بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
با انتشار گزارش توجیهی افزایش سرمایه

"خپارس" ناجی خودرویی ها شد؟

گزارش توجیهی افزایش سرمایه 236 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی این خودروساز روی کدال نشست و به مدد آن سهم پس از معامله 23.5 میلیون سهمی به صف خرید رسیده و حدود 17.5 میلیون تقاضای بدون پاسخ نیز برای آن در سیستم معاملات به چشم می خورد.
کد خبر : ۱۶۷۰۴۳
نویسنده :
کیوان فر

در پی انتشار گزارش توجیهی و بازرس قانونی در خصوص افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو روند معاملات این سهم و نیز کلیت خودروسازان پس از مدت ها نوسان، به مدار مثبت بازگشت.

به گزارش بورس نیوز، طبق اطلاعیه "خپارس"، گزارش توجیهی افزایش سرمایه 236 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی این خودروساز روی کدال نشست و به مدد آن سهم پس از معامله 23.5 میلیون سهمی به صف خرید رسیده و حدود 17.5 میلیون تقاضای بدون پاسخ نیز برای آن در سیستم معاملات به چشم می خورد.

در پی شکل گیری این صف پر تقاضا در نماد "خپارس" گروه خودروسازی سایپا و سایر زیر مجموعه ها و نیز دیگر خودرویی ها پس از آنکه مدت ها نوسانات مقطعی و گذرا را شاهد بودند، وارد مدار مثبت قیمت سهام شدند تا شاید با انتشار این اطلاعیه شاهد شکل گیری روندی جدید از این گروه باشیم.

گرچه نکته حائز اهمیت اینجاست که تداوم این روند بستگی به انتشار سایر اخبار و گزارش های آتی خودروسازان دارد؛ در غیر این صورت احتمال آنکه روند پر قدرتی در کل گروه شکل گیرد، ضعیف به نظر می رسد.

قطعه سازان نیز امروز در حالی معاملات هفته جاری را از سر گرفته اند که با افزایش تقاضا و رشد نسبی قیمت سهام خود خودرویی ها را همراهی می کنند تا همزمان با شکل گیری این روند، شاخص صنعت خودرو نیز تمایل به رشد داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامدار که وجود ندارد بعلت تقسیم نکردن سود,واورده نقدی ,ومازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور خارج شدن از ماده 141 قانون تجارت ,در اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی خبری از مازاد تجدید ارزیابی نیست . چرا؟