بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۵
هفته آینده کارخانه هایی که در غرب کشور قرار دارند با توجه به فصل برداشت چغندر تولید خود را آغاز خواهند کرد این مسأله خود به تثبیت قیمت شکر در بازار کمک می کند این تولیدات به قیمت هر کیلو 2520 تومان که قیمت مصوب دولت می باشد به فروش خواهد رسید.
کد خبر : ۱۶۷۴۹۲
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به اینکه در حال حاضر تمامی عرضه های شکر از طریق بورس کالا صورت می گیرد، قیمت این محصول نسبت به چند ماه گذشته که نوسانات زیادی همراه شده بود، در محدوده 2620 تومان تثبیت شده است.

مدیرعامل شرکت قند شیرین خراسان ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: هفته آینده کارخانه هایی که در غرب کشور قرار دارند با توجه به فصل برداشت چغندر تولید خود را آغاز خواهند کرد این مسأله خود به تثبیت قیمت شکر در بازار کمک می کند این تولیدات به قیمت هر کیلو 2520 تومان که قیمت مصوب دولت می باشد به فروش خواهد رسید.

محمد علی افصلی در ادامه افزود: فصل برداشت چغندر رسیده و حداکثر تا 15 شهریور ماه تولید شکر در اکثر کارخانه های قند و شکر آغاز خواهد شد و بازار فروش این محصولات را به تعادلی منطقی خواهد رساند.

وی با اشاره به رشد قیمت جهانی شکر گفت: نرخ جهانی شکر تنها بر واردات اثر دارد که واردات 600 هزار تن شکر مورد نیاز نیز به اتمام رسیده و این امر تنها از لحاظ روانی بر این گروه تأثیر خواهد داشت.

این مقام مسئول در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت قند شیرین خراسان توضیح داد: طی چند ماه ابتدایی سال مالی منتهی به 31 شهریور 95 "قشرین" موفق به پوشش فروش برآوردی نشده بود، چرا که طی آن مدت به دلیل واردات بی رویه و افزایش تولید و عرضه شکر ناچار به فروش با نرخی کمتر از نرخ مصوب بوده است. از طرفی به دلیل بالا بودن هزینه های مالی شرکت به علت اخذ تسهیلات و بدهی 4 میلیارد تومان دولت به شرکت با افزایش هزینه روبرو می باشد.

افصحی در خصوص طلب شرکت در دولت گفت: ردیف بودجه مربوط به این بدهی تعیین شده و به جهاد کشاروزی که متولی پرداخت این بدهی می باشد نیز دستور پرداخت از طرف دولت صادر شده اما هنوز این متولی اقدام به پرداخت این بدهی نکرده است. همانطور که واضح است این طلب که در شرایط فعلی برای شرکت هزینه ایجاد می کند و در صورتی که این نقدینگی به مجموعه وارد شود کمک بسیار زیادی که "قشرین" خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت قند شیرین خراسان در خاتمه در رابطه با پیش بینی سال مالی آینده شرکت عنوان کرد: از جمله مهمترین برنامه هایی که "قشرین" برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 96 در دستور کار خود قرار داده می توان به اجرای فاز یک افزایش سرمایه 200 درصدی از محل آورده نقدی و برنامه واگذاری دارایی ها غیر مولد اشاره کرد. افزایش سرمایه این مجموعه حدود 500 درصد می باشد که برآورد می شود تا پایان سال 96، 100 درصد از این مقدار اجرایی گردد. از طرفی با فروش دارایی های غیر مولد شرکت انتظار می رود بودجه سال 96 مجموعه بهتر از سال 95 باشد و بخشی از زیان مجموعه را بکاهد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
بورس نیوز عزیز تشکر از مطلب خوبتان::

تمامی اون حرفهایی که مصاحبه گران میگفتن 4-5 ماهه و باعث شدن سود افزایش نرخ تو جیب خریداران و دلالان شایدم مدیران ...... بره از قبیل : کشتی اومد . داره میاد . چغندر زود رسید . مردم نخرید . دستگیر میکنیم . تعجب میکنیم . تا شکر ارزون بشه !!!! . جهانی میریزه . دستور میدیم ارزون عرضه کنید و ....... بخاطر این بود که به خیالشون با این کارا بازی رو وصل کنن به مهر ماه ( دقیقا مدیریت بهمنی 5 سال پیش که 2 ماه پیشم همینا رو پیشبینی میکردیم ) منتها حالا که به مهر رسیدیم موضوع اینه قیمت جهانی گرون شده و برای تمام دلالان و مدیران و خود مصاحبه گران و سیاست گذاران میصرفه با این قیمت بخرن برن یا اونور مرز تحویل بدن یا همینجا 4000 بفروشن . دردود خداوند بر متعجبین .