بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
مستطيل شيشه اي تالار

حفظ سنگر

طی روز جاری باز هم همچون روزهای گذشته کم حجم روز خود را گذراند. در برخی شرکت ها شاهد انتشار اخبار مثبت و منفی بودیم به طوریکه معاون مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا صبح روز جاری از اعلام تعدیل با اهمیت و قابل توجه در سود هر سهم این مجموعه خبر داد که بخشی از آن از محل انجام معامله بلوکی "ورنا" می باشد.
کد خبر : ۱۶۷۵۹۱
نویسنده :
یارمحمدی

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 95.06.03 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 24 واحد کاهش به رقم 55006 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 885 واحد افزایش عدد 168595 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 41 واحد افزایش به رقم 27814 واحد رسيد.

همچنین در این روز "فارس" با 114 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "اخابر" با 15 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد کاهش به رقم 798 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 2415 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1485 میلیارد ریال رسید.

طی روز جاری با آنکه اغلب گروه ها در محدوده منفی تابلوی معاملات و با حجم نسبتاً کم مورد معامله قرار گرفتند، اما شاخص کل بورس به همت معامله بلوکی در نمادهای "فارس"، "وغدیر" و "فولاد" سبز ماند تا در کانال 78 هزار واحدی باقی بماند.

به گزارش بورس نیوز، طی روز جاری باز هم همچون روزهای گذشته کم حجم روز خود را گذراند. در برخی شرکت ها شاهد انتشار اخبار مثبت و منفی بودیم به طوریکه معاون مالی شرکت سرمایه گذاری سایپا صبح روز جاری از اعلام تعدیل با اهمیت و قابل توجه در سود هر سهم این مجموعه خبر داد که بخشی از آن از محل انجام معامله بلوکی "ورنا" می باشد. انتشار این خبر باعث شد تا سهام "وساپا" از محدوده صفر تابلوی معاملات به صف خرید بیش از 13 میلیونی برسد.

در گروه بانک ها خبر تصویب اصلاحیه بودجه منتشر شد. بر این اساس مجلس به دولت برای هزینه منابع حساب مازاد حاصل از تجدید ارزیابی خالص دارایی های ارزی بانک مرکزی مجوز داد که این مسأله از نظر برخی فعالان بازار سرمایه می تواند به بانک ها کمک کند، اما هنوز ابهامات این گروه در برخی مجموعه ها همچنان پابرجاست.

در بین پالایشگاهی ها با آنکه امروز قیمت جهانی نفت افزایشی بود، این خبر مثبت تنها در ساعات ابتدایی معاملات باعث ایجاد جوی مثبت اما بسیار اندک در گروه شد، اما این گروه به طور کلی روزی کم نوسان در محدوده منفی و نزدیک به صفر تابلوی معاملات را پشت سر گذاشتند. برخی کارشناسان و تحلیلگران آغاز رشدی منطقی به دنبال انتشار عملکرد 3 ماهه نخست سال جاری از این شرکت ها را متصورند، اما باید دید اثرات این اطلاعات به چه شکل خود را در قیمت سهام این گروه نشان می دهد.

از گروه خودرویی در رابطه با شرکت ایران خودرو دیزل شایعاتی مبنی بر واگذاری دارایی این مجموعه به گوش می رسد. گفته می شود "خاور" قصد واگذاری "خمحور" از زیر مجموعه های خود و شناسایی سود غیر عملیاتی در آینده نزدیک را از این محل دارد، که در رابطه با صحت و سقم شایعات مطرح شده باید منتظر ارائه شفاف سازی از طرف مدیران این شرکت بود. در نماد معاملاتی سایپا نیز شاهد جا به جایی بیش از 108 میلیون سهم بودیم که حدود 75 درصد آن را سهامداران حقوقی معامله کردند اما با وجود افزایش حجم معاملات "خساپا" قیمت هر سهم آن رشد قابل توجهی را تجربه نکرد.

بر اساس این گزارش، طی روز جاری در برخی کانال ها و گروه های تلگرامی شاهد انتشار متن توافق نامه شرکت صنایع آذرآب و شرکت گاز استان فارس بودیم که بر اساس ارزیابی های انجام شده مبلغ توافق نامه معادل 400 میلیون دلار آمریکا برای مدت 3 سال می باشد. پیرو این موضوع قیمت هر سهم "فاذر" طی معاملات روز جاری تنها 2 درصد رشد داشت. شنیده ها حاکی از آن است که طی روزهای آتی خبرهایی از افزایش سرمایه شرکت منتشر خواهد شد.

تک نماد گروه اطلاعات و ارتباطات معاملات امروز خود را با صف خرید به پایان رساند، با این وجود که انتظار می رفت پس از عرضه صف خرید و تحقق بازدهی بیش از 100 درصدی امروز را متعادل تر مورد معامله قرار گیرد.

نماد معاملاتی "تلیسه" نیز که پس از "اپرداز" ساکن فرابورس شده بود، امروز نیز صف خرید داشت و سهامدار حقوقی آن هیچ عرضه ای انجام نداد، برخی اهالی بازار سرمایه از شرکت دامداری تلیسه نمونه انتظار تبعیت از رفتار قیمت سهام شرکت آتیه داده پرداز و کسب بازدهی قابل توجه را دارند.

همچنین خبرهایی مبنی بر عرضه اولیه سهام شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلستان توسط شرکت صنایع شیر ایران نیز به گوش می رسد که گویا برای عرضه در بازار دوم فرابورس در نوبت قرار گرفته است.

به طور کل روند معاملات امروز با آنکه بهتر از دیروز بود، اما شاخص کل تنها با انجام معامله بلوکی توانست سنگر خود را در کانال 78 هزار واحدی حفظ کند و سبز پوش به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
وخارزم
ROMANIA
چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۶
سهام سرمایه گذاری خوارزمی را با 30 تومان سود و nevبالای 200تومان و مجمعی که کمتر از 2ماه دیگر برای تقسیم سود دارد با قیمت نازل 106تومان را دریابید بهترین فرصت خرید و بهترین سهم بازار در حال حاضر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۲
سلام معاملات ضربدری در خودروسازهاو زیزمجموعه ها
امینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
یک عده رفته بودند روی اوراق مسکن ولی عده ای فکر می کردند ملک رونق گرفته غافل از اینکه سفته بازی بود تا انتشار اوراق مسکن را به دیگر بانکها دادند هنوز عملیاتی نشده سفته بازها ریختند بفروشند تا اینکه نزولی شد