بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر : ۱۶۸۰۱۷

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شرایط جدیدی که دولت برای ارائه تسهیلات به خانه اولی‌ها در قالب وام مسکن در نظر گرفته به تنهایی موجب حل مشکل مسکن نخواهد بود.

سید حسن حسینی شاهرودی، با اشاره به اعلام دولت برای اعطای وام مسکن با سود کمتر از 10 درصد و اقساط 12 ساله، کمتر از یک میلیون تومان، گفت: این اقدام می‌تواند بخش کوچکی از یک برنامه بزرگتر برای حل موضوع مسکن باشد اما قطعا موجب رونق در این بخش نخواهد بود چراکه رکود بازار مسکن رکودی عمیق و طولانی مدت است.

وی افزود: آنچه که دولت در برنامه خود مطرح کرده، اعطای وام به خانه اولی‌هاست؛ یعنی با این اتفاق تنها افرادی که تمکن مطلوب برای خرید خانه نداشتند و تاکنون نیز از تسهیلات مسکن در بخش خرید، ساخت یا نوسازی استفاده نکرده‌اند، می‌توانند، وام دریافت کنند و به نوعی افراد کم درآمد مورد توجه دولت قرار گرفته که کلید حل مشکل مسکن در دستان آنها نیست.

نماینده مردم شاهرود تصریح کرد: این اقدام دولت در شرایط فعلی اقدامی ارزشمند است اما همچنان این انتظار وجود دارد که دولت برنامه خود را برای خروج مسکن از رکود اعلام کند که بی‌شک این اتفاق در شرایطی که رکود همچنان حل نشده، نمی‌تواند رخ دهد و حل معظل رکود مقدمه حل معظل مسکن خواهد بود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به باقی مانده معظل مسکن مهر در کشور گفت: مسکن مهر با همه نقاط ضعف و قوت خود تعهدی است که باید اجرا شود اما هنوز شاهدیم دولت، این موضوع را به حال خود رها کرده و همچنان موضوع مسکن مهر یکی از مشکلات لاینحل بازار مسکن کشور شده و اتفاق خاصی در این زمینه نیفتاده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی تصریح کرد: دولت باید نقدینگی موجود در بازار را به سمت تولید سوق دهد و برنامه مشخصی برای این موضوع داشته باشد. همچنین، اجرای برنامه دولت در بخش وام مسکن نیز در گرو این موضوع است که بانک‌ها توان پرداخت داشته باشند و از تصمیم دولت تمکین کنند و اگر دولت پول مشخصی را برای این موضوع بلوکه نکند شاید نتوانیم با توجه به منابع موجود سیستم بانکی به اجرای سیاست اخیر دولت امیدوار باشیم.

حسینی شاهرودی خاطر نشان کرد: با حجم بالای بدهی دولت به بانک‌ها و کمبود نقدینگی اگر دولت بدون برنامه مالی مشخص و تنها در حد یک سیاست گذاری کلی، وام مسکن خانه اولی‌ها را ابلاغ کرده باشد، ما شاهد طلبکارتر شدن بانک‌ها و بدهکارتر شدن دولت خواهیم بود؛ لذا لازم است دولت برنامه ویژه‌ای در این بخش داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر