارزش معاملات اوراق با درآمد ثابت را از آن خود کرد. همچنین در تمامی نمادهای اسناد خزانه اسلامی در مجموع، 196 میلیارد ریال مبادله شد.

در میان ETFها، صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان، بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد به طوری که حجم معاملات این صندوق امروز به بیش از 5 میلیون ورقه بهادار رسید.

طبق این گزارش، سهام شرکت‌های روان فن‌آور، گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و نیرو سرمایه شاهد بیشترین افزایش قیمت بودند و شرکت‌های ذوب آهن اصفهان، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان و بهمن لیزینگ بالاترین کاهش قیمت را تجربه کردند.

این گزارش می‌افزاید، در روز جاری شاهد بازگشایی نماد معاملاتی شرکت بیمه کوثر پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام و تقسیم سود نقدی هر سهم و مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه بودیم , نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری مسکن پردیس با توجه به دریافت اطلاعات مبنی بر تغییر با اهمیت در اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 1395 متوقف شد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر