بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
کد خبر : ۱۶۷۸۷۸
وکیل مدافع علی اکبر جوانفکر گفت: این پرونده هنوز در دادگاه بدوی است و برای ارسال تکمیل نشده است.

به گزارش مهر، قهرمان شجاعی در گفتگویی، در خصوص آخرین وضعیت پرونده شکایت دادستانی از مشاور رسانه ای رئیس دولت دهم گفت: پرونده هنوز در دادگاه بدوی است و به دادگاه تجدید نظر ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه پرونده جوانفکر برای ارسال تکمیل نشده است و نقص ابلاغ دارد، افزود: این پرونده همچنان در شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت است.

وکیل مدافع جوانفکر اظهارداشت: به این تاخیر اعتراض کردیم؛ پس از ارسال پرونده به دادگاه تجدید نظر این دادگاه در صورت صلاحدید وقت رسیدگی می دهد.

به گزارش مهر، هفتم دی سال گذشته بود که دادگاه رسیدگی به پرونده جوانفکر با شکایت دادستانی تهران به اتهام تمرد در برابر ماموران قضایی و انتظامی در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت برگزار شد. پس از برگزاری جلسه نخست، قاضی حیدری به کیفرخواست صادره ایراداتی گرفت و پرونده برای رفع ایرادات و نواقص مدنظر دادگاه به شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه بازگشت تا به سؤالات پاسخ داده شود.

شعبه بازپرسی پس از انجام بررسی‌های لازم و رفع نواقص مورد نظر قاضی، پرونده را دوباره به شعبه دادگاه بازگرداند تا دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مشاور رسانه ای رئیس دولت دهم نهم خرداد برگزار شود.

پس از برگزاری جلسه دوم دادگاه، جوانفکر در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه دوم و البته آخر دادگاه بود که در آن علاوه بر من سه تن از همکارانم نیز حضور داشتند که هر یک از آنها توضیحات خود را ارائه کردند. ما متهم بودیم در برابر ورود مقامات قضایی به روزنامه ایران تمرد کرده ایم و ما را به ایستادگی در برابر دستور مقام قضایی متهم کرده اند.

پس از برگزاری جلسات دادگاه، ۳۰ خرداد ماه بود که دادگاه پس از بررسی پرونده و دفاعیات، جوانفکر را به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم کرد.

۱۹ تیر ماه بود که وکیل جوانفکر از ثبت اعتراض به رای صادره خبرداد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر