بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
از مدیرمالی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان سوال شد:

خریدار بلوک حپارسا کیست؟/ برنامه شرکت برای قراردادهای منقضی

روز چهارشنبه با اینکه یک خریدار در سیستم معاملاتی برای خرید بلوک سهام شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان که توسط "پارسان" عرضه می شود اعلام آمادگی کرد، اما معامله صورت نگرفت. این معامله به احتمال بسیار زیاد روز شنبه انجام و"پارسان" به طور کامل از ترکیب سهامداران "حپارسا" خارج می شود.
کد خبر : ۱۶۷۰۲۲
نویسنده :
یارمحمدی

شرکت گروه گسترش نفت وگاز پارسان در نظر داشت تعداد 69 میلیون سهم معادل 69 درصد سهام کنترلی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسان را به قیمت پایه هر سهم 1500 تومان طی روز چهارشنبه هفته گذشته به فروش برساند، اما با توجه به رقابت در دقایق پایانی جلسه معاملاتی در نماد "حپارسا4" این معامله صورت نگرفت و ادامه رقابت به روز شنبه موکول گردید. این در حالی بود که تنها یک خریدار برای خرید این بلوک در سیستم معاملات قرار گرفت.

در همین ارتباط مدیر مالی شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسان در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: روز چهارشنبه با اینکه یک خریدار در سیستم معاملاتی برای خرید بلوک سهام شرکت حمل و نقل ریلی پارسیان که توسط "پارسان" عرضه می شود اعلام آمادگی کرد، اما معامله صورت نگرفت. این معامله به احتمال بسیار زیاد روز شنبه انجام و"پارسان" به طور کامل از ترکیب سهامداران "حپارسا" خارج می شود.

محمدرضا معروفی در خصوص خریدارانی که برای خرید سهام شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان اعلام آمادگی کرده اند، گفت: در بین مشتریانی که برای خرید 69 درصدی سهام "حپارسا" که از پرتفوی "پارسان" عرضه می گردد اعلام حضور کرده اند شرکت سرمایه گذاری غدیر نیز قراردارد که احتمالاً خریدار اصلی این بلوک "وغدیر" باشد.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص برنامه ها و قراردادهای شرکت توضیح داد:سهامدار و هیات مدیره جدید با توجه به چشم انداز مجموعه "حپارسا" باید به دنبال قراردادها و برنامه های جدیدتر باشد. این مجموعه از ابتدای سال مالی گذشته با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران نفت بهران، پرس ایران گاز، کشت و صنعت شمال، راه آهن جمهوری اسلامی ایران و بنا گستر کرانه قرارداد حمل و نقل و ترانزیت منعقد کرده بود که مدت قرارداد اغلب این قراردادها به اتمام رسیده و قرارداد منقضی شده است.

وی تصریح کرد: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران که مشتری اصلی "حپارسا" است قراردادهای خود را هر 6 ماه تمدید می کند و در حال حاضر نیز این قرارداد به مدت 6 ماه تمدید خواهد شد.شرکت نفت بهران و پرسی ایران گاز نیز هر دو به مدت یکسال مورد تمدید قرار خواهند گرفت اما در خصوص دیگر قراردادها فعلاً تصمیم گیری صورت نگرفته است.

معروفی خاطرنشان کرد: پس از انجام این معامله عمده و تغییر و تحول در هیأت مدیره شرکت باید دید سهامدار عمده جدید چه برنامه هایی برای مجموعه در نظر دارد اما همانطور که عنوان شد با توجه شرایط صنعت باید به دنبال عقد قرارداد با مشتریان جدید باشند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سید مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
با سلام : کهرام هر لحظه آماده صعوده لطفا در مورد تکنیکال کهرام هم مطلب بنویسید .با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
خریدار غدیر است