بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
کد خبر : ۱۶۸۱۱۴
رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا در واکنش به ادعای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص قانون نقل و انتقال خودرو تأکید کرد که مراجعه مردم به دفاتر اسناد رسمی اختیاری است.

به گزارش ایسنا، سرهنگ ترحمی درباره مطالب منتشر شده از سوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مورد قانون نقل و انتقال خودرو اظهار کرد: برابر بند ۸ جدول ۱۶ قانون بودجه امسال نیروی انتظامی مکلف به اخذ هزینه‌های تعویض پلاک است.

وی با بیان این که برابر متن مذاکرات نمایندگان مجلس در زمان تصویب ماده ۲۹ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در روزنامه‌ رسمی نیز منتشر شده است، مراجعه مردم برای ثبت سند و تعویض پلاک به دفاتر اسناد رسمی اختیاری است، گفت: مستند به رأی قطعی هیات عمومی دیوان عدالت اداری اقدامات ناجا در فرآیند تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت منطبق با قانون بوده و رأی صادره به شماره ۴۲۱-۴۲۲ در سایت رسمی دیوان عدالت اداری نیز قابل دسترسی است.

به گفته ترحمی اقدامات پلیس در حوزه تعویض پلاک و صدور اسناد مالکیت بر مدار قانون بوده و نیروی انتظامی امیدوار است تا همگان به رعایت قانون پایبند باشند.

سردار سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی نیز پیش از این به ایسنا گفته بود که در نقل و انتقال خودرو پلیس بر اساس قانون عمل کرده و سند مالکیت صادره توسط پلیس سند رسمی است.

منتظرالمهدی همچنین با تأکید به این که ناجا به اصراری برای انجام اقدامات فراتر از قانون ندارد، گفته بود که بر اساس قانون شرط لازم برای فروش و نقل و انتقال خودرو به دیگری احراز صلاحیت خودرو و احراز هویت خریدار و فروشنده است که تشخیص و تأیید این سه مهم برعهده پلیس گذاشته شده و پلیس نیز با تأیید این موارد سند رسمی خودرو را صادر می‌کند.
 
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
اختیار داریم تا اختیار یادم میاد وقتی بچه بودم با اصرار از پدرم خواستم که به من پول تو جیبی بده اونم پولو داد ولی گفت اگر جرات داری خرجش کن که اینبار من زدم زیر گریه . آره اختیاریه ولی اگر انجام ندیم مشکلات و طبعات بعدی گریبانگیرمون میشه...
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸
تعویض پلاک در هر بار خرید یا فروش خودرو - کاری بیهوده و دوباره کاری و غیرقانونی است
ناشناس
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۶
هیچ جای دنیا نیست اما اینجا باید یه بار بری محضر یکبارم بری پلاک عوض کنی !!!!!! اخه چرا ؟؟!!!!!
هیچیمون مثل ادمیزاد نیست .
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
هرکسی برای خودش کیسه دوخته.معلوم نیست این وسط دفاتراسنادرسمی چه کاری میکنن که بابتش اینهمه پول میگیرن.هزینه انتقال 1خودروی معمولی دردفاترحداقل400هزارتومنه.انگارارث ومیراثشون روازمردم طلب دارن.
ناشناس
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
موافقم .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
بهتر است بجای زسر سوا‌ل بردن کار نیروی انتظامی، درآمدزایی برای دفترداران را به چالش بکشید!‌ چه لزومی دارد وقتی برگ سبز نیروی انتظامی برای مالکیت خودرو کفایت میکند،‌ مردم را ناگزیر به مراجعه با دفاتر اسناد رسمی کرده و هزینه نامعقولی را از جیب آنها به جیب دفترداران واریز کنند؟!
ناشناس
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۴
چرا نباید مثل کشورهای پیشرفته دنیا باشیم که نه 400 هزار تومن به دفتردار بدیم و نه علاف بشیم برای تعویض پلاک و هزینه برای اونم بدیم ؟؟؟
چرا قبلا" که موضوع تعویض پلاک نبود , هیچ مشکلی پیش نمی امد ؟
اینا همشون کیسه دوختن برا ملت ...
سهامدار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
تعویض پلاک بعد از هر معامله از اساس کاری بیهوده و غیر قانونی است , خواهشمندیم مسئولین هرچه زودتر این مانع را از سر معاملات خودرو بردارند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
این قانون تعویض پلاک باید براشته شود مثل قضیه کارت سوخت ...