بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
طی روز جاری در کدال منتشر شد؛

شفاف سازی یا مرثیه سرایی "مرقام"؟!

سازمان بورس در پی انتشار اطلاعات عملکردی همراه با تغییرات مهم و نظر به تغییرات قیمتی با اهمیت سهام "مرقام" تحت تأثیر انتشار شایعاتی در خصوص انعقاد احتمالی قرارداد فروش صندوق های فروشگاهی و احتمال تعدیل پیش بینی سود هر سهم از شرکت درخواست ارایه اطلاعات کرد.
کد خبر : ۱۶۷۴۶۷

نماد معاملاتی شرکت ایران ارقام در حالی پس از اعلام اطلاعات پیش بینی سود هر سهم سال مالی 95 بر اساس عملکرد 9 ماهه همراه با تعدیل منفی 19 درصدی متوقف شد که امروز اطلاعیه جدید این مجموعه همراه با توضیحات مدیرعامل روی سامانه کدال نشست.

به گزارش بورس نیوز، سازمان بورس در پی انتشار اطلاعات عملکردی همراه با تغییرات مهم و نظر به تغییرات قیمتی با اهمیت سهام "مرقام" تحت تأثیر انتشار شایعاتی در خصوص انعقاد احتمالی قرارداد فروش صندوق های فروشگاهی و احتمال تعدیل پیش بینی سود هر سهم از شرکت درخواست ارایه اطلاعات کرد.

مدیرعامل "مرقام" هم در حالی طی نامه ای سعی در انتشار پاره ای اطلاعات در فضای بازار پیرامون فعالیت ایران ارقام جهت شفافیت عملکرد و فضای مورد انتظار در فعالیت های آتی آن کرده که معلوم نیست آیا این نامه اطلاعیه ای شفاف سازی است یا متن مرثیه سرایی برای سهامداران؟!

چرا که در بند اول، شرکت از نبود برنامه برای فعالیت در زمینه صندوق های فروشگاهی خبر داده و بند دوم را به عدم امضای قراردادهای جدید و نبود افق روشن و قابل پیش بینی برای انعقاد قراردادهای جدید با شرکت آمریکایی NCR اختصاص داده است.

عدم لحاظ کردن برنامه افزایش نصب نرم افزارهای سوییچ با نام تجاری سبا در بودجه امسال و عدم تمایل "مرقام" به شروع فعالیت جدیدی در این حوزه نیز در بند سوم نامه مدیر عامل آمده است.

در بند دیگری، بر فراهم نبودن زیر ساخت های فنی و فرهنگی لازم در زمینه دستگاه های نسل جدید شعبه مجازی موسوم به VTM و به ثمر نرسیدن برخی تعاملات تجاری با مشتریان و عدم تحقق درآمدی برای شرکت از این محل تأکید شده و در ادامه این مرثیه سرایی آمده که در برنامه سال آتی شرکت نیز پیش بینی خاصی در این رابطه نشده است.

در نکات دیگر مدیرعامل طی این متن شفاف سازی و یا بهتر بگوییم مرثیه سرایی های خود برای سهامداران وجود رقابت شدید در بازار دستگاه های خودپرداز را علت عدم موفقیت شرکت در تحقق کامل بودجه پیش بینی شده در زمینه ATMها عنوان کرده است.

و در آخر و برای به اوج رسیدن ناله سهامداران از بابت مرثیه سرایی مدیرعامل "مرقام" تنها موارد ناامید کننده عنوان شده و از بندهای متعدد توضیحات مدیر عامل فقط این نتیجه قابل برآورد است که شرکت هیچ فعالیت جدیدی انجام نداده و برنامه خاصی هم برای آینده خود و سهامدارانش ندارد.

بطوریکه مدیرعامل در تمامی بندهای این نامه تنها به ناکامی ها، نا امیدی ها و چشم اندازهای نه چندان روشن شرکت ایران ارقام اشاره کرده است.

اما آنچه در خصوص این مرثیه خوانی ها مهم است، اینکه آیا سهامداران "مرقام" پس از رشد حدود 27 درصدی قیمت سهم طی حدود 10 روز معاملاتی و به دنبال این مرثیه سرایی مدیرعامل شرکت با این روند خاطره بازی خواهند کرد یا پس از بازگشایی نماد، سهم باز هم تحت تأثیر شایعات و البته حضور برخی سفته بازان به روند خود ادامه خواهد داد؟!


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر