بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰
کد خبر : ۱۶۸۰۴۳

رییس مجلس شورای اسلامی، ره آورد سفر کاروان المپیکی ایران را خوب توصیف و تصریح کرد: مجلس اهتمام جدی برای کمک به عرصه ورزش دارد.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی، رییس مجلس شورای  اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه 14 شهریورماه) با قهرمانان و مدال‌آوران بازی‌های المپیک 2016 ریو دیدار  و از آنان تجلیل کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه دوران پرتکاپویی برای آمادگی ورزشکاران المپیکی طی شد و تلاش ورزشکاران، مربیان و فدراسیون ها مشهود بود، گفت: دورادور نظاره‌گر تلاش کاروان اعزامی به المپیک بودم و از تلاش انجام شده لذت بردم و البته شخصاً برای موفقیت شما دعا کردم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش قهرمانی برای همه کشورها مهم محسوب می شود، اظهارکرد: اهتزاز پرچم یک کشور در میدان بین المللی یک افتخار بزرگ است و موجب تقویت روحیه ملی می‌شود.

رئیس قوه مقننه با تاکید بر اینکه ایران کشوری ریشه‌دار بوده و سنت قهرمانی در بین ایرانیان ریشه‌دار است، افزود: علت وجود انتظارات زیاد در بین مردم برای بدست آوردن مدال از سوی ورزشکاران و قهرمانان همین ریشه‌دار بودن جایگاه قهرمانی در بین ایرانیان است.

وی با اشاره به اینکه ره آورد سفر کاروان المپیکی ایران خوب بود و تلاش‌های به هنگام و سنجیده‌ای در این راستا انجام شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی و البته رقابت تنگاتنگ ورزشکاران کشورهای مختلف در مسابقات المپیک، نتیجه به دست آمده خوب بود لذا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قدردان زحمات‌تان هستند.

مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی برای کمک به عرصه ورزش خصوصاً در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی دارد

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی اهتمام جدی برای کمک به عرصه ورزش خصوصاً در دو بخش ورزش همگانی و قهرمانی دارد، گفت: در صورتی که پیشنهادی از سوی وزارت ورزش و جوانان برای کمک به ورزش قهرمانی و همگانی شود، حتما مورد توجه قرار خواهد گرفت زیرا باید در حوزه ورزش سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

 لاریجانی با تأکید بر اینکه هم اکنون برنامه ششم توسعه در حال تدوین بوده و زمان مناسبی برای توجه به امر ورزش است، گفت: در لایحه برنامه ششم توسعه یک ماده قوی که به ورزش اختصاص داشته و نافذ باشد مشاهده نمی شود و آینده ورزش در 5 سال آینده به خوبی مشخص نیست.

رئیس قوه مقننه اظهار کرد: می‌توان با مشورت کمیسیون تلفیق، فدراسیون‌های ورزشی جهت گیری مناسب برای عرصه ورزش همگانی و قهرمانی را در لایحه برنامه ششم توسعه مدون کرد تا بسته‌ای از کار و اقدامات مورد نیاز مشخص شود.

حرف روشنی در لایحه برنامه ششم توسعه در حوزه جوانان نیز دیده نمی‌شود

وی با بیان اینکه در حوزه جوانان نیز حرف روشنی در لایحه برنامه ششم توسعه دیده نمی‌شود، اظهار کرد: شاید در اسناد پشتیبان نکاتی در خصوص مواد مذکور ذکر شده اما باید در لایحه ارائه شود تا مورد تصویب قرار گرفته و بهتر مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور با بیان اینکه باید از ورزشکارانی که در عرصه المپیک ریو توفیق دستیابی به مدال را نیافتند هم تشکر کرد، گفت: مهم ورود به عرصه بین‌المللی المپیک و مبارزه قهرمانانه است.

قدر و ارزش بهداد سلیمی در بین مردم محفوظ است

لاریجانی با اشاره به اینکه قدر و ارزش بهداد سلیمی در بین مردم محفوظ است زیرا تلاش‌های زیادی برای کسب قهرمانی کرده است، گفت: در عرصه ورزش بانوان نیز افتخارآفرینی خوبی انجام شد که قابل تقدیر است.

رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: آینده درخشانی برای ورزشکاران ایرانی آرزومندم.

همچنین در ادامه این دیدار محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه وضعیت نتایج کاروان المپیکی کشورمان در مقایسه با 15 دوره گذشته بهتر بوده است، گفت: تعداد و رنگ مدال‌های کسب شده از سوی ورزشکاران نشان‌دهنده این امر است.

وی با بیان اینکه باید از زحمات شبانه‌روزی ورزشکاران، مربیان و فدراسیون‌ها قدردانی و تشکر کرد، افزود: مقام معظم رهبری نسبت به این مهم در سخنانشان اشاره کردند و در دیدار هفته دولت به بنده فرمودند به ورزشکاران ابلاغ کنید که ما قدردانشان هستیم و خوشبختانه رسانه‌ها نیز این پیام را خیلی خوب به گوش همه رساندند.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه پیش بینی‌های مختلفی در خصوص دستیابی به مدال در المپیک ریو انجام شده بود، اظهارکرد: میانگین مدال‌های به دست آمده تا پایان 15 دوره المپیک برگزار شده، کسب 4 مدال را مشخص می کرد و تحلیل‌ها تکرار 12 مدال المپیک لندن را نشان نمی‌داد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کرد در المپیک لندن جهش ورزشی رخ داد، گفت: بهمن ماه سال گذشته در این خصوص صحبت کردم ولی متأسفانه بخش دوم صحبت‌هایم به درستی در رسانه‌ها منعکس نشد زیرا عنوان کردم که به نظر شخصی خودم میانگین کسب مدال کاروان المپیکی کشورمان 8 مدال خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه برخی نسبت به سخنان مطرح شده انتقاد داشته و چنین اظهارنظری را موجب تضعیف روحیه ورزشکاران دانستند، اظهارکرد: باید ذائقه شنوایی‌مان را بر اساس اعداد و ارقام عادت دهیم و امیدواری بیش از حد ندهیم؛ البته این مهم به معنای القای یأس و ناامیدی در جامعه نیست بلکه باید بر اساس منطق و علم صحبت کرد.

                                                                                                      

رشد 2 برابری کسب مدال در مسابقات بین المللی

گودرزی با بیان اینکه حرکت رو به رشدی در عرصه ورزش انجام شده و تعداد کسب مدال‌ در مسابقات بین المللی مختلف در سال 94 نسبت به سال 93 دو برابر شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در عرصه ورزش همگانی نیز موفقیت خوبی بدست آمده است؛ می‌توان اذعان کرد در پایان سال 92 کمتر از 10 درصد به ورزش همگانی اهتمام داشتند اما امروزه این رقم به 21 درصد افزایش داشته است که نشان‌دهنده فعالیت 16 میلیون نفر در عرصه ورزش است.

وی با اشاره به اینکه در سال 93 ، سه میلیون نفر در حوزه ورزش قهرمانی فعال بودند، ادامه داد:خوشبختانه این رقم به  3 میلیون و 500 هزار نفر افزایش داشته است.

ناداوری ها مدال‌های خوش‌رنگ را از دست ورزشکاران ایرانی ربود

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه ناداوری ها باعث شد مدال‌های خوش‌رنگ از دست ورزشکاران ایرانی ربوده شود، افزود: مافیای جهانی اجازه نمی‌دهد کشوری در یک رشته ورزشی بیش از 2 مدال در آن رشته به دست بیاورد.

گودرزی با بیان اینکه در این دوره از بازی‌های المپیک یک بانوی ایرانی توانست رکورد شکنی کند، گفت: این رخداد نشان دهنده وجود ظرفیت مناسب در بین بانوان بوده و بیانگر امکان حضور دختران ایرانی با رعایت ارزش‌های دینی در عرصه‌های بین‌المللی است.

وی در ادامه افزود: در اخذ سهمیه ورود به المپیک نیز ورزشکاران ایرانی رکورد شکستند و توانستند 63 سهمیه بدست بیاورند؛ این رقم در دوره المپیک گذشته 53 سهمیه بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه برای اولین بار تیم داوری فوتبال ایران در فینال بازی‌های المپیک اقدام به قضاوت کرد، گفت: این اتفاق نشان‌دهنده رشد در عرصه داوری کشورمان است.

گودرزی ضمن اشاره به اینکه در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس اعتبار یک فدراسیون به اندازه اعتبار وزارت ورزش و جوانان است، تصریح کرد: می‌توان در مثالی دیگر بیان کرد کشور انگلستان 350 میلیون پوند برای آمادگی کاروان المپیکی خود طی 4 سال گذشته هزینه کرد و توانست جایگاه خوبی در مسابقات به دست بیآورد.

لزوم توجه به عرصه ورزش در برنامه ششم توسعه

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی و فراکسیون ورزش مجلس می‌توانند کمک شایانی به رشد و توسعه ورزش کنند، افزود: بودجه ورزش کفاف هزینه‌های این عرصه را نمی‌دهد و برای برگزاری اردوها، اعزام تیم های ورزشی و حتی پشتیبانی مناسب با مشکل روبرو هستیم.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ضرورت دارد در برنامه ششم توسعه احکام مناسبی برای رشد و توسعه ورزش مد نظر قرار گرفته بگیرد، گفت: ورزش به افزایش نشاط جامعه کمک می کند و باید در برنامه ها مورد توجه قرار بگیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: از حمایت همه جانبه مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر