بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر : ۱۶۷۸۹۲


اردبیل – ایرنا – شانزدهین جشنواره روزملی صنعت چاپ با حضور چاپخانه د اران ،کتابداران واهالی فرهنگ وهنر در تالار بیضاء اردبیل برگزار شد .

به گزارش ایرنا یاسر محمد پورمعاون فرهنگی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اردبیل روز پنجشنبه در این مراسم گفت:
دراستان 150 چاپخانه مجوزدار دیجیتال وافست وجود دارد که در دو سال اخیرمجوز 20 چاپخانه وهمچنین چهار مورد موافقت نامه اصولی اولیه صادر شده است .
محمد پور حمایت دولت از صنعت چاپ را یادآور شد وگفت:با توجه اینکه امسال سال اقتصاد مقاومتی است دولت بمنظور حمایت از صنایع کوچک تسهیلات کم بهره را برای این صنایع درنظر گرفته که امید است صنعت گران چاپ ونشر هم از این تسهیلات استفاده کنند .
بعد از پیروزی ا نقلاب اسلامی از سال 1358 چاپخانه های شهرستان اردبیل وسایر شهرستانهای اطراف بیشتر با دستگاههای ملخی ولتر پرس فعال بودند که در این سالها تعداد چاپخانه دیگری هم به جمع آنهااضافه شد وامروز شاهد رونق وتوسعه چاپ به شیوه مدرن ونوین هستیم .
هاشم اروج زاده مدیر چاپخانه شیران نگار هم در این مراسم گفت:چاپ هم صنعت است هم هنر وهم فرهنگ افرادی که به چاپ اهمیت می دهند یعنی به فرهنگ اهمیت میدهند و افرادی که امروز به این جشنواره اهمیت نداده وحضور نیافته اند انگار به فرهنگ مردم بی احترامی کردند .
وی از همایش پیاده روی چاپخانه دارن واهالی فرهنگ وهنر در اردبیل خبرداد وگفت : این همایش با حضور خانواده های فرهنگ وهنر فردا روز جمعه در شورابیل برگزار خواهد شد . 
اروج زاده تصریح کرد :صنعت چاپ پول ساز نیست اگر کسی عاشق این کار نباشد نمی تواند دوام بیاورد هر چند در استان اردبیل صنعت چاپ 98 سال دیرتر از تبریز به راه افتاد اما واقعا صنعتگران چاپ با عشق وعلاقه در این صنعت کار می کنند .
وی دایر شدن نمایشگاه دایمی کتاب یا موزه کتاب وراه اندازی صندوق چاپخانه داران رادر اردبیل ضروری دانست وافزود:اگر صندوق چاپخانه داران در اردبیل راه اندازی شود می توانیم پاره ای از مسائل ومشکلات را رفع کنیم .
در پایان این مراسم از از پیشکسوتان نمونه ،چاپخانه دار نمونه ،فعالان آموزش وپژوهش ،فعالان حوزه چاپ ،متخصصین ،کارشناسان وکارگزان نمونه ،صادر کننده محصولات چاپی ،تولید کننده نمونه محصولات چاپی وتولید کننده قطعات وتجهیزات وماشین آلات چاپی تجلیل بعمل آمد .
1395/6016

انتهای پیام /*
اشتراک گذاری :
ارسال نظر