بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰
در گفتگو با مدیریت نظارت بر ناشران بورس مطرح شد:

دلایل عدم بازگشت برخی از نمادها به تابلوی معاملاتی بورس

استراتژی و خط مشی سازمان در خصوص توقف نماد معاملاتی شرکت ها و بازگشایی آنها در سریع ترین زمان ممکن تغییر نکرده و عدم بازگشت برخی از نمادها به تابلوی معاملات دلایل خاصی خود را دارد.
کد خبر : ۱۶۸۰۰۵
نویسنده :
جمشیدی

در شرایط فعلی که بازار سرمایه شرایط نابسامانی را سپری می کند و کاهش سرمایه سهامداران ماحصل معاملات روزانه آنها شده، توقف طولای مدت نماد معاملاتی برخی از شرکت ها موجب آشفتگی بیشتر سهامداران شده است. چرا که بازگشت دیرهنگام نمادها به تابلوی معاملات بورس موجب بلاتکلیفی و بلوکه شدن سرمایه آنها شده است. به نظر می رسد مشکل توقف طولانی مدت نمادها که طی دوره ای با اجرای برخی از برنامه ها کمرنگ شده بود، بار دیگر دغدغه اهالی بازار شده است.

در همین ارتباط، مدیریت نظارت بر ناشران بورس در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: استراتژی و خط مشی سازمان در خصوص توقف نماد معاملاتی شرکت ها و بازگشایی آنها در سریع ترین زمان ممکن تغییر نکرده و عدم بازگشت برخی از نمادها به تابلوی معاملات دلایل خاصی خود را دارد.

سعید محمد علیزاده به مشکلات موجود بر سر راه بازگشایی نماد بانک ها اشاره کرد و گفت: توقف نماد معاملاتی برخی از بانک ها به دلیل مشکلات آنها با بانک مرکزی در خصوص ارائه گزارش مالی بر اساس استانداردهای ifrs است و بانک ها با سازمان حسابرسی و بانک مرکزی در خصوص موضوع مطروحه با مشکل مواجه شده اند.

وی با بیان اینکه به صورت روزانه پیگیری ها و مکاتبات لازم از سوی مقامات مسئول در سازمان بورس با شرکت ها انجام می شود، گفت: دلایل توقف نماد شرکت ها به صورت روزانه بررسی می شود و پیگیری های لازم در خصوص رفع مشکلات موجود بر سر راه بازگشایی نماد معاملاتی آنها انجام می شود.

از این رو در صورتیکه موانع موجود رفع نشده باشد، نماد همچنان در لیست فهرست نمادهای متوقف باقی می ماند و در صورت رفع مشکل بلافاصله اقدمات لازم جهت بازگشایی نماد انجام می شود.

مدیر نظارت بر ناشران بورسی به دلایل توقف نماد برخی از شرکت ها همچون"کگل" و "کگاز" اشاره کرد و ابراز داشت: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در حالی به دلیل برگزاری مجمع جهت تغییر سرمایه شرکت متوقف شده که این امر با مشکلاتی همراه شده و در کنار آن نیز شرکت شیشه و گاز به دلیل برخی از ابهامات در پیش بینی درآمد هر سهم آن متوقف شده است که تاکنون طبق پیگیری های سازمان و مکاتبات انجام شده با شرکت ها موانع و مشکلات موجود مرتفع نشده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶
مشکل بین بانک مرکزی و سایر بانکها به ما چه ربطی داره که پولمومونو بلوکه کردین و نماد صادراتو باز نمیکنین؟
علی
GERMANY
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
آیا ازنظر نهاد ناظر و یا رسانه تخصصی بورس هیچ موضوع قابل شفاف سازی و بازگویی درمورد فایرا وجود نداره؟ جدا از داستان غم‌انگیز بازگشایی، آیا کسی میتواند بگوید چرا این شرکت بی‌در و پیکر چندین سال است که سودی به سهامداران پرداخت نمی‌کند؟ و چرا در این حالت که ریالی سود به سهامداران پرداخت نشده، حق جلسه هیئت مدیره ۲۰٪ افزایش یافت؟ آیا نباید از این هیئت مدیره خسارت گرفته شود بجای پرداخت حقوق و پاداش؟! و در انتها آیا کسی موافق شفاف سازی و مخالف فساد وجود دارد که بگوید حقوق اعضای هیئت مدیره این شرکت سراپا ضرر، چقدر است؟
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
خب مسئول عزیز ؛
خوب یا بد این شرکت های پای خود ما سهامداران.
چرا با بستن این سهم ها نقدشوندگی و اعتماد بورس را کم می کنید.
ماه ها یک شرکت را می بندید و خودتان هم کاری نمی کنید. فقط این وسط سهامدار ضرر می کند.
اگر باز کنید نهایتا قیمت سهم و ریسک آن گزارشات را خود سهامداران و تحلیل گران بالانس می کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
وگردش چرا باز نمیشه
اعلام شده به خاطر تعدیل بسته شده
یک برگ کاغذ A5 هم تو کدال نگزاشتن بعد میگن روزانه پیگیریم
پیگیر چی هستید مگه قرار نبود اطلاعات مستقیم تو کدال قرار بگیره ؟؟؟
جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
وقتی خوده شرکت بورس3 حدود دوماهه بسته است چه توقعی ازشرکتهای دیگر دارید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۹
تیم اقتصادی دولت 11 ضعیف است........
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶
آیا رئیس بورس مدبر است یا فقط بله قربان گو ...؟؟؟؟
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
ترو خدا یکی بگه از دست این همه نابسامانی و پنهان کاری در نماد کگاز به کجا باید شکایت کنم.به سازمان شکایت کردم ولی هیچ اتفاقی نیفتاد هیچ الان نزدیک 2ماهه که نمادش بسته مونده.واقعا برای خودم و امثال خودم متاسفم .اطمینان و نظارت=0