بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۳
مرحله دوم برنامه افزایش سرمایه "شکلر" از 30 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان انجام شده و مهلت فروش حق تقدم های ناشی از اجرای این برنامه طی شنبه هفته جاری پایان یافته است. بر این اساس پیش بینی می شود تا افزایش سرمایه حدود یک ماه آتی و قبل از برگزاری مجمع عمومی در دفتر مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد.
کد خبر : ۱۶۶۸۴۳
نویسنده :
جمشیدی

شرکت نیرو کلر پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 95 را با برآورد سود 240 ریالی ارائه نموده و بر اساس عملکرد 9 ماهه سال مالی جاری سود 180 ریالی محقق نموده است. علاوه بر این، "شکلر" طی روزهای گذشته با افزایش تقاضا برای خرید سهام و رشد قیمتی همراه شده است.

در همین ارتباط، مدیر مالی شرکت نیرو کلر در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: وضعیت عملیاتی شرکت از ابتدای سال مالی تاکنون مناسب پیش رفته و انتظار می رود تا سود برآوردی 240 ریالی تا پایان سال مالی محقق شود.

حسین قاسمی به روند ثبت برنامه افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و ابراز داشت: مرحله دوم برنامه افزایش سرمایه "شکلر" از 30 میلیارد تومان به 40 میلیارد تومان انجام شده و مهلت فروش حق تقدم های ناشی از اجرای این برنامه طی شنبه هفته جاری پایان یافته است. بر این اساس پیش بینی می شود تا افزایش سرمایه حدود یک ماه آتی و قبل از برگزاری مجمع عمومی در دفتر مرجع ثبت شرکت ها به ثبت برسد.

وی در خصوص طرح توسعه ای افزایش تولید 55 تنی کلر گفت: روند اجرای پروژه مذکور به خوبی پیش می رود و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بیش از 50 درصدی داشته است. بر این اساس انتظار می رود تا این طرح تا طبق زمان بندی اعلام شده یعنی نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.

مدیرمالی شرکت نیرو کلر افزود: البته تولید آزمایشی پروژه مذکور چند روزی قبل از راه اندازی طرح آغاز می شود و این در حالی است که واحد الکترولایزر که تولید کننده کلر و سود می باشد نسبت به سایر واحدهای تولیدی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که مواد اولیه مورد نیاز سایر واحدها را تأمین می کند و به همین دلیل واحد مذکور زودتر راه اندازی می شود. علاوه بر این، همانطور که قبلاً عنوان شد با بهره برداری از پروژه مذکور ظرفیت تولید محصولات دو برابر خواهد شد که این امر تبعات مثبتی برای مجموعه در بر خواهد داشت.

قاسمی در خصوص نرخ فروش محصولات گفت: افزایش قیمت فروش محصولات به وضعیت و کشش بازار فروش بستگی دارد و با توجه به اینکه بسیاری از صنایع مصرف کننده محصولات تولیدی "شکلر" کمتر از ظرفیت اسمی خود تولید می کنند، فعلاً برنامه ای جهت اعمال افزایش قیمت در نظر نداریم. علاوه بر این، وجود متقاضی کافی برای محصولات تولیدی در شرایط نابسامان اقتصادی فعلی امری مناسب ارزیابی می شود و سعی می کنیم تا با ایجاد انعطاف در قیمت فروش محصولات به بودجه برآوردی دست یابیم.

وی همچنین پیرامون فروش صادراتی محصولات تولیدی اظهار داشت: حدود 20 درصد از کل فروش محصولات به صادرات اختصاص دارد که از این مبلغ محصول سود بیشترین سهم را در اختیار دارد. این درحالی است که برای محصول مذکور تقاضای کافی در بازارهای داخلی وجود دارد و انتظار می رود تا در پی افزایش ظرفیت تولید محصولات ناشی از اجرای طرح توسعه ای بتوانیم مقدار فروش خارجی را افزایش دهیم.

مدیر مالی "شکلر" در خصوص اثر پذیری وضعیت درآمدها و هزینه های این مجموعه از یکسان سازی نرخ ارز اظهار داشت: به طور قطع بررسی این موضوع به نرخی نهایی که توسط دولت تعیین می شود و نزدیک بودن محدود قیمتی آن به نرخ ارز مبادله ای یا آزاد بستگی دارد. با این حال می توان گفت با توجه به برآورد درآمد ارزی دو میلیون دلاری و نیز هزینه های ارزی به همین میزان تک نرخی شدن ارز تبعات قابل توجهی بر وضعیت سودآوری شرکت در پی نخواهد داشت و اثرات مثبت و منفی ناشی از آن جبران می شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر