بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
کد خبر : ۱۶۷۲۷۵
نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر موضوع هشدار قراردادهای جدید نفتی که از سوی نمایندگان مطرح شده جدی گرفته نشود بحث استیضاح وزیر نفت را قطعا مطرح خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به الگوی قراردادهای جدید نفتی اظهار داشت: ما در این رابطه نشستی با حضور کارشناسان مربوطه داشتیم و همچنین نامه‌ای با امضای تعداد زیادی از نمایندگان تقدیم هیات‌رئیسه شد.

وی افزود: حقیقتا قراردادهای جدید نفتی ضربه سنگینی به حیثیت نظام و شعاری که همواره در شروع و پیروزی انقلاب (استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی) وارد می‌کند. این قراردادها اگر با شرکت‌های استعمارگر منعقد شود استقلال ما را زیر سوال می‌برد.

نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در درجه اول درخواست ما از وزیر نفت و دولت این است که این قراردادها لغو شود چرا که به مصلحت نظام و مردم نیست که ادامه پیدا کند،‌ ولی اگر توجهی به این درخواست نشود به گونه‌ای دیگر عمل می‌کنیم.

موسوی لارگانی بر همین اساس اضافه کرد: البته مجلس شورای اسلامی در این زمینه ورود کرده و یک طرح دو فوریتی به امضای تعداد زیادی از نمایندگان رسیده که قطعا به تصویب می‌رسد اما اگر به نکاتی که نمایندگان اشاره کردند توجه نشود، سوال و استیضاح وزیر حتما مطرح می‌شود و نمایندگان قطعا از بعد نظارتی ورود خواهند کرد.

وی در خاتمه عنوان کرد: ما مایل هستیم که این موضوع با تعامل انجام شود ولی اگر به هشدارها توجه نشود وارد بحث استیضاح وزیر خواهیم شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴
آقایون ... خودتونید

بذارید این 7 ماه دیگه هم وزیر باشه
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
نایب رئیس مجلس صرفا برای اینکه با کشورهای غربی قرار داد امضا شده مصلحت نظام و مردم را در معرض خطر دیده ؟اگر از مردم می گویید اگر راست می گویید در همین سایت ها نظر سنجی بگذارید تا ببینید مردم چه می خواهد بعد از طرف مردم که نه ,منافعان وزیر را تهدید بکنید استقلال مملکت با رابطه تک قطبی با روسیه به خطر افتاده .نفت 7 دلار دلار 70 ریال جمعیت 32 میلیون نفر مملکت در حال پیشرفت بود هر روز به سوی صنعتی شدن می رفت کارخانه های جور واجور تاسیس می شد با سواد و بی سواد به فراخور موقیعت مشغول کار می شدند نه استقلال در خطر بود نه ازادی از کسی سلب می شد با هر کشوری چه از بلوک شرق یا غرب تکنولوژی وارد می شد از زمانی که تک قطبی فقط روسیه دوستمان شده و اجناس غربی بعد از گذر از هفت خان به دست مصرف کننده می رسد هم استقلال به خطر افتاده هم اقتصاد ویران شده هم فقر ان موقع که بالای متوسط امروز بود بیداد می کند از طرفی می گویید جانتان را فدای رهبر می کنید پس چرا حرفش را گوش نمی کنید که می گوید ورود کالای قاچاق ریشه اقتصاد را خشکانده !! چرا اجازه نمی دهید مستقم قرارداد بسته شود تا بابک زنجانی دیگری متولد نشود