بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
شرکت کارگزاری نهایت نگر گزارش می دهد:

سه ماهه "مارون" چگونه گذشت؟

پتروشیمی مارون به تولید محصولات پلیمری از جمله اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگن، پلی پروپیلن و .. می پردازد و خوراک مصرفی آن گاز اتان میباشد.
کد خبر : ۱۶۷۸۹۰
پتروشیمی مارون به تولید محصولات پلیمری از جمله اتیلن، پروپیلن، پلی اتیلن سنگن، پلی پروپیلن و .. می پردازد و خوراک مصرفی آن گاز اتان میباشد. شرکت پتروشیمی جم، شرکت پتروشیمی شازند و شرکت پتروشیمی امیرکبیر از رقبای داخلی این شرکت می باشند. پتروشیمی مارون در چند طرح پتروشیمی سرمایه گذاری نموده است که هم اکنون اخباری جهت بهره برداری از فاز اول (جداسازی و شیرین سازی اتان و متانول) پتروشیمی بوشهر(با مالکیت 40%) منتشر گردیده است.

* ترکیب مواد اولیه و محصولات شرکت

سه ماهه

* تحقیق و توسعه

1. پتروشیمی بوشهر(40% مالکیت) طرح با هدف تولید سالانه یک میلیون و ٦٥٠ هزار تن متانول، یک میلیون تن الفین، پانصد و پنجاه هزار تن اتیلن گلیکول، ٣٠٠هزار تن پلیمر سنگین و سبک و سیصد هزار تن اسید استیک طراحی و اجرا می شود.( اکنون بازار در حوزه متانول اشباع شده است، از این روکل متانول تولید شده را صادر خواهد شد. اتان به واحدهای اتیلنی داده می شود، اما محصولات تولیدی دیگر چون پروپان، بوتان و گوگرد نیز صادر می شود).هم اکنون فاز اول این طرح در حال بهره برداری و زمان اتمام کامل طرح برای شهریورماه سال 96 می باشد.

2. پتروشیمی سلمان فارسی( 34% مالکیت) - ظرفیت تولید 450 هزار تن پروپیلن از نوع گرید پلیمری. برنامه ریزی ریزی شده خوراک این مجتمع پتروشیمی به میزان 560 هزار تن در سال از پروپان تولیدی مجتمع بندرامام تأمین شود.پیش بینی می شود طرح مذکور برای پایان سال 95 به بهره برداری رسد.

پتروشیمی ایلام (7/6% مالکیت) - توليدات شركت در دو فاز توليد مي گردند. فاز اول، واحد الفين و فاز دوم، واحد پلي اتيلن مي باشد.در واحد الفين اين مجتمع خوراك مايع و گاز طي فرايندهايي به اتيلن، پلي اتيلن، پروپيلن، بنزين پيروليز و برشهاي چهاركربنه تبديل مي گردد..به طوری کلی پیش بینی اجرای کامل طرح برای سال 95 پیش بینی می گردد.

با توجه به مفروضات مندرج در فایل پیوست EPS کارشناسی معادل EPS بودجه شده می باشد.

pdf فایل

با کلیک بر روی لینک زیر می توانید از دیگر تحلیل های کارگزاری نهایت نگر بهره مند شوید:

http://www.ershan.ir/analysis/latest

تهیه و تنظیم:گروه تحلیلگران شرکت کارگزاری نهایت نگر



اشتراک گذاری :
ارسال نظر