بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
کد خبر : ۱۶۸۰۶۷
شاخص فرابورس هم با چهار واحد کاهش معادل ٠،٥ درصد، به عدد ٧٩٣ واحد رسید. شرکت دارویی لابراتوارهای رازک پس از مشمول‌شدن دستورالعمل رفع گره معاملاتی ١٥،٥ درصد نسبت به روز گذشته افزایش قیمت داشت و به‌تنهایی با ٣٢ واحد اثر مثبت بر شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را در بازار منفی دیروز ایفا کرد. 

گروه خودرو که پس از افت‌های متوالی به مقاومت مهمی رسیده است، پس از نوسان‌های متعدد در ساعات معاملات دیروز، در نهایت در بسیاری از نمادها، رنگ سبز را به خود دید. در این گروه نماد خساپا با ٢١ واحد اثر مثبت و خودرو با ٨ واحد اثر منفی، بیشترین تأثیر را بر شاخص کل گذاشتند. ارزش کل معاملات دیروز در بورس تهران به سه‌هزار‌و ١٧٠ میلیارد ریال رسید. 

صنعت خودرو و قطعات با ٢٥٣ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد که نزدیک به هشت درصد کل معاملات شد. در١٠ روز معاملاتی شهریور‌ماه، بازار تنها سه روز مثبت را تجربه کرده است و در حالی به میانه آخرین ماه تابستان رسیده‌ایم که سرمایه‌گذاران دو درصد زیان در سبد سهام خود تجربه کرده‌اند. روند کنونی تالار شیشه‌ای تا حد زیادی بیان‌کننده واقعیت شرایط کلان اقتصادی کشور است. افت‌وخیزهای مقطعی در قیمت سهام کوتاه‌مدت است و تا نشانه‌های بهبود در اقتصاد هویدا نشود، خیلی نمی‌توان به بازار سرمایه به عنوان گزینه مناسب سرمایه‌گذاری دل بست. 
شرق
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰
چه آینه کثیفی.......