بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر : ۱۶۷۲۳۵
نتایج رتبه بندی سال ۲۰۱۶ میلادی شانگهای منتشر شد و دو دانشگاه تهران و صنعتی امیرکبیر توانستند در جمع ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرند.

به گزارش مهر، گروه رتبه بندی دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اعلام کرد: رتبه بندی شانگهای در سال ۲۰۱۶ میلادی برای چهاردهمین سال متوالی فهرست ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا را منتشر کرد.

دانشگاه هاروارد همچون سال های گذشته رتبه نخست فهرست را از آن خود کرد. دانشگاه استنفورد رتبه دوم و دانشگاه کالیفرنیا - برکلی نیز با یک پله رشد رتبه سوم جدول را به خود اختصاص دادند. دانشگاه کمبریج و موسسه فناوری ماساچوست نیز رتبه های ۴ و ۵ فهرست را به دست آوردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
این همه ادعا که ما فلانیم بفرما رتبه 500 جهان
علی
Denmark
شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۱
چند سالی است نقش دانشگاه شریف کم رنگ شده است که بدلیل افت کیفیت این دانشگاه در چند سال اخیر است. به همین دلیل است که تعداد زیادتری از فارغ التحصیلان این دانشگاه به خارج میروند و از شرایط بد آموزشی و پژوهشی این دانشگاه پا به فرار می گذارند. زیرا آنان به غلط فکر می کنند که وقتی شریف چنین است وای به حال دانشگاههای دیگر. در صورتیکه در واقع دانشگاههای ایرانی دیگری مثل دانشگاه تهران و امیرکبیر هستند که دارای کیفیت بالاتری هستند و به حق نظام های رتبه بندی به این مساله واقف اند.