بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
فعلاً بازار سرمایه سرگرم تک سهم های خاص است که اغلب آنها اندازه ای کوچک داشته و هنوز از بزرگان بازار خبری نیست البته بزرگان هستند اما مثل گذشته نیستند.
کد خبر : ۱۶۶۹۷۷
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.05.20 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 133 واحد کاهش به رقم 55349 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 338 واحد کاهش عدد 167269 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 63 واحد کاهش به رقم 27854 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وغدیر" با 30 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "شبندر" با 52 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 817 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3096 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1590 میلیارد ریال رسید.

شاخص کل بورس در معاملات روز جاری با افتی بیش از 177 واحدی در همان مدار 78 هزار واحدی باقی ماند هر چند که با این اتفاق حاشیه امن این نماگر برای ماندن در این کانال و عدم سقوط به مدار پایین تر کمتر شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، فعلاً بازار سرمایه سرگرم تک سهم های خاص است که اغلب آنها اندازه ای کوچک داشته و هنوز از بزرگان بازار خبری نیست البته بزرگان هستند اما مثل گذشته نیستند.

در معاملات امروز اگرچه شاخص روندی نزولی داشت اما اهالی تالار شاهد روند متعادل تری نسبت به روز گذشته بودند بطوریکه برخی سهام از یک گروه مشخص صعودی و برخی دیگر نزولی بودند.

در این بین بازار، برخی از گروه ها و کانال های تلگرامی بر عکس روند بورس داغ داغ است بازار ادمین ها و مدیران کانال های تحلیل که همچون پیکاسوهای زمان هر روز یک نقاشی مفهومی جدیدی از خود به نمایش می گذارند هم گرم و جذاب است جالب اینجاست که کم هم نمی آورند و این روحیه بسیار قابل تقدیر است مثلاً عزیز دلی در کانال خود هر روز مخاطبان را تهدید به جا ماندن از بازار سرمایه می کند و جالب تر آنکه هر روز هم در حال خداحافظی با قیمتی خاص از یک سهم گروه خودرویی است بطوریکه هر روز سهامداران باید قدر آن قیمت خاص از سهم مذکور را بدانند. یا مثلاً 4 ماه است که صعود بزرگ بورس از نظر ایشان در راه است حالا این صعود تاریخی و بزرگ کجا پنچر کرده یا پشت کدام چراغ قرمز مانده که هنوز نرسیده خدا داند تازه اصلاً هم روی سهم خاصی اصرار و تأکیدی ندارد فقط با تکرار مطالب گذشته و انتشار روزی 60 نمودار از یک سهم خاص فقط قصد جلب شدن اندکی از توجه شما را دارند.

واقعاً یکی نیست به این بزرگوار بگوید عزیز من، برادر من آخه دکتر از یک طرف می گویی بزرگترین صعود تاریخ بورس در راه است از آن طرف سهامی را به عنوان هلوی بازار معرفی می کنی که اصلاً تأثیری در بالا رفتن شاخص و ایجاد جو مثبت ندارند البته به جز یکی که واقعاً روی بازار تأثیر گذار است منظورم همانی است که هر روز در حال خداحافظی با آن قیمت خاص است. خوب اگر قرار باشد تاریخ ساز باشیم که با این سهم ها نمی شود. نمی دانیم شاید هم یک وقت دیدید شد.

عزیز دیگری در کانال پر محتوا و پر بارش هر روز با 4 خط متساوی و شکسته روند فردای 400 سهم را بررسی می کند، بعد به سابقه حرفه ای ایشان در تحلیل تکنیکال که نگاه می کنید متوجه می شوید که در اکثر اوقات آن سناریو ششمی بود که گفته بودیم اگر همه اینها نشود این می شود؟ همان سناریو اتفاق افتاده و این تحلیل گر بزرگ نیز همه جا به نیکی از خود یاد می کند. خدا خیرتان بدهد خیلی زحمت می کشید.

خیلی جالب است در روزهای مثبت و منفی بازار به هر گروه تلگرامی که سر می زنیم، روند آن روز از قبل پیش بینی شده بود و اغلب هشدارها داده شده بود فقط نمی دانیم با این همه کانال خوب و درست پیش بینی کن، پس این همه متضرر از کجا پیدا شده شاید هم عضو این کانال ها نیستند.

از سویی دیگر قرار بوده پول صندوق ها برسد که آنهم ظاهراً با همان ماشین یا وسیله ای که صعود تاریخی بورس را با خود می آورد همراه شده که هنوز نرسیده یکی هم که پیدا شده در این شرایط به خواست خدا و برای رضای خدا در حال وارد کردن پول به بازار سرمایه است آنقدر تهمت و ناسزا و حرف نثارش می کنند که آنهم بگذار برود تا اهالی بازار بمانند و راهکارهای همان بنده خدای 24 ساله که هر روز در یک گروه با یک اسم دلبرانه پز حقوق ماهی 9 میلیون تومانی اش را می دهد آخرش هم زنگ می زنی سوال مهم ذهن خودت را بپرسی که این از خدا بی خبر می گوید مهم نیست و قطع می کند.

نمی دانیم چه بگوییم، بد بازاری شده امیدواریم که از شنبه خوب شود راستی گفتیم شنبه یاد آخرین خبر یکی از همین کانال ها افتادم،؛ ظاهراً قرار است بورس از روز شنبه از شدت داغی بجوشد حالا معلوم نیست این داغی بخاطر اصطحکاک ایجاد شده بر اثر ورود خیل عظیمی از نقدینگی است یا داغی ناشی از حرص و جوش سهامداران متضرر است. به هر حال مواظب باشید از شدت داغی نسوزید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
باکنایه سخن میگویی،دوست داری بازارمنفیه باشه،
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
احسنت
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
خخخخخخ دمت گرم آره والا این دکتر همه رو برده تو ضرر و هی میگه فردا دیگه نمیتونی بخری .....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
بورس بد اوضاعی دارد واقعا دیگه خسته شدیم .
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
خدایا کی از دست این بورس خلاص میشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
واقعا خیلی برای بورس نیوز با این نوشتار متاسفم
علی
NETHERLANDS
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
دمت گرم نویسنده محترم، خیلی خوب بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
فقط میگم حیف از این مملکت که مدیران خوبی ندارد که از این ملت خوب و فداکار و این منابع غنی استفاده بهینه کند و اقتصاد و بورس را شکوفا سازد ...
hamid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
با سلام واحترام
تا شفاف سازی در ارائه صحیح اطلاعات صورت نگیرد وضعیت بازار در ابهام خواهد بود و توصیه بزرگان نیز مبنی بر نگهداری بلند مدت و... تنها حق الناس می باشد به طور مثال شاوان 4000 تومانی را هر که نگهداشت نابود شده
امیر
-
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۷
البته دوست عزیز شما هم طوری حرف میزنی که انگار بورس ورشکست شده یعنی حقیقتش صحبتتان بوی نا امیدی میدهد این کار نکن درست نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۳
(نگارنده محترم این متن)بی نهایت تشکروسپاس ازشمابابت این متن-(ضمنایه چیزی میخواستم بگم اینکه:من ازسال85بابورس آشناشده وازاون موقع،توبورس معامله میکنم،اماازوقتی دولت فعلی روی کاراومدوباعث ضرروزیان همه سهامداران(خصوصاسهامداران پالایشی)شد،دیگرسهامدران(ازجمله خودم)بادیدبلندمدت ومیان مدت،سهام نمیخرندوهمه به دیدنوسانگیری به سهم هانگاه میکنن،واین ناشی ازترس سهامداران ازضرروزیان دوباره دربورس است،چون تجربه نشون داد اونایی که ازدی92(که سقوط شاخص شروع شد)درسهم ها(وبادیدبلندمدت)سهامداری کردندوبموقع ازبورس خارج نشدن،دچارضرروزیان هنگفت شدند!امااونایی که همون موقع ازبورس خارج شده وپولشونوگذاشتن توبانک(وسودتضمینی گرفتن)بسیاربسیارکارعاقلانه ای کردندوماسهامدارانی هم که نتوانستیم بموقع(ازبورس خارج شده)وازضررهای هنگفت فرارکنیم،پس عقل حکم میکندکه ازاین تجربه،درس عبرت گرفته وبه هیچ وجه دربورس ایران(که پرازسفته بازاست)به دیدبلندمدت سهام نخریم وفقط دنبال نوسانگیری باشیم!!-وهمچنین این تجربه تلخ دراین یکی2سال اخیرهمراه شده باشکلگیری کانال های تلگرامی کوفتی که هرکدومشون دنبال تبلیغ سهم خودشونن!!وتک تک این قضایا،باعث شده سهامدران وخریداران،نتونن سهم خوب روازسهم های بدتشخیص بدن!وبازارفعلی این طوری شده که بهترین بازدهی هاازآن سهام های بی بنیاد(وبشدت زیان ده)شده وسهامدران سهم های آینده دار هم بایدخون دل بخورن وآب شدن سرمایه شان راببینن!!(لعنت برباعث وبانی اصلی ضرروزیان هنگفت سهامداران درطی3سال اخیر!!)
امین
ROMANIA
چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
این همان شبندری بود که با نمودار و تحلیل و تشویق فرمودید به احتمال زیاد میره بالای 585 به مبارکی من هم 517 تومان خریدم ........ دستتون درد نکنه ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰
سروران عزیزبورس نیوز بنده یک سرمایه گذار در بورس هستم که بدون ریسک هم سرمایه گذاری می کنم. اوراق مشترک نارنجستان (با نماد نارنج 1) با سود ثابت از بورس خریده ام که سررسید آن بیش از سه هفته است که اتمام یافته است ولی بانک گردشگری که ضامن آن میباشد اصل پول را عودت نمی دهد و بنده که سخت بیمار هستم و مسن هستم نمی دانم چکار نمایم کسی هم جوابگو نیست. خواهشمندم در اینمورد گزارشی تهیه نمائید
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
سه سالی است بوی سوختگی تمام ایران را گرفته ودیگر کسی حوصله بورس را ندارد گناه این بی اعتمادی به گردن کیست وگناه از بین رفتن کل دارایی سرمایه گذاران خرد واقعا مسولیتش با کدام مسول اقتصادی است
وتوسم
ROMANIA
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۹
بورس نیوز خوب مطلبی زده .ارزش دو بارخواندن داشت
سرمایه گذاری توسعه ملی هم قیمت جذابی دارد و هم سود خوبی اما در هیچ تلگرامی ازش صحبت نمی کند فرداها که رفت قیمتش فراتر از 200 می گویند وتوسم بخرید که این قیمت خاطره می شود.
یک تحلیل جامع از وتوسم ارایه چاپ کنید اخرین تحلیل شما به دو سال قبل می رسد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
ما که سالهاست سوختیم زغال شدیم تو این جهنم سرمایه ...