بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
مستطيل شيشه اي تالار

بازگشت یک گروه به گردونه قدرت؟

شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با روند نوسانی کار خود را آغاز کرد و با اینکه در ساعات پایانی به میزان نوسانات منفی بازار افزوده شد، اما در نهایت با رشد 28 واحدی تحت تأثیر رشد قیمتی و افزایش اقبال گروه خودرویی همراه شد.
کد خبر : ۱۶۷۰۷۵
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز شنبه 95.05.23 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 34 واحد افزایش به رقم 55384 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 27 واحد کاهش عدد 167241 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 10 واحد افزایش به رقم 27864 واحد رسيد.

همچنین در این روز "اخابر" با 46 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "بفجر" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحدکاهش به رقم 816 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2320 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1016 میلیارد ریال رسید.

به گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس طی معاملات روز جاری با روند نوسانی کار خود را آغاز کرد و با اینکه در ساعات پایانی به میزان نوسانات منفی بازار افزوده شد، اما در نهایت با رشد 28 واحدی تحت تأثیر رشد قیمتی و افزایش اقبال گروه خودرویی همراه شد.

طی روز جاری در گروه خودرو بعد از مدت ها افت قیمت و نوسان در محدوده صفر تابلوی معاملات، همراه با انتشار گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت پارس خودرو شاهد تشکیل صف خرید در نماد معاملاتی این مجموعه بودیم و بدنبال شکل گیری این حجم تقاضا مثبت شدن و رشد قیمت دیگر سهام فعال در این گروه را مشاهده کردیم، تا شاید با انتشار این اطلاعیه و اخباری که در خصوص تسویه شدن اوراق مشارکت 150 میلیارد تومانی سایپا منتشر شده است، این روند مثبت در بازار سرمایه خصوصاً در گروه خودرویی ادامه داشته باشد. در خصوص این گروه عده ای بر این عقیده اند که بعد از اصلاح اخیر باز هم پتانسیل رشد قیمت را دارند اما باید دید طی روزهای آینده اقبال سهامداران و تقاضا خرید سهام این گروه به چه شکل رقم خواهد خورد.

به طور کل امروز نشانه هایی در بازار از رونق خودرویی ها را شاهد بودیم همانطور که عنوان شد با فعال شدن افزایش سرمایه "خپارس" و گمانه زنی در خصوص افزایش سرمایه سایپا دیزل جو کل گروه را مثبت کرد.

در سایر گروه ها نیز خبرهای خوبی را شاهد هستیم، برای مثال در صنعت سیمان کاهش تخفیف فروش سیمان، در گروه روی شایعاتی در خصوص تعدیل مثبت و در پالایشی ها افزایش قیمت نفت و تلاش برای اجرایی نمودن فریز نفتی در نشست اوپک، تماماً اخبار مثبتی از صنایع مورد توجه بازار هستند.

بر اساس این گزارش و در گروه بانکی نیز سهام بانک ها تحت تأثیر جو مثبت ایجاد شده ناشی از تسویه بخشی از بدهی بانک ها توسط دولت، با رشد قیمتی همراه شدند. در این بین نماد معاملاتی "حکمت" با افزایش سرمایه، 15 درصدی با افزایش فعالیت سهامداران حقوقی همراه شده است.

در گروه لیزینگ نیز شاهد تحرکات مثبتی هستیم، روند مثبتی که پیش بینی می شود کماکان ادامه داشته باشد. به نظر می رسد در این گروه رایان سایپا با تأیید افزایش سرمایه اش توسط حسابرس شرکت، وارد فاز صعودی مناسبی شده باشد.

گروه توکا نیز مستعد همراه شدن با نوسانات مثبت می باشد و در خصوص این گروه خبرها از عرضه سهام 3 شرکت زیر مجموعه آن حکایت دارد که می تواند روند قیمتی سهام این شرکت ها را تحت تأثیر قرار دهد.

به طور کلی جو روانی حاکم بر بازار سرمایه همراه با خبرهای مثبت همچنان صعودی ارزیابی می شود، از طرفی اگر شاخص کل بورس به محدوده کانال80 هزار واحدی وارد شود و رشد و صعود تا سطوح بالاتر از 81 هزار واحدی سیگنال قوی برای صعود ممتد بازار سرمایه ارزیابی می گردد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷
اگر حقوقی ها با خودداری از عرضه ی بی وقفه سهام اجازه ی رشد به بازار را بدهند و فقط نوسان گیری نکنند.
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
بلوک حلال مشکلات بورس و علی الخصوص شاخص کل