بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
در گفتگو با مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس ابراز مطرح شد:

لیدری پالایشی ها در گرو اجرای یک قانون

در صورت تصویب اصلاحیه بودجه دولت در مجلس شورای اسلامی، دو اقدام مهم در راستای اجرای این اصلاحیه عملی خواهد شد که پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها را شامل می شود، با پرداخت بدهی پیمانکاران از طرف دولت رونق نسبی در بسیاری از صنایع و البته در کلیت اقتصاد ایجاد خواهد شد.
کد خبر : ۱۶۷۶۳۲
نویسنده :
یارمحمدی

اصلاحیه بودجه دولت اگر در آینده ای نزدیک در صحن علنی مجلس ارائه و تصویب شود و تصمیماتی که دولت طی آن اتخاذ کرده اجرایی گردد، بر روند بازار سرمایه در نیمه دوم سال جاری اثر مثبت خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت کارگزاری بورس ابراز ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در صورت تصویب اصلاحیه بودجه دولت در مجلس شورای اسلامی، دو اقدام مهم در راستای اجرای این اصلاحیه عملی خواهد شد که پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران و افزایش توان تسهیلات دهی بانک ها را شامل می شود، با پرداخت بدهی پیمانکاران از طرف دولت رونق نسبی در بسیاری از صنایع و البته در کلیت اقتصاد ایجاد خواهد شد و از طرفی با افزایش توان اعتبار دهی بانک ها، گردش حساب ها و به دنبال آن معاملات نیز با رشد همراه می شود و این امر باعث خواهد شد شرکت هایی که پتانسیل رشد و گروه هایی که توانایی لیدر شدن را دارند، خودنمایی کرده و امید برای رشد قیمت سهام آنها افزایش یابد.

سید علی محمودی در ادامه افزود: یکی از آن گروه هایی که پتانسیل لیدری بازار سرمایه را دارد، پالایشی ها می باشد که می تواند پیرو تصویب این اصلاحیه در مجلس در بازار بورس خودی نشان بدهد.

وی تأکید کرد: علاوه بر این قراردادهای نفتی جدید که الگوی آن نیز طراحی شده است اگر نهایی و اجرا شوند بستر را برای حضور پر رنگ سرمایه گذاران خارجی گسترش می دهد و امید برای افزایش حجم و ارزش معاملات گروه پالایشی را بیش از پیش خواهد کرد.

محمودی تصریح کرد: از زمانی که تغییرات جدیدی در مدیریت سازمان بورس ایجاد شده و فردی از بدنه بازار سرمایه به این سمت منصوب شده است با توجه به تأکیدهایی که وی در خصوص کاهش ریسک سرمایه گذاری و فرآهم آوردن موجبات افزایش سرمایه گذار خارجی دارد، انتظار می رود نقدینگی تازه نفسی به بازار سرمایه وارد شود، اما اگر این اقدامات صورت نگیرد نمی توان نسبت به افزایش سرمایه گذاری ها در بورس و رشد شاخص ها امیدوار بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عدم اجرای برخی مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با عنوان "طرح الحاق برخی مواد به قانون بخشی از مقررات مالی دولت و اصلاحات و الحاقات بعدی آن" توضیح داد: طبق این قانون باید مابه التفاوت قیمت 5 فرآورده اصلی شرکت های پالایشی به قیمت فوب خلیج فارس و 95 درصد قیمت نفت خام هر 3 ماه یکبار محاسبه شود، که در حال حاضر اجرا نمی شود. حال اگر این قانون به درستی و به موقع اجرا شود و در جهت پایبندی به اصول اقتصاد مقاومتی و خام فروشی صورت نگیرد از لحاظ فاندامنتال نیز شرایط برای صعود این گروه به عنوان لیدر بازار سرمایه فراهم خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
با سلام و احترام
قانون بورس که اصلاح نشد ؟ یک سوال داشتم از اساتید ، مدتها است که در زامیاد معاملات کد به کد انجام میشود آیا این معاملات هزینه ای هم دارد ؟
رضا
UNITED STATES
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
با سلام و احترام
قانون بورس که اصلاح نشد ؟ یک سوال داشتم از اساتید ، مدتها است که در زامیاد معاملات کد به کد انجام میشود آیا این معاملات هزینه ای هم دارد ؟
بهروز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
با سلام و احترام.
تو را بخدا وعده سر خرمن به مردم ندید، سهام پالایشی تا نظارت پالایش و پخش روش باشه.نه رشد می کنه نه به سهام داران سود میده.چون از استفاده خودشون کم میشه.
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴
بورس ایران=غارت اموال مردم به کام افراد خاص
محمدحسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
چرا به زور میخواهید پالایشیها لدر بازار بکنید !!!!!!!!!!!!!
سهامداران غارت شدند بس کنید
خدایی هست اون بالا که حق این سهامداران را از شما خواهد گرفت بترسید از اون روز
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
آقایان حقوقیها چه کسانی هستند باید قوه قضابه اینجا ورود نماید چون اینها سه سالی هست دارند با سرنوشت یک عده انسان بدبخت بیچاره بازی میکنندآقایان مگر خدای ناکرده در این کشور بعد به قدرت رسیدن دولت یازدهم جنگی یا چیزی اتفاق افتاده که سهامداران خرد کل دارایشان را از دست دادند آیا اعتماد از دست رفته دوباره بر میگردد
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶
چقدر زور میزنید تا صنعت ورشکسته و مبهم پالایشگاهی رو لیدر کنید؟؟
آینده متعلق به خودرو های الکتریکی است.
محبت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
بفرمایید لیدر یعنی چی تا انجا که من فهمیدم قیمتها میاد روی قیمت اسمی یعنی صد تومان بعد لیدرهای بور س رشد میکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۳
عراق از آن طرف و ایران از این طرف قصد افزایش تولید را دارند و سایرین هم در همین جهت تلاش می کنند آن موقع شما از لیدری پالایشی صحبت می کنید ؟ پالایشی ها هیچ آینده ای برای سهامداران خرد ندارد!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵
سلام جاه ویل اقتصاد ایران همین مسکن و زمین است که هر جه منابع اقتصادی از دلار وریال وویورو دران بریزند تازه به کف جاه هم نمیرسد بعید نیست همه باهم در این جاه ویل سقوط کنیم