بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
کد خبر : ۱۶۷۲۹۰
سخنگوی وزارت وحدت دو کره کره جنوبی بعد از متواری شدن دیروز معاون سفیر کره شمالی در لندن، امروز اعلام کرد که این دیپلمات به همراه خانواده خود به سئول پناه آورده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، 'جئونگ جون هی' سخنگوی وزارت وحدت دو کره گفت: 'تائه یونگ هو' دیپلمات کره شمالی در لندن که علاوه بر انجام وظایف کنسولی، مامور تحت نظر گرفتن و جاسوسی از پناهندگان آن کشور در انگلیس را نیز به عهده داشت، پس از ترک محل ماموریت خود، به همراه اعضای خانواده به سئول آمده است.

وی امروز در یک کنفرانس خبری بدون اشاره به مسیر پروازی این دیپلمات کره شمالی، از این حادثه دیپلماتیک به عنوان یک رسوایی برای رهبری کره شمالی و وزارت خارجه آن کشور یاد و بدون نام بردن از این دیپلمات خاطرنشان کرد که او و خانواده اش تحت مراقبت شدید دولت کره جنوبی قرار دارند.

پیش از این رسانه های بین المللی اعلام کرده بودند که این دیپلمات همراه با همسر و فرزندانش ؛ لندن را ترک کرده و به محل نامعلومی رفته است.

براساس فهرست منتشر شده از سوی وزارت خارجه انگلیس، علاوه بر 'هینون هک بونگ' سفیر کره شمالی در انگلیس، سفارت آن کشور در لندن پنج عضو دیگر دارد که تنها دو عضو آن به وظایف کنسولی می پردازند. در صورتی که خبر پناهندگی دیپلمات کره ای صحت داشته باشد، قاعدتا یکی از این دو نفر باید فرد پناهجو باشد.

براساس این گزارش، از آنجایی که کره شمالی نسبت به هرگونه ارتباط شهروندان خود با خارج از کشور حساسیت فراوان دارد و قطعا اعضای سفارتخانه های خود را از میان افراد مورد اعتماد و نزدیک به حکومت انتخاب می کند، اطلاعاتی که این دیپلمات فراری می تواند در اختیار کشور محل پناهندگی خود قرار دهد ارزشمند خواهد بود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳
فروپاشی و سرنگونی رژیم دیکتاتوری کره شمالی نزدیک است