بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
در معاملات روز جاری همچون روزهای گذشته شاهد روندی تعادلی اغلب سهام شرکت ها بودیم که البته این روند به سمت نزول میل بیشتری داشت و تنها سهام دارای صف خرید سهام شرکت های کوچک تازه عرضه شده به بازار سرمایه بود.
کد خبر : ۱۶۷۴۳۷
نویسنده :
بابک آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.05.31 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 95 واحد افزایش به رقم 55180 واحد رسيد. همین وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 182 واحد افزایش عدد 167603 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 42 واحد افزایش به رقم 27817 واحد رسيد.

همچنین در این روز "وغدیر" با 48 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وامید" با 16 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 5 واحدافزایش به رقم 805 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2481 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1447 میلیارد ریال رسید.

شاخص بورس در معاملات روز جاری توانست با رشد 117 واحدی مواجه شود و این مهم امکان پذیر نبود مگر با مدد بلوک های معامله شده در نمادهای فملی، وصندوق، همراه و فارس البته نماد "وغدیر" نیز جزء معاملات مشکوک به بلوک بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، در معاملات روز جاری همچون روزهای گذشته شاهد روندی تعادلی اغلب سهام شرکت ها بودیم که البته این روند به سمت نزول میل بیشتری داشت و تنها سهام دارای صف خرید سهام شرکت های کوچک تازه عرضه شده به بازار سرمایه بود.

امروز در گروه خودرویی بورس شاهد روندی متعادل بودیم بطوریکه اکثر نمادهای فعال این گروه لحظاتی را در نوسانات منفی و لحظاتی را در نوسانات مثبت سپری کردند اما امروز شرایط دو نماد " رنا" و "خزامیا" بهتر از بقیه بود که البته دلیل آن نیز وجود شایعاتی در خصوص تعدیل سود با اهمیت رنا برای سال مالی جاری و نیز اعلام برخی قراردادهای زامیاد می باشد، در گروه قطعه سازی نیز این روزها "خاهن" یکه تازه گروه می باشد و علاوه بر رشد قیمت حجم معاملات قابل توجهی را نیز تجربه می کند.

ایران خودرو و سایپا هم که فعلاً در حالت خنثی بوده و هیچ روند قابل ذکری را ندارند.

در گروه پالایشی نیز امروز باز هم "شتران" با رشد قیمتی و حجم معاملات قابل قبول مواجه شد برخی از اهالی تالار علت این موضوع را تغییر بازار این نماد از فرابورس به بورس می دانند اما بنظر نمی رسد این دلیل منطقی برای این اقبال باشد. مابقی نمادها نیز امروز در ابتدای معاملات را مثبت هیجانی و انتهای معاملات را آرام و متعادل به سرانجام رساندند.

اما در گروه فلزات اساسی و معدنی ها آرامش بعد از طوفان مصنوعی چند هفته اخیر قابل مشاهده است، ظاهراًً در این گروه نه خبری بوده و نه خبری هست فقط یک جو هیجانی بود که دلیل های متفاوتی هم می توان برای آن آورد. جالب است که سهام گل گهر بعد از گذشت یازده روز از برگزاری مجمع فوق العاده هنوز با توقف نماد مواجه است و مشخص نیست این همه تعلل در بازگشایی نماد مذکور برای چیست. کلاً اتفاقات گروه فلزی و معدنی را می توان جنگ بر سر هیچ نامگذاری کرد.

از سویی دیگر بانک های بزرگ و عنوان دار بورس نیز مدت زمان زیادی است که غایب بزرگ تابلوی معاملات می باشند، معلوم نیست چرا بعد از تغییرات ایجاد شده در سازمان بورس هر نماد بزرگی که می رود دیگر برنمی گردد. بانک های ملت، صادرات، تجارت جزء نمادهایی هستند که برای مجمع رفتند و بازنگشتند.

در پایان باید گفت که این حال و روز بزرگان و مورد وثوق های بورس بود دگر چه رسد به مابقی گروه ها البته هنوز اهالی تالار چشم بر راه رسیدن آن 3 هزار میلیارد ناجی هستند، اشتباه نگیرید منظور آن 3 هزاری که رفت نیست بلکه این سه هزاری است که شاید بیاید.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۷
جناب آقاي شاپور محمدي اين ره كه تو ميروي به تركستان است مسير اشتباهي انتخاب كردي براي موفقيت بايد راه آقاي فطانت را ادامه بدهي.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰
بورس ایران فاتحش از خیلی وقت پیش خونده شد و علت ان هم از بین رفتن اعتماد است و تا زمانی که اعتماد برنگردد چیزی جز ضرر عاید سهامدار خرد نمیشود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۴
بورس امسال باچالشهاي سنگيني روبروست انتخابات آمريكا و بعد ايران