بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
کد خبر : ۱۶۷۱۲۸

طی روز جاری 293 میلیون ورقه بهادار در بیش از 35 هزار نوبت در فرابورس ایران داد و ستد شد.

به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در روز 24 مردادماه بازار فرابورس شاهد خرید و فروش 293 میلیون ورقه بهادار به ارزش 930 میلیارد و 460 میلیون ریال بود.

آیفکس هم در ساعات آغازین فعالیت بازار 4 واحد رشد کرد اما به تدریج رو به کاهش گذاشت و در پایان با افزایش نامحسوس نسبت به دیروز نمایشگر عدد 816.33 شد.

در بازار اول 77 میلیون ورقه بهادار به ارزش 106 میلیارد ریال داد و ستد شد و همین طور 93 میلیون ورقه بهادار به ارزش 297 میلیارد ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

بیشترین حجم و ارزش معاملات روز یکشنبه متعلق به پالایش نفت تهران با معامله 19 میلیون و 530 هزار سهم به ارزش 63 میلیارد و 830 میلیون ریال بود.

در عین حال سهام آتیه داده پرداز، پالایش نفت لاوان و گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان بیشترین افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری مسکن الوند، صنعتی مینو و گروه فن‌آوا بیشترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

در بازار اوراق با درآمد ثابت نیز بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا6" به ارزش 82 میلیارد ریال بود و ارزش معاملات روزانه در تمام نمادهای اسناد خزانه اسلامی به رقم 184 میلیارد و 660 میلیون ریال رسید. ضمن اینکه بیشترین حجم معاملات ‏ETF‏ به صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش 2 میلیون و 560 هزار سهم اختصاص یافت.

این گزارش می‌افزاید، امروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اغلب نمادها با افزایش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه 945 تا یک میلیون ریال مبادله شد. بیشترین رشد قیمت مربوط به نماد دی‌ماه 94 بود.

گفتنی است در روز جاری، "دامداری تلیسه نمونه" تعداد 7 میلیون سهم از 70 میلیون سهام خود را برای نخستین بار در بازار دوم فرابورس ایران با قیمت هر سهم 5300 ریال عرضه کرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر